تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
زنگنه خطاب به کیهان:

شما که دعا می‌کردید برجام به هم بخورد/ عطش خدمت من از شریعتمداری بیشتر نیست +فیلم

زنگنه گفت: وقتی می‌گویم چیزی نمی‌گویم به این معنا نیست که کاری نمی‌کنیم، ما شبانه روز کار می‌کنیم ، فرمانده عملیات هر کاری می‌کند اما نقشه را لو نمی‌دهد چون به کشتار سربازان و مجاهدین خودی منجر می‌شود.
شما که دعا می‌کردید برجام به هم بخورد/ عطش خدمت من از شریعتمداری بیشتر نیست +فیلم
رویداد۲۴ بیژن نامدار زنگنه در نشست خبری گفت: علیرغم مشکلات، با قدرت و اقتدار برای توسعه صنعت نفت و رفاه مردم تلاش می‌کنیم، اما نوک اصلی پیکان جنگ امریکا که به طور غیر قانونی و با حمایت اسرائیل، تحریک منافقین و اشرار منطقه انجام می‌شود صنعت نفت است.

وی افزود: آن‌ها می‌خواهند درآمد صادراتی حاصل نشود، جلوی نقل و انتقال پول نفت و فرآورده را بگیرند تا صرف مردم نشود و نگرانی و کمبود در کشور بوجود آید.

 زنگنه تصریح کرد: ما اکنون تلاش می‌کنیم آمریکا موفق نشود همانطور که در نوامبر هم موفق نبود و علیرغم وعده‌ها نتوانست همان‌گونه که به مردمش وعده داده بود نفت ما را صفر کند و مجبور شد معافیت به برخی کشور‌ها بدهد. در آینده هم نمی‌تواند چرا که ما شبانه روزی تلاش می‌کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه ما با تمام توان کار می‌کنیم، اما در جنگ نمی‌توان همه چیز را مطرح کرد، تصریح کرد: مردم غریبه نیستند، اما آنچه مطرح می‌شود، مورد سوءاستفاده اشرار و اسراییل قرار می‌گیرد من بار‌ها گفته‌ام در مورد تحریم یک کلمه نمی‌گویم تا امریکا سوءاستفاده کند با این حرف من، پمپئو هم یاد گرفت و گفت: چیزی نمی‌گویم ایران استفاده کند. شما تقلب کردی آقای پمپئو، این حرف را من قبلا گفته بودم.

زنگنه گفت: وقتی می‌گویم چیزی نمی‌گویم به این معنا نیست که کاری نمی‌کنیم، ما شبانه روز کار می‌کنیم، فرمانده عملیات هر کار می‌کند، اما نقشه را لو نمی‌دهد، چون به کشتار سربازان و مجاهدین خودی منجر می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی می‌گویند اتاق تاریک داریم. ما برای دشمنان مردم ایران اتاق تاریک داریم. ما سعی می‌کنیم حفاظت اطلاعاتی بالا باشد. کاری می‌کنیم در نهایت شفافیت باشد. ما مثل سربازان گمنام هستیم که کسی نمی‌داند چه می‌کنیم.

زنگنه گفت: بعضی ما را تحریک می‌کنند، اما ما حرف نمی‌زنیم به عنوان خدمتگذار، سعادت مردم مدنظر ما است. افتخارات را مردم می‌آفرینند.

وی اظهار داشت: ما در شرایط سخت جنگی هستیم. بنده در دوران جنگ در جهاد بودم، جنگ نکردم، ولی آن شرایط را درک کردم. اکنون سخت‌تر از آن زمان است فقط این جنگ کشته و زخمی ندارد، ولی سختی دارد، اما ما با قدرت برخورد می‌کنیم.

زنگنه ادامه داد: ما مردم ایستادگی و مقاومت هستیم و نمی‌گذاریم دشمن دستاورد‌های ملت را هدر بدهد. امیدوارم مردم بپذیرند تا خدا هم قبول کند. ما تمام راه‌هایی که امکان داشت را دنبال کردیم. با هر کس که بشود کار کردیم، اما نمی‌توانیم افشا کنیم چرا که چند صد نفر لحظه‌ای ما را رصد می‌کنند.
 
 
کرسنت یک پرونده زنده است
 
وزیر نفت درباره پرونده کرسنت گفت: کرسنت یک پرونده زنده است و متاسفانه عده‌ای ما را با لجبازی و ندانستن قواعد بین‌المللی در چاه عمیق انداختند.
 
بیژن زنگنه در ادامه نشست خبری افزود: در فرآیند داوری در پرونده کرسنت در سال‌های اخیر با تلاش زیاد سعی کردیم به خوبی عمل کنیم و به نتیجه خوبی برسیم. به طوری که داوری در مرحله نزدیک به صدور رای بود، اما کار‌هایی کردند که اعلام رای به تعویق بیافتد.
 
وی افزود: این اعدادی که برخی می‌گویند به نفع کرسنت است، من متوجه دلیل آن نمی‌شوم.
 
زنگنه تصریح کرد: بعد از رای داوری بهتر می‌توانیم درباره کرسنت صحبت کنیم.
 
وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره دلیل اعتراض یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر مخالفت زنگنه با پالایشگاه سازی گفت: من دشمن پالایشگاه سازی نیستم، قانون ما را از پالایشگاه سازی منع کرده و واگذاری پالایشگاه‌ها هم به همین دلیل انجام شد.
 
زنگنه افزود: در این زمینه نزدیک ۲ میلیون بشکه موافقت اصولی دادیم که ۶۰۰ هزار بشکه آن برای پالایشگاه‌های کوچک برای میعانات گازی و نفت خام است. هر که هم حمایت بخواهد، ما حمایت می‌کنیم. ما که دیگر نمی‌توانیم جای بخش خصوصی کار انجام دهیم.
 
وی افزود: درنامه ۷۲ نفر هم به شیرین سازی میعانات گازی اشاره کردند، مگر امریکا مشکلش درصد گوگرد میعانات است؟! این چه حرفی است؟

برای صادرات نفت خام معافیت داریم

زنگنه با بیان اینکه ما معافیت برای صادرات نفت خام داریم، اما برای صادرات فراورده نداریم گفت: روی چه حسابی برخی فکر می‌کنند مصرف فراورده ساده است؟ می‌گویند به همسایگان صادر کنید. مگر مثلا افغانستان چقدر مصرف فراورده دارد. کار مهمی که کردیم مصرف پالایشگاه‌های داخلی را افزایش دادیم.
 
زنگنه درباره صادرات نفت به اروپا و پیش بینی رقم صادرات نفت در سال ۹۸ گفت: من رقمی درباره صادرات نفت اعلام نمی‌کنم.
زنگنه افزود: اروپائیان به جز ترکیه تا کنون از ایران نفت خریداری نکردند. یونان و ایتالیا با وجود گرفتن معافیت، از ایران نفت خریداری نمی‌کنند و جواب هم نمی‌دهند.
 
وی گفت: تولید نفت ایران بعد از برجام و در فاصله ۴ ماه یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت و صادرات نفت ایران نیز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار بشکه رسیده بود. یعنی برجام موفق بوده است.
زنگنه درباره اثرات برجام هم گفت: اگر برجام نبود هرگز ستاره خلیج فارس نمی‌آمد، اگر برجام نبود ما گرفتار تامین بنزین بودیم و اینکه امروز مشکل داریم نشان می‌دهد برجام اثر گذار بوده است.
مجلس تصمیمی درباره قیمت بنزین نخواهد گرفت

وزیر نفت گفت: فکر می‌کنم مجلس در سال ۹۸ تصمیمی درباره قیمت بنزین نخواهد گرفت.
 
بیژن زنگنه درادامه نشست خبری درباره کشف میدان جدید نفتی در آبادان گفت: اطلاعاتی که ما درباره کشف میدان در آبادان اعلام کردیم به همان اندازه‌ای بود که اعلام شد. نفت این میدان سبک است و اطلاعات بیشتر بعد از بررسی بیشتر اعلام می‌شود.
 
زنگنه افزود: ما سال‌ها بود در سطح آبادان و در جنوب دارخوین دنبال نفت می‌گشتیم. امیدواریم در این اطراف بازهم میدان‌های دیگر نفتی را کشف کنیم.

نشست امروز وزیر نفت با خبرنگاران با حاشیه هایی نیز همراه بود. زنگنه در پاسخ به سوال خبرنگار کیهان که پرسید: «بعد از سه سال از اجرای برجام قرار بود به نفت در برابر غذا برسیم؟» گفت: «شما برجام را به هم زدید. برجام که آمد من تولید نفت را در چهار ماه یک میلیون بشکه اضافه کردم.»

زنگنه همچنین با بیان این که اردیبهشت ۹۷ دو میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت تولید کردیم و پولش را هم به خزانه دادیم گفت: صحبت های رهبری را بخوانید بعد حرف بزنید. مواظب باشید از رهبری جلو نزنید.

پاسخ زنگنه به خبرنگار کیهان را در ویدئو زیر میبینید.

 




خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
0
0
درود بر جناب آقای زنگنه , شریعتمداری وهمفکرانش در کیهان کوچکترین ارزشی برای منافع مردم وملت ایران قائل نیستند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان