تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۱۸ دی ۱۳۹۷
منتظری:

دادستان‌ها فعلا با تاکسی‌های اینترنتی برخوردی نداشته باشند

دادستان کل کشور گفت: ضوابط نظارتی کسب و کارهای اینترنتی از سوی وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و کشور تعیین نشده است و دادستان های استان ها از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب و کار شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی خودداری کنند.

دادستان‌ها فعلا با تاکسی‌های اینترنتی برخوردی نداشته باشند

رویداد۲۴ حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز سه شنبه با ارسال ابلاغیه‌ای به دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها از آنها خواست تا زمان تصویب ضوابط مربوطه، از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب‌ و کار شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی به درخواست شهرداری‌ها خودداری کنند و هرگونه تخلف صنفی این کسب و کارها جهت برخورد قانونی به اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی منعکس شود.

در این ابلاغیه آمده است: طبق تصویب نامه مورخ 22 اردیبهشت سال 95 هیئت وزیران، نظارت بر این نوع کسب و کارهای اینترنتی فقط بر عهده شهرداری‌ها قرار داده شده اما تعیین ضوابط نظارتی موکول به تصویب و ابلاغ دستورالعمل مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور است که این دستورالعمل به تصویب نرسیده است.

دادستان کل کشور افزود: از سوی دیگر واگذاری تعیین تکلیف این کسب و کارها به نظرات متفاوت و بعضا متضاد شهرداری شهرهای مختلف، اسباب بروز اختلاف جدی و از بین رفتن این نوع کسب و کار خواهد بود.
منتظری خطاب به دادستانها اعلام کرد: مقتضی است تا تصویب ضوابط مربوطه از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب و کار این شرکت‌ها به درخواست شهرداری ها خودداری شود و هرگونه تخلف صنفی این کسب و کارها برای برخورد قانونی به اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی منعکس شود.

منتظری اضافه کرد: به منظور رعایت مسائل امنیتی و زیست محیطی، اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی موظف است در خصوص الزامی کردن اخذ گواهی فقدان سوء‌ سابقه برای بکارگیری رانندگان و نیز بکارگیری خودروهای دارای معاینه فنی اقدام لازم را انجام دهد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان