تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۷
فلاحت پیشه:

کنوانسیون‌های مرتبط با FATF یک‌ماه دیگر تعیین تکلیف می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال ایرنا که سرانجام FATF چه خواهد شد، گفت: تکلیف این کنوانسیون‌ها یک ماه دیگر روشن خواهد شد.
کنوانسیون‌های مرتبط با FATF یکماه دیگر تعیین تکلیف می‌شود
رویداد۲۴ حشمت الله فلاحت پیشه روز جمعه در پایان سفر ۲ روزه به چهارمحال و بختیاری افزود: تصمیم گیری در خصوص این کنوانسیون‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود.

لوایح مرتبط با کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای استاندارد سازی و ساماندهی نظام بانکی و ارتباط بانک‌های ایران با بانک‌ها و موسسات مالی دنیاست.

گروه ویژه اقدام مالی یک نهاد فراملی ناظر بر مقررات و قوانین کشور‌های مختلف برای سنجش میزان کارایی آن‌ها در مبارزه با پولشویی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ با الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) موافقت کردند.

این لایحه شامل یک مقدمه، ۲۸ ماده و یک پیوست است و بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران الحاق به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را با شروطی پذیرفت.

لوایح مرتبط با کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای استاندارد سازی و ساماندهی نظام بانکی و ارتباط بانک‌های ایران با بانک‌ها و موسسات مالی دنیاست.

از سوی دیگر در آبانماه امسال، شورای نگهبان لایحه الحاق ایران را به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) خلاف شرع و قانون اساسی و مبهم دانست و آن را تایید نکرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص SPV که قرار بود به عنوان تبادل مالی از سوی اروپا ایجاد شود نیز گفت: طرف مقابل در این زمینه خیلی وقت گذارنی کرده است و باید راه‌های جایگزین را در این زمینه مد نظر داشت.

SPV به عنوان توافق مالی بین ایران و اتحادیه اروپا مطرح است.
فلاحت پیشه در خصوص توسعه همکاری تجاری ایران و عراق نیز گفت: طی ۹ ماه گذشته بالاترین رشد تجارت با عراق از سوی بازرگانان ایرانی صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر این روند با حمایت دولت انجام شود تا سال آینده رشد ۵۰ درصدی در ماه‌های آینده محقق می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص مرز خسروی نیز گفت: در این زمینه دیدار‌های میدانی از مرز خسروی در ایران و عراق انجام شد و حتی استحکامات ویران شده داعش نیز مشاهده شد و هیچ گونه ناامنی در این زمینه وجود ندارد و داعش در عراق تمام شده است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای دیدار از حوضه آبی زاینده رود به این استان سفر کرده بود، وی همچنین با امام جمعه شهرکرد، سرمایه گذاران و تولید کنندگان این استان نشست‌های جداگانه‌ای داشت.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان