تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۷

غربالگری سلامت افراد بالای ۳۰ سال در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی کشور

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: غربالگری سلامت ایرانیان بالای ۳۰ سال همزمان با روز پرستار در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی سراسر کشور آغاز شده و تا ۲۶ دی ماه ادامه دارد.

رویداد۲۴  معاون پرستاری وزارت بهداشت با حضور در بیمارستان خاتم النبیا (ص) ضمن بازدید از روند اجرای طرح غربالگری ایرانیان بالای ۳۰سال، در این طرح شرکت کرد.

دکتر مریم حضرتی با حضور در درمانگاه بیمارستان خاتم النبیا (ص) ضمن دیدار با کادر پرستاری این بیمارستان و تبریک روز پرستار از روند اجرای پایلوت طرح ملی ایرانیان بالای ۳۰ سال بازدید و در این طرح شرکت کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: در این طرح همه مراجعان بالای ۳۰ سال با بررسی فشار خون، اضافه وزن و نمایه توده بدنی تحت پوشش برنامه‌های آموزشی چهره به چهره و کتبی قرار می‌گیرند.

بنابر اعلام وبدا، معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به این که این طرح با همکاری معاونت بهداشت اجرا می‌شود، گفت: در این طرح مراجعانی که در معرض بیماری و یا بیمار باشند، برای پیگیری به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می‌شوند.

حضرتی با بیان اینکه چاقی و فشار خون از عوامل بروز بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت، سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان به شمار می‌روند، گفت: برای اجرای موفق این طرح، پرستاران، اساتید و پیشکسوتان پرستاری بسیج شده‌اند و تا به امروز مراجعات خوبی گزارش شده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان