تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
حسن روحانی:

هفته‌ای نیست که در دولت فریاد نکشم/ خیانت‌هایی می‌شود که نمی‌توان بیان کرد

رئیس‌جمهور گفت: بعد عید ‌دیدیم قیمت دلار نوسان دارد، ‌همه اقتصاددانان آمدند و گفتند دلار تک‌نرخی اعلام شود و ۴۲۰۰ تومان اعلام شود، اما من در آن جلسه موافق نبودم.

رویداد۲۴ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی تاریخی ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی فرصتی پیش آمد که در خدمت مردم شریف و غیور استان گلستان باشم.
 
اهم سخنان روحانی را در ادامه می‌خوانید:

- در شرایط تحریم هستیم و شرایط ما یک شرایط عادی و طبیعی نیست؛ البته به این گونه نیست که از تحریم بترسیم یا عقب‌نشینی کنیم و یا اینکه از اهداف خود دست برداریم، اما اکنون در شرایط خاص تحریم‌های اقتصادی قرار داریم.
 
- شرایط جنگ روانی و اقتصادی شرایط خاصی است، ۸ سال دفاع مقدس را داشتیم و دیدیم که در جنگ تحمیلی نمی‌شد بگوییم شهید نداریم. نمی‌شد بجنگیم و شهید و مجروح نداشته باشیم و بمباران مناطق مسکونی و شهری ما اتفاق افتاد.
 
-در جنگی که دشمن به ما تحمیل کرد و وارد سرزمین ما شد و می‌خواستند حقوق ما را زیر پا بگذارند، ما ایستادیم و مقاومت کردیم. در این ۸ سال خسارت داشتیم، ویرانی شهر‌ها را داشتیم. مردم ما شهید و مجروح شدند، آزاده داشتیم، جانبازان ما هنوز در بیمارستان‌ها هستند اینکه ۳۰ سال روی تخت نشستن کار آسانی نیست. برخی جانبازان ما ۳۰ سال با سینه روی تخت بودند من از خیلی‌ها عیادت کردم، این کار آسانی نیست؛ شهادت آسان است و فرد در مسیر خدا شهید می‌شود. کار سختی برای خودش، خانواده و فرزندانش است. به سازمان برنامه و بودجه و استانداری توصیه می‌کنیم آسایشگاه جانبازان استان گلستان را سریعتر تکمیل کنید. ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از برنامه و بودجه و منابع بنیاد شهید می‌خواهم این کار انجام شود. چون خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران حق بزرگی بر گردن ما دارند.

-کسی نمی‌تواند بگوید در مقابل دشمن می‌ایستم و شهید و مجروح نمی‌دهیم. جنگ اقتصادی را یک ابرقدرت به کمک صهیونیست‌ها و کشور‌های مرتجع منطقه علیه ما راه انداخته است. در این شرایط خسارت و مجروح می‌دهیم.

-ما آغازگر جنگ نبودیم ما را تحریک کردند که ما شروع کنیم. نمی‌خواهم الان توضیح دهم، اما اگر زنده ماندیم در اواخر دولت به مردم خواهم گفت که خدمت این دولت به مردم چه بوده است، شاید اگر دولت دیگر و شرایط دیگری بود شاید ما آغازکننده بودیم. ما را بار‌ها لبه آتش بردند تا یک جا ما نقض کنیم تا پرونده ما را دوباره به شورای امنیت ببرند، این وظیفه ما بود.

-ما آغازگر و متجاوز به حقوق بین‌الملل نبودیم مانند جنگ ۸ سال جنگ تحمیلی که به عراق حمله نکردیم و آن‌ها وارد خاک ما شدند، امروز نیز آغازگر این جنگ اقتصادی آمریکا، صهیونیست‌ها و کشور‌های مرتجع منطقه هستند.
 
-آژانس هنوز اعلام می‌کند که ایران پایبند بوده است، وقتی ترامپ ریاست شورای امنیت ملل را برعهده می‌گیرد و می‌خواهد ایران را محکوم کند و سران کشور‌ها را تحریک کند، جز خودش، ۱۴ عضو از برجام حمایت کردند. چنین رسوایی سیاسی در تاریخ آمریکا اتفاق نیفتاده بود که ماه‌ها برنامه‌ریزی کند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که ایران نتواند براساس آئین‌نامه شرکت کند.
 
-هدف اول آمریکا این است که مردم را از نظام اسلامی جدا کند. می‌خواهد مردم بگویند راه شهدا، علما را ادامه نمی‌دهیم و برای استقلال و امنیت و آزادی، ایمان و اعتقاد و هویت ایرانی و اسلامی حاضر به هزینه دادن نیستیم که آمریکا هیچ وقت به این هدف نمی‌رسد. مردم ما غیور و مسلمان هستند و به انقلاب و اسلام عشق می‌ورزند و راه انقلاب را مانند ۴۰ سال قبل ادامه می‌دهند.

-به صادرات نیاز داریم و به تکنولوژی هم نیازمندیم، در غیر این‌صورت به توسعه نمی‌رسیم. گاهی باید روی پایمان بایستیم و گاهی باید از خارج وارد کنیم. می‌شود از صفر آغاز کرد، اما ۱۰۰ سال طول می‌کشد.

-اگر در صنعت هسته‌ای تکنولوژی را از بیرون نمی‌گرفتیم می‌توانستیم به اینجا برسیم؟ ما در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی با یک کشور صحبت کردیم یک سانتریفیوژ را وارد کشور کردیم آن‌قدر خوشحال بودیم که راه غنی‌سازی را پیدا کردیم. اگر نمی‌آوردیم و قرار بود خودمان درست کنیم ۱۰، ۲۰ سال عقب‌تر بودیم.

-ما می‌توانیم، اما اگر بخواهیم، در جنگ دنبال موشک‌های ضد زره بودیم و با تعدادی از مهندسان در زمان آقای هاشمی، نخستین موشک ضدزره مربوط به سال ۶۲ است. زمستان ۶۲ اطراف تهران رفتیم با هاشمی برای تست این موشک، نقشه این موشک را خریداری کرده و از جایی آورده بودیم. من می‌دانستم نقشه از کجا آمده است. سال ۶۲ نمی‌توانستیم آن موشک را داشته باشیم.

-آمریکا می‌خواهد دیواری دور ایران بنا کند، اما ایران منزوی نخواهد شد و این کار امکان‌پذیر نیست.

-در سوریه فکر می‌کنند پیروز مطلق هستند در عراق هم همین تصور را داشتند. آمریکایی‌ها چه بلایی سر افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه و ... آوردند باید پاسخ دهند.
 
-آمریکا می‌خواهد ایران کنار برود و خودش همه‌کاره شود این هدف شدنی نیست. هرچه وزیر خارجه‌اش در این منطقه بچرخد بازهم ناموفق خواهد بود.

-آژانس صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ما را تأیید کرد، اما آمریکا قصد دارد بازی را به هم بزند. در این شرایط حتما فشار می‌بینیم، اما تسلیم نمی‌شویم.

-در این شرایط فشار اقتصاد روی مردم است. نمی‌توانیم این فشار و مشکلات را به صورت کامل از بین ببریم. اینکه بگوییم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم هم نادرست است. آمریکایی‌ها روی سیستم بانکی، درآمد‌های ارزی و حمل‌و نقل است. این ۳ گلوگاه از دید آن‌ها جا‌هایی است که وارد عمل شدند.

-در کشتیرانی و حمل و نقل کالا کار‌های خوبی انجام دادیم ۱۰ فروند کشتی کانتینربر خریدیم و وضعیت ما در حمل و نقل دریایی بهتر شده است. راه‌های جایگزینی هم داریم. همین راه اینچه‌برون بسیار اهمیت دارد و برای برقی کردن این مسیر، این طرح ۴ سال برایش کار شده و چندین جلسه مذاکره کردیم تا این پول را با سود کم برای این طرح گرفتیم. روسیه هم در دوما تصویب کرده است. الان در حال اجراست.

-زمانی در ژاپن گندم کم شد، نخست وزیر ژاپن به مردم گفت: ۳ ماه برای کمک به دولت گندم مصرف نکنید، مغازه‌هایی که نان و گندم عرضه کردند بی‌مشتری ماندند.

-یک هواپیما دیروز رفت گوشت وارد کند، از آن طرف گوسفندان ما گله‌گله از مرز قاچاق و خارج می‌شود و آنجا هم داستان داریم. این نمی‌شود که همه در انتخابات به این دولت رأی دادیم و حالا دولت همه چیز را درست کنید، مگر دولت و نظام این‌همه توان دارد؟ اصل مردم هستند و باید وارد صحنه شوند و کمک کنند.
 
-بعد عید نشستیم دیدیم قیمت دلار نوسان دارد، دو بار مطرح شد و من موافق نبودم. همه اقتصاددانان آمدند و گفتند دلار تک‌نرخی اعلام شود و ۴۲۰۰ تومان اعلام شود و من در آن جلسه موافق نبودم، اما چون همه اجماع داشتند. گفتم قبول ندارم، اما چون اجماع بود پذیرفتم. طرح خوبی بود، اما عده‌ای دلال چه کردند.

-عده‌ای ثبت سفارش کردند و از بانک مرکزی پول گرفتند با تیمی از دلال‌های خارجی هماهنگ کردند، ۱۰۰ میلیون دلار پول گرفتند ۵۰ میلیون دلار جنس وارد کردند و بقیه را وارد بازار کردند، قوه قضاییه و دستگاه نظارتی بررسی کند.

-برای کالا‌های اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌دهیم. هفته‌ای نیست که در دولت حرف نزنم داد نزنم و فریاد نکشم، وزیر و معاون وزیر ما هم حریف نمی‌شود. طرف می‌رود به اسم ماده اولیه یک دارو را وارد کند، می‌رود ماده‌ای را می‌خرد که ۳ ماه از تاریخش مانده است و تاریخش را پاک می‌کنند. خیانت‌هایی می‌شود که حتی نمی‌توان بیان کرد.



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
سعید حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
1
.
یکم ) چرا فقط از موفقیت های دوران آقای هاشمی ، حرف میزنند ، گویا مابقی ریاست جمهوری ها ، خرابکار و جنگ راه انداز بودند!؟


دوم ) میگویند ، نه وزیر و نه معاونش ، نمیتوانند و از عهده بر نمی آیند
سوال اینجاست ، شمایی که از عهده بر نمی آیید ، فکر نمیکنید که ماندنتان بر سر پست ها ، حرام است ، حاج آقا حجت الاسلام..!!؟؟


سوم ) این بار هم مثل همیشه ، مردم مقصرند و مردم باید فشار را قبول کنند و مردم شهید و جنباز بدهند
ولی این آقایون و اطرافیانشان ، فقط داد بزنند و تذکر بدهند...


چهارم ) اگر واقعا ، سیاست کلی نظام بر این است که ، ملت ایران ، در این مرحله ، متحمل فشار شوند
لطفا از خودتان شروع بفرمایید
این یکی دو سه ماهه آخر سال را نصفی از حقوق خود را و تمام عیدی و پاداش هیئت دولت و وزرا و معاونینی که ( طبق فرمایش خودتان توان رفع مشکلات و معضلات هم ندارند ) را به صندوق کشور بازگردانید...


پنجم ) آقا و سید و سالار عالم ، حضرت امیرالمؤمنین فرمودند ، بوی ایمان را نمیفهمد مگر آنکس که ، هرچه را برای خود میخواد برای دیگران بخواهد
پس
حالا که بناست متحمل فشار شویم ، لطفا ، با ملت مواسات کنید و فرزندان مسئئولین را ( نوبخت و ابتکار و...) را به کشور ایران برگردانید تا کمی هم از این فشار معنوی را بر شانه ایشان بار بفمایید



در پایان :
غمی نیست چون خدای عادل و قهاری داریم
این نیز بگذرد...

.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
اونموقع که دسته دسته تعاونی ها رو منحل میکردید.
اونموقع که گروه گروه سازمانهای توزیعی رو تعطیل کردید مثل سازمان گوشت.سازمان حمایت از تولید و مصرف و...
اونموقع که صنایع مادر رو با شعار فریبنده خصوصی سازی منهدم کردید باید فکر اینکارهای امروز دشمن رو هم میکردید .توهم ژاپن اسلامی باعث شده بود هر کس انتقاد کنه رادیکال و چپی نام ببریدش حالا باید جواب بدید اشیخ حسن اقا جان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان