تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

تنها بازمانده سانحه هواپیمای ارتش: برای تنظیم بازار، ماموریت خرید گوشت از قرقیزستان را برعهده داشتیم

تنها بازمانده حادثه سقوط هواپیمای ۷۰۷ ارتش می‌گوید زنده ماندنش معجزه است و باید ببینم خدا برای کدام کار نیمه تمام به من عمر دوباره‌ای بخشید.

 رویداد۲۴ سرهنگ فرشادمهدوی، ۴۴ ساله و مهندس پرواز، تنها سرنشین از جمع ۱۶ نفره هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش است که این روز‌ها به جهت جراحات وارده ناشی از سقوط هواپیما در بیمارستان بستری است.

مهدوی درباره ماموریت کاری‌اش می‌گوید: برای تنظیم بازار، ماموریت خرید گوشت از کشور قرقیزستان را برعهده داشتیم که پس از انجام ماموریت و خرید گوشت، حوالی ساعت ۵ صبح از کشور مبدا به مقصد تهران پرواز کردیم.

مهدوی درباره حادثه سقوط هواپیما در فرودگاه فتح البرز گفت: موقع فرود شرایط کاملا عادی بود و طبق دستورالعمل‌های معمول، فرودگاه را دیدیم، اما یک لحظه متوجه شدیم که در انتهای باند هستیم و سرعت زیاد باعث شد هواپیما از مسیر خودش منحرف و با برخورد به منازل مسکونی دچار آتش‌سوزی شود.

وی افزود: از لحظه برخورد هواپیما چیزی به خاطر ندارم و یادم نمی‌آید آن لحظه چه اتفاقی افتاد. ولی فرصت هیچگونه عکس العملی نداشتیم. وقتی به خودم آمدم دیدم که همه جا را دود گرفته و بین دو سرنشین هواپیما گیر افتاده ام.

مهندس پرواز ۷۰۷ ارتش ادامه داد: هواپیما بلافاصله بعد از برخورد با منازل مسکونی دچار آتش سوزی شد و در حالی که آتش هر لحظه نزدیک‌تر می‌شد، دیدم که لباس‌هایم بین آهن‌ها گیر کرده و نمی‌توانم کاری بکنم همان لحظه دیدم جوانی آنجا ایستاده و داد زدم، کمک! نمی‌دانم صدای من شنیده می‌شد یا نه؟ اینکه چگونه صدای مرا شنید از امداد‌های الهی بوده.

وی که هنوز در شوک این حادثه مهلک قرار دارد، زنده ماندنش را بیش از هر چیزی لطف و امداد الهی می‌داند و می‌گوید: من در آن لحظات مرگ را با تمام وجودم حس کردم و مانند فیلم‌ها به فکر کار انجام نشده‌ای هستم که به خاطر آن زنده ماندم؛ احساس می‌کنم خدا خواسته بمانم تا کار انجام نشده‌ام را کامل کنم. حالا باید ببینم چه کار ناتمامی داشتم که خدا دوباره فرصت زنده بودن را به من داده است.

سرهنگ مهدوی ۲۱ سال است ازدواج کرده که حاصل آن دو پسر ۱۷ و ۱۱ ساله است. وی ۲۷ سال است که به عنوان مهندس پرواز در نیروی هوایی مشغول به خدمت است.


منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان