تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

اتصال 620 روستا به اینترنت پرسرعت در آذربایجان شرقی

رویداد۲۴-در آستانه روز ارتباطات، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان آذربایجان شرقی سفر کرد و چندین طرح و پروژه عمرانی و از جمله پروژه اتصال 620 روستای این استان به اینترنت پرسرعت را افتتاح کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان آذربایجان شرقی پروژه‌های ارتباطی این استان افتتاح شد.

در این مراسم که در استانداری آذربایجان شرقی انجام شد، وزیر ارتباطات با اتصال ویدئو کنفراس به روستای خواجه مرجان واقع در شهر تبریز ، ارتباط همزمان 620 روستا در استان آذربایجان شرقی افتتاح کرد.

همزمان با این افتتاح پروژه‌های دیگری نظیر ، توسعه پهن باند و دسترسی دیتا اپراتورها در مراکز تبریز SC1 به ظرفیت 40 گیگابیت بر ثانیه و SC2 تبریز به ظرفیت 100 گیگابیت بر ثانیه ، توسعه ظرفیت شبکه انتقال در 14 ایستگاه استان به ظرفیت E1896/112 و توسعه شبکه ملی فیبرنوری استان در مسیر تبریز - ارومیه به ظرفیت 65 کیلومتر افتتاح شد.

در این جلسه دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار استان آذربایجان شرقی با اشاره قرار گرفتن در آستانه روز جهانی ارتباطات و اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: در حالی که در سال 94 کل بودجه عمرانی این استان 30 میلیارد بود، مخابرات به تنهایی 290 میلیارد هزینه کرد که نشان دهنده عملکرد خوب حوزه ارتباطات استان آذربایجان است.

وی در ادامه با تاکید بر حضور وزیر ارتباطات در کمیسیون های مشترک اقتصادی با دیگر کشورها گفت: این موضوع تاثیر مثبتی در روابط بین الملل ایران با کشورهای مذکور داشته و نتایج آن در توسعه و فعالیت بین المللی استان آذربایجان نیز اثرگذار بود.

نظرات شما
پیشخوان