تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

زمان پیش فروش بلیت قطار‌های نوروزی

معاون مسافری شرکت راه آهن از آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری نوروزی از ۱۶ بهمن بدون افزایش قیمت خبر داد.
زمان پیش فروش بلیت قطار‌های نوروزی
رویداد۲۴میرحسن موسوی در نشست خبری تشریح پیش فروش بلیت سفر‌های ریلی نوروزی گفت: پیش فروش بلیت قطار‌های نوروزی از ۱۶ بهمن ماه آغاز می‌شود، ولی کاربران می‌توانند از امروز با مراجعه به سایت راه آهن، ساعت و روز دقیق حرکت قطار‌ها و رتبه بندی آن‌ها شامل قطار‌های دو تا پنج ستاره را ملاحظه کنند.

وی افزود: امسال برای اولین بار قطار‌های مسافری رتبه بندی شده اند و درجه هر قطار بر روی بلیت درج خواهد شد. ستاره ودرجه هر قطار در قیمت بلیت تأثیر دارد، اما در نوروز ۹۸ افزایش قیمت نسبت به نوروز ۹۷ برای فروش بلیت نخواهیم داشت.

معاون مسافری شرکت راه آهن ادامه داد: امسال کلیه نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی ایستگاه‌های راه آهن برای مسافران بهسازی شده اند، همچنین زیرگذر‌های ویژه تردد مسافران از سکو‌ها به خطوط برای سوار و پیاده شدن قطار و استفاده از سرویس‌های بهداشتی یا نمازخانه‌ها به پله برقی مجهز شده اند.

موسوی ادامه داد: امسال مسیر‌هایی که طی سال جاری افتتاح شده اند شامل کرمانشاه- مشهد، رشت- مشهد و ارومیه- مشهد در ایام نوروز زیر بار ترافیک مسافر خواهد رفت و مردم می‌توانند از کلیه شهر‌ها بلیت کانکشنی به مقصد مشهد خریداری کنند به این صورت که امکان خرید بلیت قطار تبریز به مشهد با دو ساعت توقف در ایستگاه تهران و تغییر قطار وجود دارد.

به گفته معاون شرکت راه آهن، در ایام عید ۶۷ واگن مسافری بازسازی و نوسازی شده به ناوگان ریلی مسافری افزوده خواهد شد. ۶ واگن ریل باس نیز به مجموع ناوگان قطار حومه‌ای اضافه خواهد شد. به طور کلی برای ایام پیک نوروز امسال ۵ هزار و ۱۷۰ رام قطار در کل مسیر‌ها تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال افزایش قیمت بلیت نخواهیم داشت، گفت: قطار‌های چهار تخته در درجه‌های سه، چهار و پنج ستاره، قطار‌های شش تخته در درجه‌های دو و سه ستاره و قطار‌های اتوبوسی در درجه‌های دو، سه و چهار ستاره تقسیم بندی شده اند. همچنین قطار‌های اختصاصی پنج ستاره هم خواهیم داشت.

معاون مسافری شرکت راه آهن درباره ارائه بسته گردشگری بر روی بلیت گفت: برخی شرکت‌های ریلی مسافری امکان فروش بلیت به صورت بسته گردشگری شامل بلیت قطار، تغذیه مسافران، هتل و اقامت و همچنین ترانسفر مسافران را نیز دارند که شرکت راه آهن به طور تخصصی بر روی بخش قیمت بلیت آن‌ها به طور خاص نظارت دارد.
منبع: تابناک
برچسب ها: شرکت راه آهن
نظرات شما
پیشخوان