تاریخ انتشار: ۲۱:۵۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

گورستانی ترسناک با جنازه‌هایی روی دیوار!

گورستان کاپوچین (The Capuchin Catacombs) که به «موزه مرگ» نیز معروف است مکانی حیرت‌انگیز و ترسناک در شهر پالرمو واقع در جزیره سیسیل ایتالیاست که امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور تبدیل شده است.

رویداد۲۴ قدمت این گورستان به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد؛ زمانی که راهبان با حفاری زیرزمین صومعه پالرمو درصدد ایجاد دخمه‌ای بودند. در سال ۱۵۹۹ میلادی آن‌ها یکی از اعضای خود به نام برادر سیلوسترو گابیو که فوت کرده بود را مومیایی کرده و او را در این دخمه قرار دادند.

او قدیمی‌ترین مومیایی این موزه محسوب می‌شود. پس از آن اجساد بیشتری در این دخمه مومیایی شدند. بدن اجساد پس از مومیایی شدن با سرکه شسته شده و به لوله‌های سرامیکی که در آنجا نصب شده بودند، آویزان می‌شدند تا آب اضافی از بدن آن‌ها خارج و کاملا خشک شوند. سپس لباس‌هایی بر تن آن‌ها می‌کردند و برای همیشه به میله‌های آویزان می‌ماندند.

در آن زمان این دخمه محل نگهداری اجساد مومیایی شده راهبان یا افراد ثروتمند و شناخته شده بود. موقعیت قرار گرفتن اجساد در این دخمه به مقدار پولی که پرداخت می‌شد، بستگی داشت. همچنین در صورتیکه بازماندگان پول بیشتری پرداخت می‌کردند، از اجساد آن‌ها مراقبت بیشتری به عمل می‌آمد.

در سال ۱۸۷۱، برادر ریکاردو آخرین راهبی بود که در این دخمه مومیایی شد و در سال ۱۸۸۰ این صومعه به طور رسمی بسته شد. اما از آن پس بود که تمایل گردشگران برای بازدید از این مکان افزایش یافت و شرایط برای نمایش اجساد مومیایی شده فراهم شد.

در دهه ۱۹۲۰ جسد دختربچه دو ساله‌ای به نام «روزالیا لومباردو» تحویل این صومعه شد و به عنوان آخرین جسد این دخمه مومیایی شد. پروفسور آلفردو سلفیا با استفاده از شیوه جدید مومیایی ضمن کُشتن باکتری‌های بدن او از الکل، اسید سالیسیلیک، سولفات، کلرید روی و گلیسیرین برای مومیایی جسد او استفاده کرد و او را داخل شیشه قرار داد. روش او باعث شد در طول سال‌های گذشته جسد او کاملا سالم باقی بماند.

طبق آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۱، در این دخمه حدود ۸ هزار جسد و ۱۲۵۲ مومیایی وجود دارد که روی دیوار‌های این دخمه ردیف شده اند. اجساد مومیایی شده مردان، زنان، دختران باکره، کودکان، یهودیان، راهبان و چهره‌های معروف هر یک در بخش ویژه‌ای قرار دارند.

کلنل اِنی دی گویلیانو، فرمانده جنگ؛ سالواتوره مانزلا، جراح؛ لورنزو مارابیتی، مجسمه ساز و پسر پادشاه تونس از مهمترین اجساد مومیایی شده در این دخمه هستند.

در حال حاضر، باستانشناسان ایتالیایی با استفاده از شیوه‌های پیشرفته همچون اشعه ایکس سعی در حفاظت از اجساد مومیایی شده در این موزه دارند. مقابل اجساد نرده و شیشه‌های سراسری کشیده شده تا مانع از تماس گردشگران با آن‌ها شود. عکاسی نیز در این موزه ممنوع است. این موزه در طول زمان بار‌ها بسته شده است و هر زمان خبر بازگشایی آن اعلام می‌شود جمع کثیری از گردشگران به سوی آن رهسپار می‌شوند.

گورستانی ترسناک با جنازه‌هایی روی دیوار!

گورستانی ترسناک با جنازه‌هایی روی دیوار!

گورستانی ترسناک با جنازه‌هایی روی دیوار!

گورستانی ترسناک با جنازه‌هایی روی دیوار!

گورستانی ترسناک با جنازه‌هایی روی دیوار!

گورستانی ترسناک با جنازه‌هایی روی دیوار!

نظرات شما
پیشخوان