تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
عادل غلامی:

با کوبیدن کی‌روش حال خوب مردم را خراب نکنید

بازیکن سابق تیم ملی والیبال کشورمان گفت: کی‌روش به تیم‌ملی شخصیت بین‌المللی داد.

با کوبیدن کی‌روش حال خوب مردم را خراب نکنید

رویداد۲۴ عادل غلامی، والیبالیست سابق تیم‌ملی که هم‌اکنون در تیم خاتم اردکان بازی می‌کند، به شدت فوتبالی است.

او که سابقه کار با خولیو ولاسکو، سرمربی نام‌آشنای تیم ملی والیبال را دارد، معتقد است کی‌روش در فوتبال مثل ولاسکو است و باید از او حمایت شود.

او همچنین اعتقاد دارد حتی اگر تیم ملی نتواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، باید مورد تقدیر قرار بگیرد و مردم این تیم را دوست دارند. گفت‌وگوی فوتبالی ما با یکی از ستاره‌های نسل طلایی والیبال ایران را در زیر می‌خوانید:

از پست اینستاگرامی‌ات شروع کنیم که به شدت از کی‌روش حمایت کردی
کی‌روش مربی بزرگی است، فوتبال ما زیر نظر او پیشرفت زیادی کرده و شخصیت بین‌المللی پیدا کرده است. من هم به عنوان کسی که سال‌ها در ورزش این مملکت حضور دارد و طرفدار فوتبال و تیم ملی است، وظیفه خودم دانستم از تیم ملی و سرمربی محترم آن حمایت کنم. امیدوارم تیم ملی نتایج خوبش را ادامه دهد و بتواند قهرمان این دوره شود.

یک‌جور‌هایی کی‌روش را با ولاسکو مقایسه کرده بودی
بله، هر دوی این مربیان، جزو بهترین‌های دنیا در رشته‌های خود هستند و وقتی به ایران آمدند، والیبال و فوتبال ما را تکان دادند و باعث شدند موفقیت‌های زیادی به دست بیاوریم. آن‌ها به این دو رشته لول و اعتبار دادند و ما باید ممنون آن‌ها باشیم. به نظرم ولاسکو را مفت از دست دادیم، ولی امیدوارم برای کی‌روش این اتفاق نیفتد و بتوانیم سال‌ها او را در تیم ملی داشته باشیم.

بازی‌های تیم ملی را دنبال کردی؟ عملکرد ایران در جام ملت‌های آسیا چطور بود؟
فوتبال ما در حال حاضر سبک مشخص و خاصی دارد. در هر پست دو بازیکن هم‌تراز و باکیفیت داریم و تیم ما به معنای واقعی یک تیم خوب است. در این چند بازی هم کیفیت بالای خود را نشان دادیم و با اقتدار به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردیم. در بازی با چین بچه‌ها فوق‌العاده کار کردند و اجازه نفس کشیدن به حریف را ندادند. ضمن اینکه تیم ما بدون گل خورده به این مرحله رسیده و این دستاورد بسیار بزرگی است.

بازی مقابل ژاپن را چطور می‌بینی؟
ژاپن فوتبال بابرنامه و منظمی دارد. اکثر بازیکنان این تیم در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند، ولی در این دوره جوانگرایی کرده و به نظرم نمی‌تواند حریف ما شود. فکر می‌کنم ایران با پیروزی مقابل ژاپن فینالیست می‌شود.

بازی را چند- چند پیش‌بینی می‌کنی؟
فکر می‌کنم ایران با یک گل ژاپن را شکست می‌دهد و فینالیست می‌شود. گل تیم ملی در این بازی را هم سردار آزمون، شاید هم کریم انصاری‌فرد می‌زند.

فکر می‌کردی قطر و امارات دیگر دیدار نیمه‌نهایی را برگزار کنند؟
واقعیت این است که اصلاً فکرش را نمی‌کردم قطر و امارات به نیمه‌نهایی برسند. با این نتایج فوتبال بار دیگر غیرقابل پیش‌بینی بودن خود را به همه نشان داد. در حالی که شاید اکثراً فکر می‌کردند کره و استرالیا راهی نیمه‌نهایی شوند.

کدام تیم‌ها به فینال می‌رسند؟
فکر می‌کنم ایران و امارات فینال این دوره را برگزار خواهند کرد. روی کاغذ شاید قطر قوی‌تر باشد، ولی شرایط میزبانی و داوری به نفع امارات است. به همین دلیل به نظرم امارات حریف ایران در فینال خواهد بود.

ایران می‌تواند قهرمان شود؟
به نظرم تیم ما شانس اول قهرمانی در این رقابت‌ها خواهد بود و از نظر فنی و فوتبالی ژاپن و امارات حریف ما نخواهند شد، ولی اگر خدای ناکرده ایران قهرمان نشود، چیزی از ارزش‌های تیم ملی کم نخواهد شد و مورد حمایت مردم خواهد بود. البته در این بین یکسری در فضای مجازی و در صدا و سیما می‌خواهند با کوبیدن کی‌روش حال مردم را خراب کنند. بعضی‌ها هم از روی تعصبات رنگی به تیم ملی خود پشت کردند که واقعاً شرم‌آور است و نمی‌دانم در این مورد چه باید گفت. واقعاً بعضی‌ها بدون داشتن اطلاعات ورزشی، قصد تخریب کردن تیم ملی را دارند که برایشان متأسفم.

ستاره تیم ملی در این دوره چه کسی بود؟
تیم ما متکی به یک بازیکن نیست و یک ستاره ندارد. همه بازیکنان تیم ملی ما ستاره هستند و این قضیه نکته مثبت تیم ملی ماست.

از آنجایی که شما استقلالی هستید، شرایط این تیم را چطور می‌بینید؟
به نظرم خیلی مساعد نیست. استقلال در ابتدای فصل مشکلاتی داشت که باعث شد نتایج خوبی نگیرد. امیدوارم بتواند با جذب چند بازیکن در نیم‌فصل دوم به کورس قهرمانی برگردد و حداقل سهمیه آسیایی بگیرد. فقط امیدوارم تیم‌های پرسپولیس و استقلال که هر دو دولتی و زیر نظر وزارت ورزش هستند، به یک چشم دیده شوند. البته حضور فرهاد مجیدی در استقلال هم می‌تواند از لحاظ روحی و روانی به تیم کمک کند و به نوعی هواداران را با استقلال آشتی دهد.

جای چه کسی در استقلال خالی است؟
مشکل اصلی استقلال در خط حمله است. به نظرم جای کاوه رضایی در این تیم خالی است ضمن اینکه دوست داشتم امید ابراهیمی هم در استقلال حضور داشت. البته کاملاً به آن‌ها حق می‌دهم که برای آینده خود راهی کشوری دیگر شدند. متأسفانه بعضی از مردم به آن‌ها لقب بی‌غیرت دادند، ولی در ورزش حرفه‌ای چنین چیزی وجود ندارد و آن‌ها کاملاً حق داشتند مسیرشان را انتخاب کنند.

تا جایی که یادم می‌آید با پرسپولیسی‌های والیبال همیشه کل‌کل می‌کردی
بله، معمولاً در اردو‌ها بحث‌های فوتبالی و کل‌کل پیش می‌آید. البته به صورت کاملاً فان و دوستانه. البته بیشتر با شهرام محمودی که شدیداً پرسپولیسی است، کل‌کل می‌کردم.

حرف آخر؟
امیدوارم تیم‌ملی موفق باشد و بتواند قهرمان شود و البته پیش‌بینی ژاوی هم که گفته بود ژاپن فینالیست می‌شود، غلط از آب دربیاید و یک عده هم حال مردم و تیم ملی را با صحبت‌های بی‌خود و بدون اطلاعات خراب نکنند.

 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کی‌روش ، تیم‌ملی
نظرات شما
پیشخوان