تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
معاون اول رئیس‌جمهور:

مسئولان نزدیک‌ترین افراد به خود که رانتجو هستند را کنار بگذارند/ جنگ اقتصادی علیه ما به راه افتاده است

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به حمایت دولت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی کشور تاکید کرد: بخش خصوصی باید میدان‌دار اصلی اقتصاد کشور باشد اگرچه ممکن است عده‌ای رانت‌جو بخواهند خود را به عنوان بخش خصوصی معرفی کنند و از این شرایط سوءاستفاده نمایند که ما وظیفه داریم حتی نزدیک‌ترین افراد به خود را که آلوده شده‌اند، کنار بگذاریم.

رویداد۲۴ اسحاق جهانگیری ظهر امروز در آیین افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های فولادی شرکت میدکو گفت: از لحظه‌ای که یک مسئول مطلع شود که برخی افراد زیردست او آلوده شده اند یا به دنبال رانت و سوءاستفاده هستند، باید فوراً اصلاحاتی انجام دهد و اگر در این زمینه اقدامی نکند، ممکن است به این معنا باشد که خودش نیز آلوده شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید دامن جمهوری اسلامی ایران را از فساد پاک کنیم، اظهار داشت: باید از مدیران کاردان کشور حمایت کنیم و به این نکته توجه داشته باشیم که گرایش‌های سیاسی مربوط به زمان انتخابات است و پس از انتخابات همه ما یک مسئولیت داریم که آن باز کردن گره از زندگی مردم و اداره مطلوب کشور است.

اهم سخنان جهانگیری را در ادامه می‌خوانید:

- آمریکایی‌ها از چهل سال گذشته از هیچ اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده اند و تمام سعی و تلاش آن‌ها این بوده که اجازه ندهند نظام جمهوری اسلامی ایران بتواند به اهداف و آرمان‌های خود دست پیدا کند.

-چه در مقطعی که جنگ علیه کشور ما تحمیل می‌شد و چه در مقطعی که رزمندگان ما در جنگ به پیشروی‌ها و پیروزی‌های بزرگ دست پیدا کردند، آمریکایی‌ها مستقیماً ورود پیدا کردند و سکو‌های نفتی و هواپیمای مسافربری ما را هدف قرار دادند.

-پس از مذاکرات طولانی درباره تحریم‌هایی که به بهانه‌های هسته‌ای علیه ملت ایران اعمال شده بود و دستیابی به توافق برجام، آمریکایی‌ها با این بهانه که رئیس جمهوری غیرمتعادل روی کار آمده، این توافق را برهم زدند و گفتند کاری خواهیم کرد که ایرانی‌ها نتوانند جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار کنند.

-آمریکایی‌ها خود اعلام کرده اند که جنگ اقتصادی علیه ملت، دولت و نظام ایران به راه انداخته آن دو هدف خود را از این فشار‌ها فروپاشی اقتصاد کشور اعلام کرده‌اند.

-وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم‌های جدید علیه ملت ایران بیش از ۴۰۰ نفر را به کار گرفته و دفتری را به عنوان دفتر مدیریت تحریم‌های ایران درتمام سفارتخانه‌های این کشور اختصاص داده است.

-اگرچه تحریم‌های آمریکا شرایط کشور را قدری سخت و دشوار کرده است، اما ما سرافرازانه اعلام کرده ایم که می‌توانیم این شرایط سخت را مدیریت و برنامه ریزی کنیم.

-مردم باید بدانند که با جمهوری اسلامی و برنامه ریزی‌های نظام آینده خوبی پیشروی کشور خواهد بود.

-در اکثر آمار‌های بین المللی ایران از نظر ذخایر نفت و گاز در جایگاه نخست قرار دارد ضمن آنکه ایران کشوری است که از سایر منابع طبیعی، نیروی انسانی مجرب و توان مهندسی بالا در رشته‌های صنعتی مختلف برخوردار است.

-زمانی در ایران کل تولید فولاد خام ۵۰۰ هزار تن بود و اصلاً در این زمینه مطرح نبودیم، اما ارتقای جایگاه ایران به رتبه دهمین تولیدکننده فولاد که امروز به آن دست یافته ایم، ترقی بسیار بزرگی است.

-آمریکا باید ببیند که در شرایطی که تحریم‌ها را علیه ما شدت بخشیده، از صبح تا ظهر امروز پروژه‌ها و کارخانه‌هایی در زمینه فولاد به بهره برداری رسیده که ارزش سرمایه گذاری آن‌ها سه هزار میلیارد تومان بوده است.

-اگر مسئول و مدیری ضعف‌هایی در خود سراغ دارد نباید بگوید که ما نمی‌توانیم موفق شویم. ملت ایران قادر است برای برون رفت از چالش‌ها راه‌حل داشته باشد.

-تا پیش از دولت تدبیر و امید ایران رتبه پانزدهم را در تولید فولاد خام داشت، اما امروز به مقام دهم در تولید فولاد خام رسیده ایم و در زنجیره فولاد نیز به ظرفیت تولید ۲۰۵ میلیون تن در سال رسیده ایم و این در حالی است که در ابتدای این دولت این رقم ۱۲۳ میلیون تن بوده است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان