تاریخ انتشار: ۲۰:۴۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۷

هاشم‌زایی: ولایتی باید همین امروز استعفا دهد

یک نماینده مجلس تاکید کرد: امیدوارم برای احترام به خانواده جانباختگان دانشگاه علوم تحقیقات و احترام به افکار عمومی رده‌های بالای مدیریتی در دانشگاه آزاد از آقای ولایتی گرفته تا رئیس دانشگاه آزاد استعفا دهند و از مردم عذرخواهی کنند.

هاشم‌زایی: ولایتی باید همین امروز استعفا دهد

رویداد۲۴ عبدالرضا هاشم زایی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در گفت‌وگویی با ابراز تأسف از حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات، گفت: من در صنعت و معدن کارکرده‌ام و زمانی که می‌خواهند ماشینی را از بخش خصوصی برای معادن بگیرند شرط در مناقصه این است که ماشین‌ها بیش از ۵ سال کارنکرده باشند و ماشین‌هایی که بیش از ۵ سال کارکرده باشند در معادن استفاده نمی‌شوند.

او ادامه داد: اینکه برای دانشگاه علوم و تحقیقات که ازنظر ارتفاع از بسیاری از معادن بالاتر است و جاده پرپیچ‌وخم دارد از اتوبوس فرسوده استفاده می‌شود، جای تعجب دارد. برادر راننده اخیراً مصاحبه کرد که این اتوبوس را ۶۰ میلیون خریده بودند. درصورتی‌که با نرخ‌هایی فعلی خودرو، با ۶۰ میلیون تومان یک ماشین‌سواری نیمه فرسوده می‌توان خرید. چگونه مسئولان دانشگاه توانسته‌اند دانشجویان مملکت را سوار این اتوبوس کنند؟

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: مطمئناً راننده اتوبوس در رده‌های میانی نفوذ داشته است. دانشگاه آزاد ساختمان‌هایی را در نقاط مختلف کشور می‌سازد و چگونه چنین سرویسی را در اختیار دانشگاه علوم تحقیقات می‌گذارد که با توجه به شیب آن با تراکتور هم نمی‌توان بالا رفت. البته دیروز و بعد از وقوع این حادثه شنیدیم که دانشگاه آزاد ۶۰ اتوبوس نو خریداری کرده است.

هاشم زایی با اشاره به سن بالا و چند شغلِ بودن علی‌اکبر ولایی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد، گفت: زمانی که من نماینده مجلس بودم آقای ولایتی وزیر امور خارجه بودند. برای چه قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را در مجلس تصویب می‌کنیم؟ چرا ایشان را با سن و سال و مشغله‌ای که دارد می‌گذاریم به‌عنوان رئیس هیات امنا کار کند؟ بعد از آن متأسفانه خط و خطوط به این مسائل وارد می‌شود و افراد سطح پایین ازنظر مدیریتی در دانشگاه آزاد منصوب می‌شوند.

او تاکید کرد: آقای ولایتی برای احترام به افکار عمومی همین امروز باید استعفا دهد. علاوه بر این باید عذرخواهی می‌کردند. امیدوارم برای احترام به خانواده جانباختگان دانشگاه علوم تحقیقات و احترام به افکار عمومی رده‌های بالای مدیریتی در دانشگاه آزاد از آقای ولایتی گرفته تا رئیس دانشگاه آزاد استعفا دهند و از مردم عذرخواهی کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: پلیس سال ۹۲ اعلام کرده که این خودرو جزو ماشین‌های فرسوده است. نمی‌دانم چرا در کشور ما به این شکل است درحالی‌که در کشور فرانسه به دلیل تخلف راننده وزیر کشور، وزیر مجبور به استعفا شد و می‌گفتند وزیر کشوری که نتواند راننده خود را تربیت کند به درد کشور نمی‌خورد اما در کشور ما بالاترین مسائل اتفاق می‌افتد اما مسئولان زورشان می‌آید که از مردم عذرخواهی کنند.

هاشم زایی در خصوص بررسی حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات در مجلس، گفت: نمی‌دانم چقدر به مجلس اختیار می‌دهند که بخواهد دانشگاه آزاد را بررسی کنند باید تا یکشنبه منتظر ماند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان