تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ شد

تیم ملی فوتبال قطر با برتری ۳ بر یک مقابل ژاپن به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دست یافت.
 رویداد۲۴   دو تیم ملی قطر و ژاپن در دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه زائد شهر ابوظبی برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با برتری و قهرمانی قطری‌ها به پایان رسید.

گزارش این دیدار به شرح زیر است:

قطر ۳ - ۱ ژاپن

داور: روشن ایرماتوف (ازبکستان)

ورزشگاه: زائد ابوظبی

گل: المعز علی (۱۲)، عبدالعزیز حاتم (۲۷) و اکرم عفیف (۸۳) برای قطر، مینامینو (۶۹) برای ژاپن

کارت زرد: گاکو شیباساکی، ساکای و یوشیدا (ژاپن)، اکرم عفیف (قطر)

کارت قرمز: -

ترکیب قطر: سعد الشیب، پدرو میگوئل، عبدالکریم حسن، طارق سلمان، عبدالعزیز حاتم، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، بسام الراوی، بوعلام خوخی، المعز علی و عصیم مادیبو

ترکیب ژاپن: شویچی گوندا، یوتو ناگاتومو، مایا یوشیدا، ریتسو دوان، هیروکی ساکایی، گاکو شیباساکی، گنکی هاراگوچی، تاکومی مینامینو، یویا اوساکو، تاکهیرو تومیاسو و سوکاسا شیوتانی.

نیمه اول

بازی با سوت ایرماتوف ازبک ستانی شروع شد و تلاش دو تیم برای رسیدن به جام قهرمانی آغاز شد. سامورایی‌ها تا حدودی در شروع مسابقه نسبت به حریف خود برتری نسبی داشتند تا اینکه در دقیقه ۱۲ بازی معز علی آقای گل قطری‌ها توانست به زیبایی هر چه تمام‌تر دروازه ژاپن را باز کند. قطری‌ها در ادامه می‌توانستند به گل دوم هم برسند، ولی ضربه علی این بار با دخالت یوشیدا به کرنر رفت.

قطر در دقیقه ۲۷ مزد بازی خوب خود را گرفت و توانست با ضربه عبدالعزیز حاتم از پشت محوطه جریمه به گل دوم برسد. عنابی‌ها در ادامه می‌توانستند به گل سوم خود نیز دست یابند که ضربه حسن الهیدوس به دیرک دروازه برخورد کرد.

ژاپنی‌ها در این نیمه چندان نتوانستند روی دروازه حریف موقعیت گل ایجاد کنند و نیمه نخست با برتری دو گله قطری‌ها به پایان رسید.

نیمه دوم

نیمه دوم را ژاپنی‌ها بهتر آغاز کردند و ارسال ناگاتومو در اوایل این نیمه اولین خطر بازی را به وجود آورد که دروازه قطری‌ها باز نشد. در ادامه مینامینو می‌توانست در شلوغی محوطه جریمه قطر گل اول بازی را به ثمر برساند، ولی ضربه او در چارچوب نبود.

بوعلام خوخی در دقیقه ۶۰ مسابقه دچار مصدومیت شد و نتوانست به ادامه بازی بپردازد و در ادامه او جای خودش را به سالم الحجیری داد. دو دقیقه بعد سرمربی ژاپن نیز هاراگوچی را بیرون کشید و موتو را به زمین بازی آورد.

در دقیقه ۶۵ باز هم ژاپن صاحب یک موقعیت شد که این بار نیز ضربه شیباساکی نتوانست قفل دروازه قطری‌ها را باز کند. ژاپن بالاخره در دقیقه ۶۹ به گل اول خود دست یافت. تاکومی مینامینو بالاخره با فرار از مدافعان قطری توانست گل اول را به ثمر برساند.

در دقیقه ۷۹ قطر صاحب یک ضربه پنالتی شد. این بار ایرماتوف بعد از بازبینی تصاویر با VAR اعلام به پنالتی کرد که عفیف این ضربه را به گل تبدیل کرد تا قطر با برتری ۳ بر یک برابر ژاپن قهرمان جام ملت‌ها شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
حقشون بود نوش جونشون
نظرات شما
پیشخوان