تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
به زودی از کمک‌داوران اضافی استفاده می‌شود؛

رفعتی: استفاده از VAR نیاز به تایید فیفا دارد

رییس دپارتمان داوران می‌گوید در بازی سپیدرود رشت با پرسپولیس از کمک داوران اضافی (پشت دروازه) استفاده خواهیم کرد.
رفعتی: استفاده از VAR نیاز به تایید فیفا دارد
رویداد۲۴ داود رفعتی درباره برگزاری کلاس کمک داوران اضافی گفت: با توجه به این که سیستم VAR پس از تأیید فیفا در مسابقات لیگ راه‌اندازی می‌شود، بر همین اساس لازم است جلسات متعددی با فیفا داشته باشیم تا بتوانیم مجوز‌های لازم را برای راه اندازی این سیستم بگیریم، تصمیم گرفتیم با مساعدت رئیس فدراسیون فوتبال از کمک داوران اضافی پشت دروازه استفاده کنیم.

او در ادامه بیان کرد: این سیستم می‌تواند به داوران در بحث تشخیص خطا مخصوصاً در محوطه جریمه کمک به‌سزایی کند. از علیرضا فغانی که در چند سال گذشته در کلاس‌های متعدد FIFA و AFC شرکت کرده و به تازگی از مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ آمده است درخواست کردیم در این کلاس به عنوان مدرس حضور داشته باشد و تجربیات چندین ساله‌اش را در اختیار داوران قرار دهند. تا بتوانیم آن‌ها را در مسابقات لیگ استفاده کنیم.

رئیس دپارتمان داوران اظهار کرد: قصد داریم در اولین مسابقه از کمک داوران پشت دروازه استفاده کنیم. بر همین اساس در بازی سپیدرود رشت و پرسپولیس از جام حذفی که روز پنج‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه در رشت برگزار می‌شود از این کمک داوران استفاده کنیم. ولی هم‌زمان مسابقاتی که در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود به صورت آفلاین از VAR استفاده می‌کنیم، منتها به داور منتقل نمی‌شود و فقط در بحث آموزشی داوران از آن بهره می‌ببرند تا ان‌شاءالله مجوز‌های لازم را از فیفا بگیریم و این سیستم را در کلیه ورزشگاه‌ها پیاده کنیم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: داوود رفعتی ، var
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان