تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
آیبا به فدراسیون بوکس ایران هشدار داد؛

نایب رییس فدراسیون: بوکس بانوان را راه‌اندازی نکنیم محروم می‌شویم

نایب رییس فدراسیون بوکس گفت: قطعاً باید تا سه سال آینده بوکس بانوان را راه‌اندازی کنیم، زیرا اگر فعال نشود با محرومیت آیبا روبه‌رو می‌شویم و این برای حرکت رو به رشد بوکس ایران خوب نیست.
ادعای نایب رییس فدراسیون: بوکس بانوان را راه‌اندازی نکنیم محروم می‌شویم
رویداد۲۴ سیامک صالحی درباره وضعیت تیم‌ملی ایران پیش از حضور در رقابت‌های بین‌المللی مجارستان، اظهارکرد: خوشبختانه بعد از مسابقات قهرمانی کشور در اهواز، کادرفنی تیم‌ملی خیلی سریع برنامه اردویی را به فدراسیون تحویل داد و هر سه مرحله اردو نیز طبق برنامه زمان‌بندی شده و با کیفیت انجام شدند. با توجه به این‌که مسابقات مجارستان با حضور کشور‌های صاحب نام برگزار می‌شود، این پیکار‌ها خروجی خیلی خوبی برای بوکس ایران خواهد داشت. در این تورنمنت هدف کسب تجربه است، زیرا تمام بوکسور‌های اعزامی، جوان هستند. البته به مدال هم فکر می‌کنیم، ولی درنهایت به دنبال کسب تجربه برای حضوری قدرتمند در مسابقات آسیایی چین و المپیک هستیم. حتماً در چین به مدال‌های خوش رنگی می‌رسیم و مطمئنم در المپیک پیش‌رو نیز می‌توانیم موفق عمل کنیم.

وی درباره این‌که به نظر می‌رسد یکی از نکات قابل توجه در دوران مدیریت ثوری در فدراسیون، برگزاری منظم اردو‌های تیم‌ملی است و این همان موردی است که در اواخر دوران ریاست ناطق‌نوری کمتر دیده می‌شد، گفت: در همین جا دارد از زحمات آقای ناطق‌نوری در فدراسیون قبلی که واقعاً برای بوکس کشور زحمت کشید، قدردانی کنم. آن‌ها با تمام نداری‌ها بوکس را سرپا نگه داشتند که این یک هنر است. به هر حال از زمانی که فدراسیون فعلی کار خود را را با ریاست آقای ثوری آغاز کرد، تمام اردو‌ها با نظم و کیفیت خاصی برگزار شده‌اند و نمی‌توان نقش مؤثر آقای اکبر احدی، سرمربی تیم‌ملی را در ایجاد این نظم نادیده گرفت که از کادرفنی تیم‌ملی نیز قدردانی می‌کنم.

صالحی همچنین درباره این‌که به نظر می‌آید که برخلاف گذشته، تیم‌ملی به ترکیب مشخصی رسیده است که این مهم نیز نوید بخش روز‌های خوبی برای بوکس ایران خواهد بود، عنوان کرد: در این فدراسیون تمام تصمیمات بر اساس خرد جمعی گرفته می‌شود و آقای ثوری برای انجام امورات همیشه مشورت داشته است. با توجه به این‌که یک شورای فنی خیلی خوب نیز بر کارکرد و نحوه برگزاری اردو‌ها نظارت می‌کند، این موضوع به فدراسیون در پیشبرد اهدافش کمک کرده است. با روی کار آمدن فدراسیون جدید، تحولی در سیستم کاری بوکسور‌های تیم‌ملی نیز ایجاد شد و نفرات جوانی به تیم‌ملی فراخوانده شدند و می‌توان گفت: شاهد یک تحول اساسی در این رشته هستیم.

وی افزود: خوشبختانه تلاش‌ها در حال به ثمر نشستن هستند و فکر می‌کنم حاصل آن را با کسب سهمیه المپیک خواهیم دید. کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست و تنها به تلاش، برنامه‌ریزی و هزینه نیاز دارد. کشور‌هایی مانند ازبکستان و قزاقستان برای رسیدن به یک مدال المپیک، در راستای ساختارسازی تیم‌های ملی‌شان بسیار هزینه و در تورنمنت‌های مختلف شرکت می‌کنند، ضمن این‌که لیگ‌های بوکس فعالی دارند و نتیجه آن می‌شود که ازبکستان در حالی که در روز‌های پایانی بازی‌های آسیایی جاکارتا چند مدال از ایران کمتر داشت، با شروع مسابقات بوکس و مدال‌آوری در این رقابت‌ها، توانست در جدول از ایران پیش بیفتد. به هر حال بدون ضعف نیستیم و قرار است یک سری از آئین‌نامه‌ها تغییر کند و برنامه‌های جدیدی برای بوکس داشته باشیم. بوکس رشته مدال‌آوری است و این مهم می‌تواند به رنکینگ مدال‌آوری کشور در مسابقات رسمی کمک کند که با برنامه‌ریزی و ساماندهی و تجدید قوا در تمام ارکان می‌توان به این مهم رسید.

وی همچنین درباره بوکس بانوان، اظهارکرد: قطعاً باید تا سه سال آینده بوکس بانوان را راه‌اندازی کنیم، زیرا اگر فعال نشود با محرومیت آیبا روبه‌رو می‌شویم و این برای حرکت رو به رشد بوکس ایران خوب نیست. اکنون پوشش بانوان مطرح است که طرح پوشش بوکس را به وزارت ورزش داده‌ایم و اگر بحث پوشش حل شود، فکر می‌کنم به زودی بوکس بانوان نیز راه‌اندازی شود.

صالحی درباره این‌که چه شد پس از مذاکره با سالگادوی کوبایی برای هدایت تیم‌ملی جوانان، او به ایران نیامد و آقای رشید انتخاب شد؟ عنوان کرد: تمام اقدامات برای آمدن او به ایران انجام شده بود و حتی درباره بحث بودجه نیز وزارت ورزش نهایت همکاری را با ما داشت، ولی متأسفانه در آخرین لحظات این مربی ایمیلی به فدراسیون ارسال کرد که به دلیل مشکل خانوادگی نمی‌تواند به ایران بیاید، در حالی که فدراسیون هیچ کوتاهی نداشت. آقای رشید هم از مربیان بسیار خوب و از قهرمانان اسبق بوکس آسیا و کشور است و امیدواریم با حضور او نتایج لازم را کسب کنیم. من فکر می‌کنم کادر فنی جوانان مانند سایر کادر‌های تیم‌های ملی در رده‌های مختلف خوب و قوی است. به نظر من کادر مربیگری تیم‌های ملی در رده‌های متفاوت بسیار قوی، با انگیزه و کارکشته هستند و این نتیجه بخش هم خواهد بود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فدراسیون بوکس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان