تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

بهترین شهر های کشور برای سفر داخلی در پاییز

بر خلاف تصور تهران در پاییز بسیار شهر زیباییست و زیبایی فصل پاییز در این شهر پر سرو صدا کاملا مشهود است. صدای خش خش برگ‌های پاییزی ملودی زیبایی را در سطح شهر ایجاد می‌کند که هر شهروندی از آن لذت می‌برد و باعث می‌شود تهران از هر زمان دیگر جذاب‌تر به نظر بیاید.
 رویداد۲۴ برخی عقیده دارند، ۶ ماه دوم سال زمان مناسبی برای مسافرت نیست و اگر در نوروز و یا تابستان موفق نشدید به مسافرت بروید باید به نوروز سال بعد فکر کنید. اما این عقیده درستی نیست چرا که اگر کمی حساب شده‌تر به این مسئله نگاه کنید متوجه خواهید شد که اگر شرایط سفر در زمستان و یا پاییز را داشته باشید می‌توانید بهترین لحظات خود را در خلوت‌ترین و بهترین شرایط آب و هوایی سپری کنید.

تهران، مقصدی برای سفر‌های پائیزی
تهران، این شهر آلوده و شلوغ همیشه طرفداران زیادی داشته است. شاید خیلی‌ها این نظر را داشته باشند که این شهر شلوغ به خاطر پایتخت بودن و مرکزیت داشتنش پر طرفدار است، اما این نظر اشتباه است. تهران پر از موزه‌ها و کاخ‌های سلطنتی تاریخی است که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست!

سفر با هواپیما و فرود آمدن در فرودگاه مهرآباد، قدیمی‌ترین فرودگاه ایران که قدمتی نزدیک به ۸۰ سال دارد برای خیلی‌ها جذاب است. قیمت بلیط هواپیما تبریز تهران و همچنین سایر شهرستان‌ها شاید بالا باشد، اما چون اصولا سفر‌های نیمه دوم سال مانند دیگر زمان‌ها پر طرفدار نیست شما می‌توانید با خیال راحت منتظر خرید بلیط‌های دقیقه نودی شوید و هزینه سفرتان را کاهش دهید!
 
بهترین شهر های کشور برای سفر داخلی در پاییز


بر خلاف تصور؛ تهران در پاییز بسیار شهر زیباییست و زیبایی فصل پاییز در این شهر پر سرو صدا کاملا مشهود است. صدای خش خش برگ‌های پاییزی ملودی زیبایی را در سطح شهر ایجاد می‌کند که هر شهروندی از آن لذت می‌برد و باعث می‌شود تهران از هر زمان دیگر جذاب‌تر به نظر بیاید. با این حساب سفر به تهران در این فصل می‌تواند یک انتخاب درست برای کسانی باشد که دوست دارند چهره زیبایی از تهران را به خاطر بسپارند.

مشهد و تجدید پیمان مجدد با امام رضا (ع)

خیلی‌ها با دیدن تقویم و تعطیلی‌های مناسبتی آخر هفته تصمیم می‌گیرند به قلب مذهبی کشور سفر و با زیارت حرم امام رضا حال خود را بهتر کنند. مشهد این شهر زیارتی که همیشه پر از زائر ایرانی و عربی است هیچ وقت روز خلوتی را به خود ندیده است. خصوصاً اینکه بسیاری از مناسبت‌های مذهبی چند سال اخیر و آینده به لحاظ تقویم هجری قمری مصادف با فصل پائیز شده است. با این حساب بر خلاف بقیه شهر‌ها تب و تاب سفر به مشهد در پائیز هم گرم است.
 
بهترین شهر های کشور برای سفر داخلی در پاییز

بیشتر مسافران مشهد در پاییز و در بازه زمانی محرم و صفر به این شهر سفر می‌کنند و اکثرا به دلیل کمبود وقت، سفر با هواپیما را ترجیح می‌دهند. مسافران پرواز اهواز مشهد یا تهران و شیراز و البته اکثر شهر‌های ایران می‌توانند در کمتر از ۲ ساعت خود را به حرم امام رضا برسانند و از سفر کوتاه پائیزی خود لذت ببرند.

تهرانی‌ها به کجا سفر می‌کنند؟
سفر کوتاه برای شهروندان تهرانی در پاییز مانند استراحت تیم فوتبال بین دو نیمه بازی بسیار لذت بخش است. مقصد بیشتر تهرانی‌ها برای تنفس و استراحت‌های آخر هفته حومه شهر است. البته اگر حوصله بیشتری داشته باشند با ماشین شخصی حرکت می‌کنند و دل را به دریای شمال می‌زنند.
کسانی که تنوع برایشان دلچسب است، دست خودشان را در انتخاب سفر‌های آخر هفته‌ای باز‌تر می‌کنند. شاید کمتر تهرانی‌ای باشد که مقصد تهران اصفهان را برای یک سفر کوتاه انتخاب کند چرا که سفر به این شهر‌های بزرگ در دو روز آخر هفته مثل دیدن شهربازی از پشت شیشه اتوبوس است. اما این نکته را مدنظر داشته باشید که سفر‌های متنوع هر چند کوتاه باشند می‌توانند تجربه‌ای تازه برای شما به حساب بیایند.
بهترین شهر های کشور برای سفر داخلی در پاییز


بهترین زمان برای سفر‌های پائیزی!
پیشنهاد می‌کنم بعد از اینکه مقصد خودتان را مشخص کردید حتما سایت‌های هواشناسی را چک کنید. شاید شهر بارانی برای شما شهر ایده آلی نباشد شاید هم شما به دنبال شهری برای سفر هستید که از دیدن آسمان ابری اش لذت ببرید! در هر صورت با توجه به شرایط آب و هوایی متغیر کشور در فصل پائیز بی اطلاع از وضع آب و هوا عزم سفر نکنید!

در نظر داشته باشید اگر بازه زمانی خاصی را برای سفر پاییزی در نظر ندارید نیمه اول مهر ماه می‌تواند بهترین زمان باشد چرا که همه از مسافرت تابستانی به شهر‌های خودشان برگشته اند. همچنین نگران شلوغی جاده و شهر نخواهید بود و شرایط آب و هوایی هم شبیه شهریور ماه است. پس به جای اینکه فقط به دنبال آخر هفته‌ای ایده آل باشید و هر هفته سفرتان را به هفته آینده موکول کنید همین الان تقویم را بردارید و برای برنامه ریزی یک سفر دلچسب پائیزی شک نکنید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان