تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس کمیته امداد امام خمینی:

افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته در سال ۹۸

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال آینده خبر داد.
افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته در سال ۹۸
رویداد۲۴ پرویز فتاح در نشستی خبری که با موضوع «دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در حوزه رفع محرومیت‌ها» برگزار شد، اظهار داشت: مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: کمیسیون تلفیق افزایش مستمری‌ها را تصویب کرده است.

فتاح به ارائه گزارش عملکرد و روند خدمات کمیته امداد پرداخت و افزود: در بودجه سال ۹۷ کمیته امداد، خوشبختانه تبصره ۱۴، صد درصد اجرا شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی تعداد افراد تحت پوشش این کمیته نسبت به سال گذشته گفت: طی تفاهمنامه منعقد شده با سازمان مدیریت بودجه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار و رفاه اجتماعی در پنج ماهه نخست امسال ۶۲۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

فتاح در مورد توزیع دو مرحله دیگر سبد حمایتی میان مددجویان گفت: نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته و درخواست کرده اینکه دو نوبت دیگر تا پایان سال بسته حمایتی توزیع شود که ایشان قبول کردند و نوبت اول آن در دهه فجر و نوبت دوم آن در نیمه اسفند توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۳۰ سال پیش با توجه به جمعیت آن زمان ۶ درصد مردم تحت پوشش قرار داشتند و هم اکنون با جمعیت ۸۲ میلیون نفر ۴ درصد تحت پوشش قرار دارند گفت: ۴۵درصد جمعیت هدف به دلیل فوت همسر، ۳۵ درصد به دلیل ناتوانی سرپرست خانوار، ۹ درصد به دلیل طلاق و بقیه به دلایل دیگری تحت پوشش قرار دارند.

وی ادامه داد: برای رفع فقر ۷۰۰۰ میلیارد تومان منظور شده بود، به همین دلیل برای افراد تحت پوشش در سال ۹۷، ۱۴ درصد مستمری‌ها افزایش یافت و با هماهنگی وزارت رفاه، تأمین اجتماعی و سازمان مدیریت توافق کردیم خانواده‌هایی را که تحت پوشش موقت به دلیل شرایط اقتصادی امسال درآمدند، برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

به گفته وی، البته به همه این خانواده‌ها اعلام شده است این تحت پوشش قرار گرفتن موقتی است و هر ماه دو جدول به وزارت رفاه، سازمان مدیریت و سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه می‌دهیم و به ما اعلام شده است که بعد از این ۶ ماه ارزیابی‌های لازم در خصوص وضعیت این خانواده‌ها انجام شده و تغییراتی در آن‌ها ایجاد می‌شود.

فتاح با اشاره به اینکه نباید خط فقر را تعریف کنیم و این وظیفه ما نیست بلکه در سطح ملی تعیین می‌شود، گفت: آنچه در قانون آمده و در تبصره ۱۴ بیان شده، آن است که برای رفع فقر مطلق یعنی دارا بودن معیشت اولیه بیان شده و این‌که خانواده سطح مطلوب زندگی هر ایرانی در نظر گرفته شود، در آن وجود ندارد. البته وظیفه کلی نظام است تا وضع اقتصادی بهبود و به میزانی برسد تا شاهد چنین وضعیتی در خانواده‌ها نباشیم.

وی با اشاره به اینکه پرداختی‌های ما کف میزان پرداختی است گفت: با توجه به این‌که برای نمونه برای یک خانواده ۵ نفره ۵۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود که این میزان به غیر از دریافتی یارانه آنهاست و کمک‌های ما به میزان ۷۰ درصد حداقل حقوق پایه وزارت کار برای یک نفر است، اما آنچه محاسبات ما را به هم ریخت تورم افسارگسیخته است.

وی به عیدی مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: سال قبل عیدی پرداختی به مددجویان بر اساس یک ماه دریافت مستمری بود که ما آن را دو برابر کرده و به مددجویان پرداخت کردیم، اما با توجه به این‌که کمیته امداد تا پایان سال جاری علاوه بر یک سبد کالای پرداختی به مددجویان دو نوبت دیگر نیز سبد کالا توزیع خواهد کرد، یک نوبت از این سبد کالا به عنوان عیدی مددجویان در نظر گرفته شده و عیدی دیگری برای آنان در نظر گرفته نشده است.

وی در مورد وام اشتغال نیز گفت: سقف وام اشتغال ۵۰ میلیون تومان در سال آینده خواهد بود و همچنین ردیف بودجه درمانی ما نیز ۴۷۰ میلیارد تومان است که ما اعلام کرده ایم تا این میزان را از کمیته امداد گرفته و به بیمه سلامت بدهند که مجلس با این موضوع مخالفت کرد.

فتاح تاکید کرد: ۶۲ درصد خانوار‌های تحت پوشش حدود ۴۰ هزار خانواده در امداد سرپرست آنان زن است و ۳۰۰ هزار نفر از این زنان سرپرست بیمه اجتماعی شدند و اکنون چند هزار نفر از این افراد با پرداخت ۱۰ سال حق بیمه بازنشست شده‌اند، ضمن این‌که در سال گذشته برای این موضوع ۲۳۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد که این میزان برای سال ۹۸ نیز تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه برای وام اشتغال روستایی از محل ۱.۵ میلیارد دلار برداشت از صندوق توسعه ملی سهم مجزایی برای کمیته امداد در نظر گرفته شده است گفت: ۱۰۰ هزار فقره وام ۲۵ میلیون تومانی در نظر گرفته شد که سهم کمیته امداد ۲۵۰۰ میلیارد تومان شدکه از این میزان تنها ۲۰۰ میلیارد تومان را دریافت کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: اجرای این مصوبه مربوط به سال جاری نیست و در سال ۹۸ نیز ادامه دارد.

فتاح افزود: ردیف اصلی بودجه کمیته امداد در سال آینده نسبت به سال جاری ۱۲ درصد رشد دارد و بر اساس ردیف سوم بودجه (تبصره ۱۶) برای کمیته امداد و بهزیستی ۲۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته بودند که با پیگیری‌های لازم و توجه رئیس مجلس، قرار شد این میزان به ۵۰۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

به گفته وی، همچنین قرار شده مددجویانی که برای یک بار خانه می‌سازند نیز از پرداخت عوارض و حق انشعاب گاز، آب و برق معاف شوند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت وام ضروری به مددجویان در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود، تاکید کرد: ۹۵ هزار نفر در نوبت دریافت قرار دارند که همه آن‌ها این وام را دریافت کرده و مراجعات به روز شده، البته پرداخت این وام‌ها از محل صندوق امداد ولایت است.

وی با تاکید بر اینکه سقف مربوط به دریافت جهیزیه حذف شده است افزود:با توجه به وفاق ملی و همکاری همه مسئولان و تأکید دفتر رهبر معظم انقلاب وضعیت نسبتا آرامی داریم و همه وظیفه داریم مردم را از چنین شرایطی عبور دهیم.

رئیس کمیته امداد در مورد فعالیت ۴۰ ساله کمیته امداد اظهار داشت: این نهاد اولین نهاد انقلابی است که در ۱۴ اسفند ۵۷ با فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد و اکنون ۲۰ خدمت متنوع به مددجویان ارائه می‌کند که برای نمونه جامعه هدف ما همگی دارای بیمه درمان هستند و هیچ مددجوی فاقد بیمه نداشته و همه خانواده‌ها نیز بیمه حوادث هستند.

فتاح با اشاره به اینکه بالاترین نرخ ازدواج در جامعه هدف کمیته امداد داشت، گفت: در سال گذشته ۹۰ هزار فقره ازدواج انجام شده و کمترین میزان طلاق نیز مربوط به مددجویان امداد است.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
حسن
|
Germany
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
5
واقعا واستون متاسفم که از جب این بدبختاهم دزدی میکنین عیدی چه ربطی به سبد کالا داره اول گفتین دو مرحله سبد کالا یکی دهه فجر یکی هم توی اسفند ۹۸ حالا اون دو سبد کالا شد یک سبد کالا حالا هم عیدی رو ورداشتین فقط کردین یک سبد کالا اونم شاید بدین شایدم ندین تا وقتی امثال شما باشن از این بهتر نمیشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
1
1
باعرض سلام جناب آقای فتاح انشالله صدوبیست سال عمرکنیدماهمیشه دعاگوی شماهستیم ماتازه تحت حمایت این نهاد محترم ودلسوزقرارگرفته ایم خیلی بهترهستیم حداقل اجاره خونه مون مستمری میدهدخداوندخیرتان بدهد زنده باشیددلاورویارمحرومین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
0
نه از دو بسته حمایتی خبری شد نه از عیدی . از جیب مددجویان نزنید . از جیب اونایی که میلیارد میلیارد وام میگیرن و نمیدن از جیب اونایی که پول مملکت رو هاپولی میکنن بگیرین ‌. شب عیده . اگه دل مددجویان رو شاد نکنین خدا جای حق نشسته . این درست نیست که شما مسئولان کالاهای انچنانی برای اقازاده هاتون بخرین و این چندر غاز رو از مردم بگیرین
دهواری ازسراوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
0
باعرض سلام خدمت مسئولان محترم.چراعیدی ماهنوزپرداخت نشده؟
نازنین
|
Netherlands
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
0
0
باسلام جناب اقای فتاح من امسال فقط ۵۰هزارتومان گرفتم که نمی دانم عیدی بود یا سبد لطفا محبت کنید این موضوع رابررسی کنید که این مبلغ عیدی بود یاسبد .باتشکرنازنین فتحی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
چرا مستمری ها افزایش پیدانکردن
نظرات شما
پیشخوان