تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
میرعامل شرکت مخابرات ایران:

حکم دیوان عالی برای حذف آبونمان اجحاف در حق مخابرات است/ سعی داریم در قوه قضائیه و دیوان عالی این رای را برگردانیم

نشست خبری سید مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اصحاب رسانه صبح امروز در مجتمع مخابراتی شهید فرد اسدی برگزار شد.
در یک سال گذشت تفاهم‌نامه‌های خوبی در حوزه پیام‌رسان‌های داخلی داشتیم
رویداد۲۴ سید مجید صدری در خصوص فعالیت‌های انجام شده شرکت مخابرات در سال گذشته بیان کرد: در حوزه روابط عمومی برای اولین برند شرکت مخابرات ثبت ملی شد که این ثبت ملی تاکنون انجام نشده بود. در حوزه ارتباط شرکت با اصحاب رسانه امسال همکاری‌های بیشتری چه در فضای مجازی و چه خارج از آن صورت گرفته است.
 
مجید صدری در ادامه اظهار داشت: در زمینه تبلیغات، بدهی‌های صداوسیما به شرکت تهاتر شد که طبق آن هزینه‌ی تبلیغات مخابرات در صداوسیما کاهش پیدا کرد. شرکت مخابرات از بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران و جشنواره تبلیغات رتبه نخست را دریافت کرد. ما در نمایشگاه‌ها و به ویژه تلکام حضور پررنگی داشتیم. با توجه به شعار برندینگ مخابرات که ارتباطی فراگیر نام گذاری شده است سعی در تعامل با مردم، رسانه‌ها و همچین استارتاپ‌ها داشتیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر رضایت مشتریان بیان کرد تا جای ممکن از مراجعه حضوری جلوگیری شود و مراجعه حضوری به حداقل ممکن برسد.

وی در زمینه تلفن‌های بدون کارکرد بیان کرد در کشور تلفن‌های بدون کارکردی وجود دارد که تا چندسال گذشته پرداختی نداشته اند و هزینه آبونه به عنوان طلبکار برای ما ثبت میشود و درامد غیر واقعی را در دفاتر ما ثبت میکرد که جای ممکن توانستیم تعداد ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار خط تلفن بدون کارکرد را تخلیه کردیم و این شماره‌ها را به شبکه توسعه بازگرداندیم.

وی در زمینه بهبود کارکرد سامانه‌های تلفنی اظهار داشت در مراکز ۲۰۲۰ زمان انتظار برای مشترکان به زیر دو دقیقه رسیده است که تلاش داریم تا این زمان را به یک دقیقه کاهش دهیم و در سامانه ۱۱۸ نیز طرح ثبت مشاغل را پیگیری کردیم تا هم مردم و هم صاحبان مشاغل از این سامانه بهرمند شوند. در این سامانه به صورت پایلوت زبان عربی و انگلیسی را راه‌اندازی خواهیم کرد تا پاسخوی گردشگران کشور نیز باشیم و برای اولین بار قبل از شروع سال جدید راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات در زمینه پرداخت‌های اینترنتی قبوض تلفن ثابت بیان کرد: سامانه پرداخت از همه شعب بانکی بهبود یافته است.
وی در پاسخ به حذف قبوض کاغذی اظهار داشت اکنون ۹۹ درصد پرداخت‌ها به صورت غیرحضوری است و تنها ۱ درصد پرداخت‌ها حضوری و با استفاده از قبض‌های چاپی صورت می‌گیرد و در مراکز مخابرات نیز برای پرداخت‌های زیر ۲۰ تومن قبض چاپ نمی‌شود. در حال حاضر نیز ۱۵ میلیون قبض تلفن ثابت چاپ می‌شود که با انجام بررسی‌های لازم درصدد حذف مرحله‌ای این قبوض کاغذی هستیم.

پورت فیبر نوری
صدری گفت: برای بهبود کیفیت خدمات رسانی به مشتریان ایجاد پورت‌های فیبر نوری اهمیت ویژه‌ای دارد اکنون ۱ میلیون و نیم پورت فیبر نوری داریم. در گذشته تعرفه‌های کابل کشی به منازل به صورتی بود مردم رغبتی به استفاده از خدمات فیبر نوری نبودند، اما اکنون این هزینه‌های کابل کشی تنها ۴۰، ۵۰ هزار تومان است که امیدواریم با افزایش مشتریان فیبر نوری همراه باشد.

وی افزود: در طرح تانامای ویژه فیبر نوری این امکان فراهم شده است هرکسی در هر نقطه‌ای با کمترین هزینه خدمات فیبر نوری دریافت کند و اگر هزینه اضافه‌ای از مردم دریافت شود شرکت ملزم به بازپرداخت این هزینه است درباره مودم هم تلاش داریم مودم رایگان و یا تقسیطی به مشتریان عرضه کنیم. در زمینه تعرفه‌ها نیز سعی کردیم هزینه‌های فیبر نوری با adsl یکی باشد.

مجید صدری در پاسخ به تعداد مشترکان فیبر نوری در کشور پاسخ داد تعداد مشترکان استفاده کننده از فیبر نوری نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش داشته است، زیرا در سال‌های گذشته ناهماهنگی‌های بین مناطق مختلف درمورد هزینه‌های کابل کشی وجود داشت که امسال مرتفع شده است و برنامه داریم تا پایان امسال تعداد این مشترکین را به ۳۵۰ هزار نفر برسانیم.

ارتباط با پیام رسان‌های داخلی
صدری گفت: در یک سال گذشته در حوزه پیام رسان‌های داخلی با سه پیام رسان گپ، آی گپ و روبیکا تفاهم نامه‌های خوبی داشته ایم در زمینه پرداخت نیز با اپلیکیشن آپ و ۷۸۰ امکان پرداخت صورت گرفته است. برای ارائه خدمات رایگان نیز با فیمیلو مذاکاراتی صورت گرفته است تا مشترکین مخابرات بتوانند به صورت رایگان از آن بهره‌مند شوند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به افزایش تعرفه‌ها در سال جدید اظهار داشت: افزایش تعرفه خواهیم داشت که پس از بررسی‌های لازم و نهایی شدن اعلام اعلام خواهد شد.

وی درباره تاثیر تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر مخابرات اظهار داشت قطعا نرخ ارز تاثیر گذار بوده است و با مصوبه تعدیل ۵ درصدی به صورت مثبت و منفی که روی قرارداد‌ها اعمال کردیم در صدد مدیریت آن برآمدیم.

صدری ادامه داد: با افزایش نرخ ارز فیبری نوری که ۶ الی ۷ تومان عرضه می‌شد در حال حاضر ۲۶ هزار تومان عرضه می‌شود و قطعا تاثیر داشته است و تمام تلاش خود را برای مدیریت انجام دادیم. ولی این تعییرات بر توسعه شرکت مخابرات تاثیری نداشته است.

او درباره حکم دیوان عالی مبنی بر حذف آبونمان از قبوض و برگشت آن اطهار داشت: با این حکم در حق مخابرات اجحاف شده است و این کار صد درصد به ضرر مخابرات است، زیرا هزینه‌های مخابراتی پایین نیست و تعرفه‌ها نیز بالا نرفته است، اما در بحث آبونه ما مجبوریم تابع قانون باشیم و ان را اجرا کنیم سعی داریم در قوه قضائیه و دیوان عالی این رای را برگردانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درآمد‌های سالیانه از آبونمان ۷۰۰ میلیارد است که می‌توانست درزمینه توسعه و نگهداری تجهیزات برای ما کارساز باشد‎.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان