تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
روزهای بهتری در راه نیست!

چه کسی به جای ترامپ می‌آید؟/ رهبری آمریکا به نسل قدیمی محافظه‌کاران می‌رسد؟

مایک پنس معاون اول ترامپ است. در صورت استیضاح ترامپ او به عنوان رئیس جمهور آمریکا بر صندلی نخست کاخ سفید تکیه خواهد زد، اما آیا در صورت حضور او وضعیت بهتری منتظر آمریکاست؟

چه کسی به جای ترامپ می‌آید؟

رویداد۲۴ اختلاف میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکا به اوج خود رسیده است. دونالد ترامپ نه با دموکرات‌های کنگره رابطه خوبی دارد نه با اصل کنگره. نانسی پلوسی به ترامپ گفته فعلا در کنگره سخنرانی نکند، ترامپ جلوی سفرهای خارجی او را گرفته است. برخی تحلیلگران احتمال استیضاح ترامپ را از نظر دور ندارند.

ترامپ گفته «دلیل مطرح کردن استیضاح من این است که نمی‌توانند برنده انتخابات ۲۰۲۰ باشند، چون موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌ام.»

ترامپ در تهدیدی تلویحی این سوال را مطرح کرده که «دموکرات‌ها چگونه می‌خواهند او را (کسی که بزرگترین انتخابات تاریخ را برده است) به پای میز سوال بکشانند، در حالی که او هیچ خطایی مرتکب نشده (نه دخالت روسیه، روس‌ها با دموکرات‌ها بودند) و دو سال اول ریاست جمهوری او بهتر از هر رئیس جمهور دیگری بوده است.»

نانسی پلوسی گفته دموکرات‌ها طرح استیضاح ترامپ را به جریان می‌اندازند و برای این کار منتظر نتایج تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات در خصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا هستند.

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به قلم گیل کالینز احتمال استیضاح ترامپ را جدی‌تر از یک صحبت در نظر گرفته و مایک پنس را جانشین احتمالی دونالد ترامپ معرفی کرده است. کالینز در مطلب خود درباره مایک پنس نوشته مردم آمریکا به استیضاح ترامپ فکر کرده‌اند اما خیلی به ریاست جمهوری مایک پنس دقت نکرده‌اند اما باید پذیرفت که اگر ترامپ از کاخ سفید خارج شود، مایک پنس اولین در صف رهبری آمریکاست.

نیویورک تایمز درباره ویژگی‌های مایک پنس نوشته او همسر خود را «مادر» صدا می‌کند!

مایک پنس عادت دارد اگر دوستان مرد و زنش در یک اتاق باشند، هرگز چیزی نمی‌نوشد مگر آنکه همسرش «مادر» در آن اتاق باشد. نکته دیگر اینکه پنس با هیچ زنی جز، زن خود غذا نمی‌خورد.

پنس متعلق به نظم دنیای قدیم است؛ جایی که زنان به عنوان همکاران عادی شناخته نمی‌شدند و نگاهی تبعیض‌آمیز به زنان وجود داشت. این یعنی اگر مایک پنس رئیس جمهور آمریکا شود، شام خصوصی با زنان نمی‌تواند داشته باشد. نانسی پلوسی نمی‌تواند با پنس شام خصوصی بخورد و درباره سیاسیت آمریکا صحبت کند، مگر آنکه چاک شومر آنجا باشد! فرض کنید ترزا می بخواهد با پنس درباره برگزیت صحبت کند، آیا چون همسر مایک پنس در جلسه نیست، او خواهد توانست به به «می» یک «اسنک» تعارف کند؟

مایک پنس مدیری اجرایی است. او یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار است که همچون ترامپ محیط زیست و شرایط اقلیمی برایش اهمیت ندارد.مسئله مهاجران نیز جزو دغدغه‌های مایک پنس نیست. مایک پنس زمانی فرماندار بود، آن زمان از اقامت پناهندگان سوری در ایندیانا جلوگیری کرد.

مایک پنس بیشتر رجزخوانی می‌کند، همانطور که درباره پایان داعش صحبت کرد. البته آمریکایی‌ها به رجزخوانی‌های دولت ترامپ عادت دارند. تنها یک ساعت از اعلام این خبر نگذشته بود که خبر رسید نظامیان آمریکا در حمله داعش در سوریه جان باخته‌اند.

پنس ۱۲ سال در کنگره آمریکا بوده، جالب است بدانید او حتی پیشنهادی برای تصویب یک قانون هم نداشته است!

این سابقه مایک پنس است؛ چطور بعد از ترامپ آمریکا در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت؟

ترامپ اخیرا مواضع تندی نگرفته و سعی کرده به اطرافیانش توجه کند؛ شاید او در مسیر دیگری است؛ مثل دستور خروج سربازان آمریکایی از سوریه و افتخار به این کار. شاید او به فکر پایان دادن به تهدید اتمی کره شمالی است. البته این یکی کمی غیرمنطقی است!

گیل کالینز به موافقان استیضاح ترامپ گفته این اقدام پایان خوشی ندارد اما دست‌کم مقاومت در برابر ایناست که دونالد ترامپ بدون آنکه پاسخگو باشد، بخواهد قانون را دور بزند. 

موسسه هریس (Harris Poll) و مرکز مطالعات آمریکا در دانشگاه هاروارد (Harvard CAPS) در آخرین نظرسنجی، به این نتیجه رسیده که بخش اعظم جامعه آمریکایی بر این باورند که باید اقداماتی علیه رئیس جمهوری این کشور صورت گیرد. بنابراین نظرسنجی، ۳۹ درصد پاسخ دهندگان گفتندکه ترامپ باید استیضاح و برکنار شود و ۲۰ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که رئیس جمهوری باید رسما بازخواست شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Austria
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
بدبخت اسهال طلب, خود گوزی و خود خندی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان