تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
عضو جامعه روحانیت مبارز:

بودجه دانشگاه‌ها از بودجه حوزه‌های علمیه بیشتر است/ مردم نگران بی عدالتی‌ها هستند

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: بودجه‌های فرهنگی را کاهش داده‌اند و این در حالی است که اسم برخی از نهادها را می‌برند و آبروی آنان را می‌ریزند اما پولی به آن‌ها نمی‌دهند همان‌طور که الان بودجه حوزه‌های علمیه را علم کرده‌اند ولی چیزی به آن‌ها نمی‌دهند.

 

 رویداد۲۴حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین ابراهیمی، در پاسخ به این پرسش که اولویت‌های مجلس برای تصویب بودجه سال 98شامل چه مواردی می‌شود، اظهار کرد:در حال حاضر در کشور ما اولویت اول تولید است. یعنی اگر تولید نباشد کارگر و کارفرمای ما بیکار باشند آن وقت است که نیاز به خارج پیدا می‌کنیم وگرنه می‌توانیم نیازهای‌مان را از داخل تامین کنیم.

وی افزود: اولویت دوم ما رسیدگی به معیشت مردم است یعنی نباید دولت این‌گونه عمل کند که تا شرایط رونق تولید فراهم نشده معیشت مردم را تامین نکند. به هیچ وجه نباید فاصله‌ای میان رسیدگی به معیشت مردم تا رونق تولید ایجاد شود؛ چراکه مستضعفین و اقشار فرودست شرایطی دارند که حتما باید به آنان رسیدگی کرد.

وی با انتقاد از وضعیت آشفته بازار میوه، اظهار کرد: شرایط به شکلی شده است که در برخی نقاط تهران دو مغازه که کنار هم قرار دارند نرخ میوه‌های‌شان با هم متفاوت است و این شرایط اصلا کنترل نمی‌شود. در حالی که مردم نگرانی اصلی‌شان گرانی نیست، بلکه تبعیض‌هایی است که در این میان اعمال می‌شود و عده‌ای از شرایط استفاده و جیب‌های‌شان را پر می‌کنند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که «دولت باید رسیدگی و کنترل آشفته بازار محصولات غذایی را در اولویت قرار دهد»، اظهار کرد: مردم منتظر نمی‌مانند تولید در کشور رونق گیرد تا به معیشت آنان رسیدگی شود. به هر حال بهتر شدن وضعیت تولید ما ممکن است سال‌ها طول بکشد و این چیزی نیست که ما بخواهیم تامین معیشت مردم را به آن وابسته سازیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نیست برای افزایش تولید، بودجه برخی نهادها را کاهش داد؟ اظهار کرد:‌ من معتقدم نهاد داریم تا نهاد. دولت بودجه‌های فرهنگی را کاهش داده است و این در حالی است که اسم برخی از نهادها را می‌برند و آبروی آنان را می‌ریزند اما پولی به آن‌ها نمی‌دهند. به عنوان نمونه الان بودجه حوزه‌های علمیه را علم کرده‌اند ولی چیزی به آن‌ها نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: ببینید که بودجه دانشگاه‌ها چقدر است و آن وقت تمام بودجه‌ای که دولت به حوزه‌های علمیه اختصاص می‌دهد را با آن مقایسه کنید، بعد متوجه فاصله می‌شوید. در واقع شرایط به شکلی است که اگر دولت بودجه‌ای را که به حوزه‌های علمیه اختصاص می‌دهد، قطع کند هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که «۹۰ درصد بودجه کشور را پرسنل و اداره‌های دولتی خرج خود می‌کنند»، اظهار کرد: دولت باید حتما به سمتی برود که این مشکلات را حل کند و تغییری در دستگاه‌های دولتی اتفاق بیفتد وگرنه تا زمانی که وضعیت اینچنین باشد و توزیع بودجه عادلانه انجام نشود مشکلی حل نمی‌شود به خصوص که در حال حاضر دولت تصمیم گرفته بودجه فرهنگ که زیربنای کشور است را نیز کاهش دهد که این به معنای رها کردن فرهنگ جامعه است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
1
اصلا چرا دول برای حوزه بودجه تخصیص میدهد .کدام دانشجو در رشته های مورد نیاز حقوق ماهانه دریافت می کند ؟ حوزه کدام مشکل اب صنعت معیشت حملونقل کار و ... بیکاری کشاورزی محیط زیتت و ...را حل میکند فرض کنید همه مردم در حوزه تحصیل و علامه باشند ک ام مشکل زندگی مردم و جامعهحل مب شود.
نظرات شما
پیشخوان