تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۷
سردار رحیمی خبر داد؛

سه شرط پلیس برای هر گونه تغییر در طرح ترافیک و زوج و فرد

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد که هر گونه تغییر در نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد باید به گونه‌ای باشد که مردم را دچار مشکل نکرده و علاوه بر آنکه سبب کاهش آلودگی هوا می‌شود به تسهیل در عبور و مرور نیز کمک کند.

رویداد۲۴، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای ششمین مرحله از طرح دستگیری سارقان و مجرمان حرفه‌ای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا پس از ارتکاب اولین جرم از سوی متهم معروف به "کفتار سیاه" که تا کنون به تجاوز به بیش از 20 کودک و دو زن اعتراف کرده با آن برخورد نشد، گفت: اتفاقا پلیس به محض اطلاع از این فقره ظرف کمتر از 48 ساعت متهم را شناسایی و دستگیر کرد و پس از آن بود که در انجام بازجویی‌ها و با انتشار تصویر متهم افراد دیگر نیز برای شکایت به پلیس مراجعه کردند. متاسفانه شهروندان این موضوع را به پلیس اطلاع نداده بودند. از این رو لازم است مردم نیز این موارد را بلافاصله به پلیس اطلاع دهند زیرا همکاری مردم با پلیس تاثیر بسزایی در کشف این جرایم خواهد داشت.

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بازار ارز نیز اظهار کرد:‌ مبارزه با دلالان و سودجویان در بازار ارز همچنان ادامه دارد و ما این فضا را رها نکرده‌ایم. طی طرح قبلی پلیس آگاهی برای مبارزه با سارقان و همین طرح که امروز اجرا شد، پلیس آگاهی حدود 70 نفر از دلالان ارز را شناسایی و دستگیر کرده است.

رحیمی افزود: در حال حاضر نیز این نظارت ادامه دارد و مردم نیز باید بدانند که خرید و فروش ارز تنها از صرافی‌های مجاز قابل انجام است و هر گونه مبادله ارز با دلالان و مراکز غیر مجاز ممنوع است.

به گفته رحیمی، تعدادی از صرافی‌های غیر مجاز با همکاری بانک مرکزی شناسایی و پلمب شده است.

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ادغام طرح ترافیک و زوج و فرد از سال آینده نیز گفت: در این زمینه جلسات کارشناسی مختلفی برگزار شده و همین امروز نیز جلسه‌ای داشتیم. این مسئله باید بررسی شود و ما سه شرط مهم را برای هر گونه تغییر در نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد بیان کرده‌ایم. نخست اینکه این طرح زحمتی برای مردم ایجاد نکرده و سبب افزایش رضایتمندی آنان شود.

وی افزود: دو شرط دیگر نیز این است که طرح منجر به کاهش آلودگی هوا شده و سبب تسهیل در ترافیک و عبور و مرور شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان