تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
صفاری نطنزی:

SPV موقعیت ایران در منطقه و جهان را تقویت می‌کند/ آمریکا به دنبال تشدید تحریم‌ها است

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: با توجه به مخالفت آمریکا با راه‌اندازی SPV برقراری این سامانه ارتباط مالی در نهایت منجر به تقویت موقعیت ایران در منطقه و جهان می‌شود.

رویداد۲۴مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به راه اندازی قریب‌الوقوع سامانه ویژه‌ی ارتباطی مالی اروپا با ایران (SPV) گفت: اگر SPV به صورت نمادین هم راه بیفتد روحیه‌ای برای کسانی است که می‌خواهند با ما کار کنند. SPV یک سری توافقات پولی به صورت دوجانبه با برخی کشور‌های مایل به همکاری با ما را ایجاد می‌کند.

وی توضیح داد: باز شدن این سیستم به کشور‌ها برای ارتباط جدی‌تر و وسیع‌تر با ما کمک می‌کند. این خلاف چیزی است که آمریکایی‌ها دنبالش هستند. آن‌ها می‌خواهند تحریم‌ها را تشدید کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجدداً تاکید کرد: SPV فرصت خوبی برای ایران و اروپا فراهم می‌کند. این موضوع به لحاظ سیاسی و حیثیتی برای اروپایی‌ها مهم است، چون تصمیم خیلی ساده‌ای نیست با توجه به اینکه آمریکایی‌ها شدیداً مخالفت کرده و حتی اعلام کردند که هر جا SPV مستقر شود آن شرکت را تحریم می‌کنند.

صفاری نطنزی افزود: با توجه به این تهدید‌ها و فشار‌های آمریکا راه اندازی SPV نشان‌دهنده قصد اروپا برای حفظ برجام و رابطه با ایران و همچنین عمل بر خلاف سیاست‌های آمریکا است که در نهایت منجر به تقویت موقعیت ایران در منطقه و جهان می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان