تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۷

واکنش ظریف به طلب ۵۰۰ میلیون پوندی ایران از انگلیس

وزیر خارجه با تأکید بر اینکه دولت انگلیس چاره‌ای جز پرداخت طلب مردم ایران ندارد، گفت:انگلیسی‌ها 40 سال است در بازپرداخت پول مردم ایران عقب افتادگی دارند و این موضوع در مراحل قضایی است و به نتایج خوبی رسیدیم.

واکنش ظریف به طلب ۵۰۰ میلیون پوندی ایران از انگلیس

رویداد۲۴ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی درباره تغییر وزیر خارجه عربستان و تاثیر آن بر سیاست خارجی این کشور عنوان کرد: اگر تغییری در سیاست خارجی عربستان شکل بگیرد و سیاستش را مبتنی بر واقعیات بنا کند، هم به نفع عربستان، هم منطقه و هم به نفع دنیاست و از چنین سیاستی ما هم استقبال خواهیم کرد.

وی افزود: باید ببینیم، هنوز برای چنین پیش بینی زود است، برخی علائم خلاف این را نشان می دهد، ولی باید ببینیم، همیشه آمادگی این را داریم که همسایگان ما سیاست های اشتباه گذشته خود را اصلاح کنند.

دولت انگلیس چاره ای جز پرداخت طلب مردم ایران ندارد

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره طلب ایران از انگلیس بین 400 تا 500 میلیون پوند و اینکه آیا این بحث در دستورکار مذاکرات است؟ گفت: مذاکراتی را با انگلیسی ها درباره پرداخت این طلب که 40 سال است در بازپرداخت و پس دادن پول مردم ایران عقب افتادگی دارند، پیگیری کردیم و در مراحل قضایی است و در مراحل قضایی به نتایج خوبی رسیدیم.

وی گفت: دولت انگلیس چاره ای ندارد جز اینکه طلب مردم ایران را پرداخت کند.

ایران و انگلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی قراردادی برای تحویل ۱۵۰۰ تانک چیفتن و ۲۵۰ خودروی زرهی به طرف ایرانی امضا کردند. لندن، بعد از ماجرای لانه جاسوسی آمریکا تحویل این تانک‌ها به ایران را متوقف کرد.

دیوان داوری بین المللی یک شرکت بریتانیایی خدمات نظامی را به پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند به دولت ایران ملزم کرده است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان