تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس سابق فدراسیون فوتبال: چیزهای زشتی از فوتبال دیدیم!

عابدینی: کی‌روش برای فوتبال ایران فقط یک «معضل» بود

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران گفت: کارلوس کی‌روش فقط یک معضل برای فوتبال ایران بود. باید مدیران فدراسیون فوتبال پاسخگوی ناکامی‌های او باشند.
عابدینی: کی‌روش برای فوتبال ایران فقط یک «معضل» بود
رویداد۲۴ امیر عابدینی با اشاره به حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام ملت‌های آسیا گفت: در بازی با عراق همه چیز را باختیم، مسابقه با ژاپن شکست ما نبود. بیرون کشیدن ۲ بازیکن جنگنده و خوب تیم ملی از زمین در بازی برابر عراق، نشان دهنده مشکل فوتبال ما است.

وی افزود: اصل قضیه این است که در ساختار فوتبال مشکل داریم. تامین منابع، برنامه ریزی، انتخاب ها، در همه این مسائل مشکل داریم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال اضافه کرد: متاسفانه در این چند وقت چیز‌های خیلی زشتی از فوتبال دیدیم. در این مدت برخی مجریان تلویزیونی نقش یک دلال تمام عیار را بازی کردند. کاری نداریم که آقای مجری نقش دلال را بازی می‌کند، اما چرا واقعیت‌ها را در مورد این بی اخلاقی‌ها نمی‌گویند؟

عابدینی گفت: در کدام دوره جام ملت‌ها این رفتار‌ها را شاهد بودیم؟ کدام یک از این بازیکنان در لیگ ایران بودند که این رفتار‌ها را رقم بزنند؟ سردار آزمون کی در فوتبال ما بازی کرده است؟ برای مثال بازیکنی مانند آزمون، مدار زندگی، اخلاق و رفتارها، نگرانی و ارزشهایش مشخص است. از نحوه عکس‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌کند مدار زنگی این بازیکن مشخص است.
وی تاکید کرد: این بی اخلاقی‌ها که در فوتبال در این دوره شاهد بودیم خودش بیانگر خیلی از مسائل است.

عابدینی گفت: وقتی هشت سال پرخاشگری و بهانه گیری را در فوتبال شاهد بودیم، دیگر چرا کاسه و کوزه را سر مسائل دیگر می‌شکنیم؟ این مسائل روی بازیکنان هم تاثیر می‌گذارد. بازیکنان در صحنه گل ژاپن به جای اینکه دنبال توپ باشند، به دنبال داور بودند.

وی ادامه داد: هشت سال است که شاهد این بی اخلاقی‌ها هستیم. یادمان نرفته که در بازی برابر تیم‌های عربی روی نیمکت و کنار زمین چه اتفاقاتی افتاد. جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی در ورزشگاه آزادی چه رفتار‌هایی را انجام داد. آن وقت همان مربی این بازیکن را بیرون انداخت.

پیشکسوت فوتبال ایران اضافه کرد: مشکل اصلی ما در این جام این بود که به جای اینکه برای دفاع از فوتبالمان بجنگیم برای کی‌روش می‌جنگیدیم. برای اینکه از دروازه دفاع کنیم از سرمربی دفاع می‌کردیم. به جای حفظ آبروی فوتبال به دنبال حفظ کی‌روش بودیم. می‌خواستند به هر نحوی که شده تیم قهرمان شود تا انتقاد‌ها از کی‌روش را پاسخ دهند. برخی مجریان هم که برای این مربی خودشیرینی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: علی کفاشیان، مهدی تاج و محمدرضا ساکت باید پاسخگوی این ناکامی باشند. چراکه تا کنون چنین نتیجه‌ای در فوتبال ما رقم نخورده بود.

عابدینی در خصوص تاثیر کی روش در فوتبال ایران گفت: تاثیر کی‌روش در فوتبال و لیگ ما صفر بود. لیگ در شرایط خوبی قرار داشت، اما او این لیگ را تخریب می‌کرد.

وی با اشاره به اختلافاتی که با کی‌روش داشت، اضافه کرد: این مربی جمله‌ای در یکی از جلسات زد که خیلی برای من آزار دهنده بود. کی روش در آن جلسه گفت: «مدیران فوتبال که هیچ، مدیران کشور باید حوله به دست بایستند و عرق من را خشک کنند.» همه مسئولان در این مدت صحبت‌های این چنینی را می‌شنیدند، اما خود را به نشنیدن می‌زدند و روی این حرف‌ها و رفتار‌ها پوشش می‌گذاشتند.

