تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
سرپرست روابط عمومی فدراسیون اسکی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

پیست اسکی توچال در انتظار سرمایه گذاران خارجی

مرتضی محسن‌پور، سرپرست روابط عمومی فدراسیون اسکی معتقد است که پیست اسکی و تله کابین توچال یکی از مستعد‌ترین فضاهای ورزشی و تفریحی در ایران است که اگر سرمایه گذاران حاضر باشند در آن هزینه کنند بی‌شک اقتصادی و پربازده هم خواهد بود.
رویداد۲۴- مرتضی محسن‌پور، سرپرست روابط عمومی فدراسیون اسکی به همراه رییس و سایر اعضا فدراسیون، جمعه عصر میزبان آلفونس هرمان، رییس کنفدراسیون ورزشهای المپیکی آلمان و عضو هیات رییسه فدراسیون جهان اسکی (FIS) بودند. در مذاکرات انجام گرفته میان طرفین توافقات اولیه در زمینه افزایش همکاری‌ها به منظور ارتقا رشته ورزشی اسکی به عمل آمد. بخشی از این توافقات مربوط به همکاری در جهت جذب سرمایه گذار خارجی برای بهسازی پیست اسکی توچال بوده است. محسن‌پور در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ می‌گوید: «پیست اسکی و تله کابین توچال یکی از مستعد‌ترین فضاهای ورزشی و تفریحی در ایران است که اگر سرمایه گذاران حاضر باشند در آن هزینه کنند بی‌شک اقتصادی و پربازده هم خواهد بود.»

*دستاورد حضور آقای هرمان در ایران برای فدراسیون اسکی چه بود؟
اول از همه ما تصمیم گرفتیم آقای هرمان را برای بازدید به پیست توچال ببریم. ایشان هم از وجود آمادگی پیست برای اسکی در این موقع سال بسیار متعجب شدند و گفتند این روزهای سال بسیاری از پیست‌های اروپایی هم این آمادگی فعلی پیست توچال را ندارند. فدراسیون هم چند خواسته و پیشنهاد را به آقای هرمان داد. به طور مثال از ایشان خواسته شد چند سرمایه گذار معتبر خارجی را برای بهسازی پیست توچال معرفی کنند زیرا در پیست توچال هم در قسمت تله کابین و هم در قسمت پیست اسکی به سرمایه گذاری بالایی نیاز است. هرچند تاکنون سه تا شرکت خارجی برای سرمایه گذاری پیش قدم شدند که باید در اسرع وقت یک جلسه مزایده برگزار کرد. البته پیست توچال در اختیار فدراسیون اسکی نیست و در تملک بنیاد مستضعفان است. ضمنا از ایشان خواستیم که یکی از جلسات کمیته توسعه فدراسیون جهانی اسکی را در پیست توچال برگزار کنند که ایشان قول همکاری هم در معرفی سرمایه گذاران خارجی و هم میزبانی برگزاری جلسه کمیته را به ما دادند. یک پیشنهاد خوبی را هم خود هرمان به فدراسیون اسکی داد و عنوان کرد که از آنجایی که شما دارای پیست به این خوبی هستید ما علاقه‌مند به برگزاری اردوهای مشترک با ایران می‌باشیم. بی‌تردید اگر این اتفاق بیفتد باعث رشد اسکی در ایران خواهد شد. یکی دیگر از بحث های ما لابی مشترک در رابطه با کنگره دوسالانه فدراسیون جهانی اسکی بود که قرار است در اواسط خرداد در مکزیک برگزار شود. ایران در ۱۰ کمیته دارای عضو است که در مورد حفظ این افراد با آقای هرمان صحبت شد.

*پیست توچال هم اکنون به چه میزان سرمایه گذاری نیاز دارد؟
برآورد فدراسیون ۳۰ میلیون یورو است.

*به نظر شما پیست توچال آنقدر بازدهی اقتصادی را دارد که سرمایه گذار حاضر باشد در آن خرج کند؟
پیست اسکی و تله کابین توچال واقعا پربازده و اقتصادی است. الان ما در اردیبهشت ماه هستیم ولی هنوز پیست آمادگی اسکی کردن را دارد. ضمن این موضوع، نزدیکی پیست به تهران خود یکی از عوامل مثبت برای فعالین اقتصادی است.

*بنیاد مستضعفان هم از شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در پیست استقبال می‌کند؟
حتما همینطور است و بنیاد هم خواهان پیشرفت این پیست مستعد است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان