تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۷ نظر

تبلیغ ازدواج کودکان برای تاثیر بر مجلس! +فیلم

انتشار تبلیغ عجیبی برای ترویج کودک همسری توسط نوجوانان از سوی مخالفان تصویب طرح کودک همسری در مجلس.
رویداد۲۴ در حالی که نمایندگان مجلس به دنبال طرحی هستند تا از ازدواج کودکان جلوگیری کنند،مخالفان این طرح  به دنبال راهی هستند تا نظر نمایندگان را تغییر دهند. آنها معتقدند در سن چهارده سالگی و کمتر از آن هم می‌توان ازدواج کرد.
 
به تازگی کلیپی منتشر شده که در آن یک نوجوان شانزده ساله و یک دختربچه چهارده ساله که اندام درشتی دارند، به نمایندگی از همه کودکان و نوجوانان گفته‌اند نمایندگان مجلس آنها را محدود کرده‌اند و جلوی ازدواج آنها را می‌گیرند.
 
تصویب طرح کودک همسری با وجود اصرار فعالان حقوق کودک، فراکسیون زنان مجلس و تاکید دولت، همچنان با مخالفت‌هایی همراه است و پرونده کودک همسری در پیچ و خم مجلس گرفتار است و از آن سو هر روز بر شمار قربانیان جسمی و روحی در ایران افزوده شود.
 
فاطمه حسینی نماینده تهران گفته ده‌ها پیامک برای مقابله با طرح جلوگیری از کودک همسری به نمایندگان ارسال شده است. پروانه سلحشوری دیگر نماینده مجلس گفته از یک نهاد خاص به نمایندگان فشار آورده‌اند تا جلوی تصویب طرح کودک همسری گرفته شود.
 
و حالا گویا همین نهادهای خاص با تبلیغات خود درصدد هیجانی کردن فضای جامعه برای فشار بر نمایندگان مجلس برای جلوگیری از تصویب طرح کودک همسری هستند.
 
این در حالی ست که سهم ازدواج‌های زیر ۱۸ سال در ایران ۱۷ درصد از کل ازدواج‌های کشور است و طبق پیمان جهانی حقوق کودک که ایران نیز به آن پیوسته، افراد زیر ۱۸ سال کودک تلقی می‌شوند و دولت‌های عضو این پیمان ملزم هستند تا منافع عالیه آنان را تامین کنند.
 
در این میان حتی ازدواج‌های در سنین پایین‌تر و کودکان زیر ۱۰ سال نیز دیده می‌شوند. این آمارها نشان می‌دهند که در سال ۹۰، ۲۲۰ کودک زیر ۱۰ سال، سال ۹۱، ۱۸۷ کودک، سال ۹۲، ۲۰۱ کودک، سال ۹۳، ۱۷۶ کودک و در سال ۹۴، ۱۷۹ کودک زیر ۱۰ سال تن به ازدواج داده‌اند.
 
باید دید با وجود آسیب های فراوان کودک همسری در کشور و هشدار فعالان حقوق کودک و کارشناسان مسائل اجتماعی این تبلیغات توسط چه کسانی و با چه هدفی صورت می گیرد . 
 
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
1
11
زیر ۱۵ سال که هیچ واقعا خطر آسیب داره اما اگر برای بالای ۱۵ خیلی اصرار دارن باید شرط بذارن که زن و شوهر هردو زیر ۲۰ باشن و حتما والدینشون تضمین مالی برای حمایتشون بدن وگرنه میان دختر ۱۶ ساله رو میدن به مرد ۷۰ ساله یا اینکه دوتا نوجوون با کلی عشق و آرزو ازدواج میکنن مشکلات مالی پدرشونو در میاره
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
0
6
واقعا جای تاسف داره.خودشون دختر کودکشون رو شوهر میدن؟.مملکت نیست دیونه خونه ست
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
0
4
اگه واقعا این دو عزیز انشاالله محترم و شاید نسبتا محترم به حرفهای خود باور دارند چرا تو کمپین خود دعوت نکردن از همه همسالانشون تا تجربه های خوب و بد خود رو به اشتراک بزارن
چرا فقط موافقان رو دعوت میکنند از مخالفان و اونهایی که زندگیشون تو همون نوجوانی نابود شده هم دعوت کنند تا مخاطبین با دید باز خودشون تصمیم بگیرن
سکوت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
2
5
شما که این خبر رو میزنید واقعا پریشانی روحی دارید. واقعا مریض هستید. اینها به نظر میرسه عاقل و بالغ هستند. و دارن اگاهانه تصمیم میگیرن... یه اصطلاحی باب شده سلیبریتی بی سواد ولی باید اضافه بشه روزنامه نگار مریض احوال و نماینده عقده ای مثل پروانه سلحشوری و دختر صفدر حسینی که ابتدایی ترین مسایل مردم رو درک نمیکنند
مغزهای کوچک زنگ زده یه برچسب مناسب برای این نوع روزنامه نگارهاست
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
1
اینها که سن و سالشون بالاست شاید هفته پیش ازدواج کرده اند اگر یک دخت چهارده ساله و پسر شانزده
این فیلم را بازی میکردن بهتر بود و حتما نمیتوا نستند حر ف بزنند چه رسد که بازی کنند.
علی فدایی
|
United States of America
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
1
اگر این دو نفر خواهر کوچولو داشتند برای کسی لازم داریم و با صیغه شرعی یک نفر گردن کلفت میخواد بگیره ،بفرمایید خواهرشان را برای نشان دادن به مشتری داخل کیلیپ بیارند
ندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
0
از شرایط باطل نبودن عقد در دینمان رضایت دو طرف و بلوغ جنسی است. اگر دو طرف به بلوغ رسیده اند و هر دو خواستار ازدواج اند به نماینده بیکار چه ربطی دارد که در مورد کوچکترین و شخصی ترین مساله میخواهد تصمیم بگیرد. باز معلوم نیست میخواهند کدام گندشان را لاپوشانی کنند که یک مساله جدید را علم میکنند.
نظرات شما
پیشخوان