تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
نیکبخت واحدی:

فوتبالیست هرچه می‌گیرد نوش جانش!

ستاره سابق فوتبال ایران نسبت به هجمه‌ای که دیگر ورزشکاران نسبت به فوتبالیست‌ها شکل داده‌اند واکنش نشان داد.

فوتبالیست هرچه می‌گیرد نوش جانش!

رویداد۲۴ علیرضا نیکبخت واحدی همچنان یکی از فوتبالیست‌های محبوب محسوب می‌شود که خیلی‌ها اعتقاد دارند علیرغم استعدادی که داشته نتوانسته به حق خود در فوتبال دست یابد که در این مساله البته حواشی او هم بی‌تاثیر نبود.

ستاره سابق تیم ملی و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که این روزها با پشت سر گذاشتن کلاس‌های مربیگری، در دنیای بازیگری نیز حضور یافته و در فیلمی با کارگردانی تهمینه میلانی به ایفای نقش می‌پردازد، در گفتگویی صحبت‌های جالبی را مطرح کرده که در ادامه می‌خوانید.

نیکبخت درباره شرایط این روزهایش می‌گوید: در حال حاضر مدرسه فوتبال خودم را مدیریت می‌کنم و مشغول هستم و دوره‌های مربیگری را هم گذرانده‌ام و اگر موقعیتی پیش بیاید دوست دارم وارد دنیای مربیگری شوم.

وی درباره حضورش در دنیای بازیگری نیز اینطور توضیح می‌دهد: این فیلمی که در موردش صحبت شده است را قبلاً بازی کرده بودم و پخشش به تعویق افتاد. داستان آن در مورد زندگی خودم است و قرار بود در سینما اکران شود ولی خب با توجه به شرایطی که داشت تشخیص داده شد که اگر در نمایش خانگی توزیع شود بهتر است. برنامه برای بازیگری دارم چون در چند تجربه‌ای که داشتم دیدم توانایی‌اش را دارم و کارگردان‌ها هم به من لطف داشتند و از من تعریف کردند. در حال حاضر یک نقش خیلی جالبی به من پیشنهاد شده است که نقش خیلی سنگینی است و باید حدود یک ماه روی آن کار کنم. کارگردان آن خانم میلانی است و موضوع آن را نمی‌توانم بگویم ولی ماجرای آن درد روز جامعه است.

ستاره فوتبال ایران در پاسخ به این مساله که تهمینه میلانی با توجه به نگاه خاصش کارگردان محبوبی بین مردان محسوب نمی‌شود گفت: به نظرم خانم میلانی یکی از بهترین و بی‌نظیرترین کارگردانان ایران است. اینکه واقعیت‌ها را نشان می‌دهد به یک عده بر می‌خورد و می‌گویند چهره مرد را بد و منفی جلوه داده است ولی اینها منفی جلوه‌دادن نیست و واقعیت‌های جامعه است. مگر در واقعیت زن دستش را روی مرد بلند کند؟ خب همیشه این اتفاق در مورد مردها می‌افتد. مگر چنین مسائلی در جامعه ما نیست؟ چرا یک مرد که در خرج زندگی خود مانده 8 تا بچه می‌آورد؟ اینها فقر فرهنگی است که با سینما و مسائلی از این دست باید برطرف شود. چرا یک پدر باید شیشه بکشد و توهم بزند و زن و بچه خودش را بکشد؟ اینها دردهای جامعه است ولی نمی‌دانم چرا به بعضی‌ها بر می‌خورد؟ من به عنوان یک مرد نه تنها مشکلی با این موضوع ندارم که از آن استقبال هم می‌کنم.

وی درباره واکنش منفی هنرمندان به حضور ورزشکاران در این حیطه گفت: وقتی کسی توانایی انجام کاری را دارد مشکلی ندارد سراغ آن کار برود و ایرادی به آن وارد نیست. همین پژمان را هم اوایل خیلی‌ها نمی‌پذیرفتند ولی توانایی‌هایش را ثابت کرد.

نیکبخت که سابقه حضور در تیم ملی را در کارنامه دارد، درباره نتایج تیم ملی گفت: تیم ملی زحمت کشید و بچه‌ها تلاششان را کردند ولی هر چه بود نتیجه دلخواه مردم و فوتبال ایران بدست نیامد. در هر صورت باید به آنها خسته نباشید گفت چون همانطور که گفتم زحمت‌شان را کشیدند. مشکل فوتبال ما این است که در طول این سال‌ها به یک شخص ختم می‌شده و او حرف اول و آخر را می‌زند و بقیه اظهار نظر نمی‌کنند و فدراسیون و همه عوامل آن در اختیارش قرار دارند. این مشکل ماست نه مشکل کی‌روش و اگر در جایی اقتداری وجود ندارد من هم باشم همه کار را در دست می‌گیرم و در همه امور دخالت می‌کنم.

وی درباره صحنه عجیب گل خوردن برابر ژاپن هم گفت: من قبول ندارم که در آن صحنه مشکل از کی‌روش باشد. هر بازیکنی ویژگی‌های شخصیتی خودش را دارد و نمی‌شود آن را به مربی ربط داد. ما چند سال پیش هم یک گل مشابه از ژاپن خورده بودیم و این ویژگی‌ ما ایرانی‌هاست که زود از تلاش دست می‌کشیم ولی بازیکن ژاپن تا ثانیه آخر نا امید نشد. ضمن اینکه در آن صحنه واقعاً به نظر می‌رسید دایو انجام شده است و شاید خود من هم در آن صحنه بودم دچار همچین اشتباهی می‌شدم.

نیکبخت درباره محبوبیت این تیم گفت: خودم تیم ملی زمان بلاژویچ را خیلی دوست داشتم و اسامی بزرگی که در تیم بودند هم خیلی مهم بودند و مردم آن تیم را بیشتر دوست داشتند. بدشانسی ما در بازی با ایرلند هنوز یادم نرفته است و آن تیم واقعاً حیف شد.

وی درباره آینده نیمکت تیم ملی گفت: کی‌روش مربی کوچکی نبود ولی مشکل همانطور که گفتم این بود که همه چیز را در دست او قرار داده بودیم. در حال حاضر هم باید یک مربی خارجی در حد کی‌روش بیاوریم چرا که انتخاب ضعیف‌تر از کی‌روش قدم رو به عقب است و در طول این سال‌ها هم کسی را پرورش ندادیم که بعد از کی‌روش به دردمان بخورد. فقط مارکار آقاجانیان در این سال‌ها در کنار او بوده و نیروی دیگری تربیت نکردیم.

نیکبخت درباره شرایط استقلال نیز گفت: استقلال تغییرات زیادی داشت و به همین دلیل در نیم فصل اول کمی طول کشید تا به خودش بیاید ولی در حال حاضر به نظرم بازیکنان خوبی جذب کرده است و امیدوارم بتواند با این بازیکنان دل هوادار را به دست بیاورد. به نظرم بازیکنان خوبی جذب شده و در نیم فصل دوم بهتر نتیجه می‌گیرم.

حضور فرهاد مجیدی در استقلال موضوع دیگری بود که با واکنش نیکبخت همراه شد: به نظرم فرهاد انتخاب خوبی برای نیمکت استقلال بود که هم به تیم شخصیت می‌دهد و یک وزنه روحی برای تیم محسوب می‌شود و هم به خاطر دوره‌های خوب مربیگری که پشت سر گذاشته از نظر فنی به کمک تیم می‌آید. فرهاد مجیدی اگر به جایی رسیده و محبوبیتی کسب کرده لیاقتش بوده و مطمئنم از این هم محبوب‌تر خواهد شد. او شایستگی این را دارد که یک روز سرمربی استقلال شود و آن روز را می‌بینم. ولی اگر منظورتان این است که زیر پای شفر را خالی می‌کند تا خودش جانشین او شود را قبول ندارم و با شناختی که روی فرهاد دارم می‌دانم اینکاره نیست.

وی با اعلام اینکه با نقش جدیدش در فوتبال و حضور در مربیگری همانند سابق دلخوری از مربیان سابقش ندارد درباره امیر قلعه نویی گفت: نه دیگر دلخور نیستم و آن مسائل را فراموش کردم. من وارد فضای جدیدی به نام مربیگری شدم و اگر بخواهم دلخوری‌ها و مسائل دوران بازی خودم را تا آخر عمر روی دوشم حمل کنم نمی‌توانم کار کنم. اتفاقاً چندی پیش با قلعه‌نویی تماس گرفتم و از او بابت صحبت‌هایم عذرخواهی کردم و حلالیت گرفتم. مشکل جدی نبود و آن را بزرگش کردند. متاسفانه فضای مجازی همه چیز را در کشور ما خراب کرده است و هرکسی هر چیزی دلش می‌خواهد می‌گوید و آدم‌ه ابه اصطلاح لات مجازی هستند.

نیکبخت در پایان درباره واکنش‌ ورزشکاران دیگر رشته‌ها به درآمد فوتبالیست‌ها گفت: قهرمانان همه رشته‌های ورزشی باید هدفشان پرچم ایران باشد و ما هم یک روز از افتخار آفرینی این عزیزان سجده شکر به جا آوردیم ولی مگر می‌شود فوتبال را با وزنه‌برداری مقایسه کرد؟ هیچ جای دنیا اینطور نیست. مگر یک قهرمان مثل مایکل فلپس با آن همه مدال طلا دریافتی‌اش اندازه یک فوتبالیست مطرح مثل دیوید بکام بوده است؟ این عزیزان قهرمانان کشور ما هستند ولی این فوتبال است که مردم را خوشحال می‌کند و آنها را به خیابان‌ها می‌کشاند. فوتبالیست یک قرارداد می‌بندد و همه آن را می‌بینند ولی شما می‌دانید خود من از تیم‌های مختلفی که در آن بازی کردم چقدر هنوز طلبکارم؟ فوتبالیست زحمت می‌کشد و شب و روز و تعطیلی و عید ندارد و همیشه در اردو است و به نظرم هر چقدر می‌گیرد حقش است و نوش جانش. ضمن اینکه استفاده از کلماتی مثل بی‌غیرت و فاسد درست نبود این ادبیات برای یکی مثل بهداد سلیمی مناسب نیست و به نظرم در آن زمان عصبانی بوده و آن حرف را زده و اشتباه کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان