تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۷
حسن روحانی:

در برابر دست‌های پینه‌بسته کشاورزان تعظیم می‌کنیم/ جرات نداریم اسم برجام را بیاوریم چون یک عده ناراحت می شوند

رئیس‌جمهور گفت: بدون تردید اگر کشاورز برای تولید و فروش محصول خود امنیت خاطر نداشته باشد، نمی‌تواند برای جامعه و مردم امنیت بیافریند.

رویداد۲۴ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه دانشگاه و بخش کشاورزی باید با اولویت دادن به نیازهای مردم متصل باشند، تصریح کرد: حرکت به سمت خودکفایی در نهاده های کشاورزی و دامی ضروری است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه "در برابر دست‌های پینه بسته کشاورزان تعظیم می‌کنیم و قدردان تلاش‌های آنها هستیم " گفت: کشاورز باید قادر به تامین زندگی خود باشد و وزیر جهاد کشاورزی، دلسوز، پیگیر و متعهد به حقوق کشاورزان است.

روحانی با اشاره به اینکه بار اصلی امنیت کشور بر دوش کشاورز قرار دارد، اظهار داشت: وقتی کلمه امنیت بکار برده می‌شود، معمولاً نیروهای نظامی و انتظامی به اذهان عمومی متبادر می‌گردد و این در حالیست که بخش بزرگی از تأمین امنیت به دست کشاورزان عزیز است. بی‌تردید اگر مردم برای تأمین خوراک و غذای خود دغدغه خاطر داشته باشند، امنیتی نیز وجود نخواهد داشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: بخش بزرگی از آرامش و امنیت خاطر مردم در سایه تأمین مواد غذایی مورد نیاز حاصل می‌شود و در گذشته چنین بود که هر کسی مواد مورد نیاز سالیانه خود را ذخیره می‌کرد و در تأمین امنیت خود نقش اساسی داشت، اما امروز مسئولیت تأمین امنیت به واسطه تغییر شرایط زندگی در مرکزیتی به نام دولت و وزارت جهاد کشاورزی متمرکز شده است که مسئولیت بسیار سخت و سنگینی محسوب می‌شود.

روحانی افزود: دولت و وزیر جهاد کشاورزی باید از زمان کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی مراقب باشند که این محصولات به اندازه کافی تولید شده باشد و نسبت به نحوه خرید و توزیع آن برنامه‌ریزی لازم را به عمل آورده باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: کشاورزان و همه کسانی که مواد غذایی نیازمندی‌های ضروری زندگی و حیات و کالری مورد نیاز مردم را تأمین می‌کنند، بزرگترین امنیت را برای کشور می‌آفرینند و در کشورمان هر کدام از وزارتخانه‌ها بخشی از تأمین آرامش و آسودگی خاطر مردم را بر عهده دارند که اگر خللی در کار آنها وجود داشته باشد زنجیره تولید و آرامش خاطر مردم بهم می‌ریزد.

روحانی با بیان اینکه دولت در مقابل کشاورزی که مسئولیت تأمین امنیت غذایی مردم را بر عهده دارد، وظیفه دارد که امنیت خود کشاورز را تأمین نماید، اظهار داشت: بدون تردید اگر کشاورز برای تولید و فروش محصول خود امنیت خاطر نداشته باشد، نمی‌تواند برای جامعه و مردم امنیت بیافریند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشاورزان با مشکلاتی ناشی از بارش شدید و یا کم‌آبی، آفت‌ها، گرمازدگی و سرمازدگی شدید مواجه هستند، تصریح کرد: باید در همه این حوزه‌ها برنامه‌ریزی کرد تا امنیت کشاورزان تأمین شود.

روحانی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم و حتی تحصیلکردگان تصور می‌کنند که کشورمان در تأمین تکنولوژی‌های بزرگ و های‌تک، با مشکل مواجه است در حالی که بعضاً در بخش علوفه، ذرت و نهاده‌های دامی دچار گرفتاری و مشکل هستیم و سالانه حجم زیادی از این محصولات را وارد می‌کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید در حوزه غذا و تأمین مواد غذایی روی پای خود بایستیم و نیازمندی‌های خود در این حوزه را از سفره و مزرعه ایران تولید کنیم.

روحانی با نقل قول از محمود حجتی در خصوص واردات سموم کشاورزی غیر مضر پس از برجام گفت: البته الان جرات نداریم اسم برجام را بیاوریم چون یک عده ناراحت می شوند

نظرات شما
پیشخوان