عابدینی اضافه کرد: در دوره قبل جام ملت‌ها کی‌روش پایش را در یک کفش کرده بود که یک دلال باید در اردوی تیم ملی باشد. کفاشیان در آن مقطع گفت که امکان این موضوع وجود ندارد که کی روش در پاسخ گفت: اگر این اتفاق رخ ندهد اردو را ترک می‌کند. کفاشیان هم گفت: اگر اینچنین است برو، اما ۱۰ دقیقه نتوانست روی حرفش بماند و حرف کی روش به کرسی نشست.

وی خاطرنشان کرد: کفاشیان که کی روش را آورده بود و از او دفاع می‌کرد و پس از آن هم مهدی تاج می‌گفت که کی‌روش باید بماند. اما چرایش را نمی‌دانستند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در رابطه با هزینه‌های زیادی که فدراسیون فوتبال در طول این چند سال خرج کرده اضافه کرد: فوتبال خودش هزینه اش را در میاورد و پول باید در جای خودش خرج شود. ما برای هر تورنمنت باید اردو می‌رفتیم و بازی دوستانه برگزار می‌کردیم و امکانات به تیم ملی می‌دادیم، اما سوال من از فدراسیون فوتبال ایران این است که چرا هیچ وقت نمی‌گویند درآمد فوتبال ایران از جام جهانی چه شد و در رابطه با آن حرفی نمی‌زنند؟

وی گفت: فوتبال هنجار قشنگ و زیبایی در جامعه است و متاسفانه در این مدت این هنجار زیبا تبدیل به یک ناهنجاری شده است. بازیکن تیم ملی بیشتر از اینکه به فکر تیم ملی باشد به فکر اینستاگرام و عکسی که در آن منتشر می‌کند است. در این مدت در هنجار فوتبال چه کار اخلاقی صورت گرفته است؟ هویت ملی که باید در چهره یک ملی پوش باشد آیا حفظ شده است؟

عابدینی تاکید کرد: کی روش برای فوتبال ایران یک معضل بود. او مانند فرزند ناخلف یک خانواده بود، که نمی‌شد او را بیرون انداخت. کار اشتباه را انجام می‌داد و همیشه هم طلبکار بود.

وی در مورد انتخاب جایگزین کی روش اضافه کرد: باید این انتخاب را به اهالی فوتبال واگذار کنند. از افراد با سواد فوتبال ایران مانند بیژن ذوالفقار نسب و با تجربه مانند علی پروین، اهالی فوتبال و اصحاب رسانه یک کارگروه تشکیل شود که در خروجی جلسات آن گزینه‌های مناسب برای سرمربیگری تیم ملی مشخص شود نه اینکه با سیاسی کاری و انتخاب‌های غیر حرفه‌ای باز هم فوتبال ما را وارد چالش کنند.

وی اضافه کرد: برخی اوقات یک مشاور خوب خارجی می‌تواند از ۱۰ مربی نامی خارجی تاثیر بیشتری داشته باشد؛ افرادی که طرح می‌دهند و برنامه می‌دهند. باید انتخاب سرمربی جدید تیم ملی علمی و مفید باشد تا دیگر فوتبال ما پس‌رفت نکند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه یکی از مسئولین وزارت ورزش مدعی شده که «مورینیو، زیدان و کلینزمن برای مذاکره با ایران صف کشیده اند» گفت: برگزاری جلسه و مذاکره چیز عجیبی نیست. امکان برگزاری جلسه با بزرگترین افراد دنیای فوتبال هم امکان دارد، اما چه کسی می‌خواهد برود و مذاکره کند؟ آقای ساکت؟

وی اضافه کرد: در این مدت باید از هویت ملی ما حفاظت می‌شد. همه جای دنیا به فرهنگ ایرانی اخلاق و تمدن ایرانی احترام می‌گذارند و فوتبال هم موضوعی بود که باید این موضوع را جای می‌انداخت، اما این مساله رخ نداد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
1
2
معضل فوتبال امثال شما هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
1
اتفاقا درصد بالایی از مردم این حرفا رو به خود شما میگن بخدا که تو خودت معضل فوتبال مظلوم ایران هستی بخدا امثال تو اقای عابدینی دستشون ازسفره تیم ملی کوتاه شد براهمین چنین کینه وحشتناکی از کی روش دارن اقای عابدینی تو خودت معضل فوتبال ماهستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
0
بنام خدا مردم ومملکت ما درحال سقوط اخلاقی واقتصادی هستند دنبال فوتبال جهت سرگرم شدن نه ورزش هستیم معضل خود فوتبال است که انگلیسیها درست کردند و دولتمردان و سیاسیون هم ازان سو استفاده میکنند.عابدینی تاج کی روش و امثالهم همه خود معضل هستند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان