تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
امام جمعه بیله سوار:

کودک‌همسری با عقل‌وفطرت سازگار نیست/ مردم را از دین بیزار نکنید

امام جمعه بیله سوار با اشاره به بحث کودک همسری تاکید کرد که این موضوع با عقل و فطرت سازگار نبوده و باید براساس واقعیت‌های روز جامعه برای آن تصمیم گرفته شود.

رویداد۲۴حجت الاسلام اصغر جدایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بیله سوار افزود: ازدواج ورود به یک مرحله جدید و خاص در زندگی بوده بطوریکه با آن مدل و نوع زندگی تغییر اساسی پیدا می کند. ازدواج پذیرش یک مسئولیت سنگین در زندگی بوده لذا ورود به این مرحله آمادگی و رشد ویژه ای را می طلبد، به همین دلیل ازدواج شوخی نبوده و در آن بحث تشکیل خانواده مطرح است.

وی تصریح کرد: شرط یک ازدواج موفق و صحیح، فقط بلوغ جسمی نیست، کسی که می خواهد یک کانون مقدسی را به نام خانواده تشکیل بدهد باید علاوه بر بلوغ جسمی به بلوغ، فکری، عقلی، اجتماعی، عاطفی، اقتصادی هم رسیده باشد.

امام جمعه بیله سوار با بیان اینکه اخیرا در خبرها می بینیم که گاهی یک دختربچه که قطعا به هیچ کدام از این بلوغ ها نرسیده شوهرش می دهند و گاهی هم در سن ۱۰ یا ۱۲ سالگی این دختر بچه مادر می شود، ادامه داد: مادر شدن یک دختر بچه که خود شدیدا به آغوش مادر نیازمند می باشد، ظلم بزرگ به کودکان است.

وی متذکر شد: مادر شدن دختر بچه ای که به صدای تپش قلب مادرش نیازمند است اثرات روانی منفی برای آن بچه دارد که جبران ناپذیر است‌، لذا ضروری است مجلس قانون گذار ما باید در این مورد با توجه به واقعیت های روز جامعه تصمیم بگیرد.

جدایی با تاکید براینکه کدام عقل سلیمی قبول می کند که دختر بچه ای که هنوز به رشد عاطفی و فکری لازم نرسیده تشکیل خانواده بدهد، بیان داشت: لطفا از اسلام مایه نگذارید و مردم را از دین بیزار نکنید چراکه کودک همسری با اصول مسلم عقلی ناسازگار است. در قدیم دختر بچه ها رشد فوق العاده ای داشتند و شرایط آن زمان فرق می کرد. امروز واقعا مسخره است که دختر سوم دبستان همسر شود.

وی همچنین با اشاره به چهل سالگی انقلاب یادآور شد: انقلاب مردم ایران الهام گرفته از نهضت امام حسین (ع) با رهبری یک انسان عارف، فقیه و فرزانه بود. انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته ‌و ناچیز شمردن این پیشرفت ها و موفقیت ها واقعا ناشکری است ولی برای رسیدن به ایده آل ها، مسیر طولانی در پیش داریم.

خطیب جمعه بیله سوار با بیان اینکه ۴۰ سال است داغ غارت را بر دل آمریکا و صهیونیسم نشانده ایم، عنوان کرد: ایران در عرصه های جهانی قدم های بزرگی برداشته و به موفقیت های غیر قابل وصفی رسیده است و امروز به عنوان یکی از کشورهای مطرح جهان، به غم بزرگ و دغدغه سنگین برای آمریکا، اسرائیل و عربستان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: مسیر ایدئولوژی و آرمان های مقدس انقلاب، دل خیلی ها را به لرزه در آورده است، ما در مورد آرمان ها و ارزش های متعالی انقلاب هیچ تردید نکرده و نخواهیم کرد، چراکه راه و مسیر ما حق است و آنچه مردم ما را عذاب می دهد عملکرد و سیاست غلط بعضی از دولتمردان است که سبب شده فقر، بیکاری، فساد ،رانت خواری و تبعیض گسترش یابد.

جدایی با بیان اینکه کسانی که با سیاست های غلط باعث بالا رفتن قیمت دلار و گرانی سرسام آور شده اند باید از مردم خجالت بکشند، افزود: مردمی که پای انقلاب جان و خون دادند نباید قربانی سیاست های غلط بشوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان