تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

انتقاد دو مرجع تقلید از پخش اعترافات تلویزیونی

دو تن از مراجع تقلید در معرض سؤالی درباره پخش اعترافات تلویزیونی متهمان قرار گرفته‌اند که پاسخ آنان منتشر شده است.
انتقاد دو مرجع تقلید از پخش اعترافات تلویزیونی
رویداد۲۴ سید علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در صفحه توییتر خود تصویری از پاسخ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به استفتائی درباره پخش اعترافات تلویزیونی پیش از اثبات جرم منتشر کرده است.

این مرجع تقلید در پاسخ به این استفتاء نوشته است: «تا زمانی که جرم و اتهام شخص متهم ثابت نشده، نمی‌توان اسم و تصویر و اقراری که داشته است را منتشر کرد و حتی بعد از ثبوت هم اگر جرم مخفی بوده، آشکار کردن آن جایز نیست.»

آیت‌الله بیات زنجانی نیز در این باره گفته‌است: «این کار علاوه بر اینکه مشروع نیست، از نظر اخلاقی نیز درست در برابر کرامت انسان و حرمت اوست و بنا بر روایات مستند و مورد وثوق این اعترافات در دادگاه نیز قابلیت استناد ندارد.»
 
به گزارش رویداد۲۴ در روزهای گذشته تلویزیون جمهوری اسلامی ایران فیلمی از اعترافات اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت تپه و سپیده قلیان خبرنگار پخش کرده است.
 
کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه چندین ماه حقوق دریافت نکرده بودند و گفته بودند تخلف‌های خصوصی سازی این مجتمع و سوءمدیریت‌ها باعث شده وضعیت کارگران روز به روز بدتر شود.
 
این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود اعتصاب کرده بودند. تلویزیون ایران با پخش کلیپی، این اعتراض را به گروه‌های برانداز خارجی نسبت داده است.
 
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
3
11
اسماعیل بخشی وقتی آزاد بود فقط حرف دل کارگران را زد.
«اعتراف» اجباری هم هیچ ارزش ندارد، البته مگر برای نشان دادن پستی کسانی که به چنین روشهایی متوسل می شوند!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
12
2
جسارتا چرا اینقدر در نهایت بی منطقی حرف می زنید اولا بیات زنجانی کسی است که مرجع فتنه گران است و همه حرفهایش در مسیر خواست فتنه گران است اینجا هم نشان می دهد که جریان فتنه حتی با کمونیستها در جهت ضربه زدن به نظام متحد شده است اما می گویند چرا اعترافات این اراذل را نشان داده اند مگر اینها جرم معمولی و مخفی انجام داده اند که نباید اعترافاتشان را نشان داد؟ خیر اینها یک جریان ضدانقلابی و بشدت خطرناک هستند که با اعمالشان به کل کشور آسیب می رساندند و باید در همان نطفه خفه شوند و در ضمن مردم باید از همان اول حرکتهای آنها و اعمالشان را بشناسند و بدانند اهداف اینها و عوامل پشت پرده اینها چه کسانی هستند پس باید این اقرارها در سیما برای همه بنمایش در می آمد والله از اینهمه سادگی شما آدم تعجب می کند نمی دانم شاید هم سادگی نباشد
نظرات شما
پیشخوان