تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
امیر نصیر زاده:

ایران جزء ۵ قدرت اول جهان در حوزه پهپادی است

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: باید بگویم نیروهای مسلح ایران جزء ۵ قدرت اول جهان در حوزه پهپادی است.

ایران جزء ۵ قدرت اول جهان در حوزه پهپادی است

رویداد۲۴ امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه قبل از انقلاب تجهیزات و آموزش ها و مستشارات نظامی از خارج از کشور تامین می شد، تصریح کرد: در آن دوران به متخصصین فنی ما حتی اجازه دسترسی به هواپیماها برای آشنایی با تجهیزات به کار رفته در آنها داده نمی شد. از این رو بعد از پیروزی انقلاب انتظار نداشتند که امکان بکار گیری تجهیزات برای ما فراهم شود همزمان با تحریک برخی افراد در داخل و خارج از کشور مشکلاتی را برای ما ایجاد کردند از جمله جنگ و مشاوره ای که به کشور عراق دادند این بود که جمهوری اسلامی ایران توان عملیاتی ساختن این تجهیزات پیچیده را ندارد.

وی ادامه داد: ما تسلیحات قبلی که در اختیار داریم را بهینه سازی می کنیم و هم تسلیحات جدیدی را ساختیم که برخی مشخصه ها را تسلیحات قبلی ندارد و مطابق با علم روز است که به دلیل محدودیت ها نتوان از آن نام برد. روند ساخت هواپیما در کشور ما روند خوبی را طی کرده است و توانمندی در نیروی هوایی ایجاد شده است که بتوان هواپیماهای نسل ۳ قابلیت را به نسل ۵ را ارتقا دهیم.

نصیرزاده درباره توان پهپادی کشورمان نیز تصریح کرد: به جرات باید بگویم نیروهای مسلح ایران جزو ۵ قدرت اول دنیا هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره تشکیل تیم آکروجت کوثر گفت: پس از بررسی های انجام گرفته و مشاوره با خلبانان پیش کسوت به این نتیجه رسیدیم که جنگنده کوثر با توجه به فناوری های مدرن به کار رفته در آن امکان ایجاد یک تیم آکروجت از این هواپیما وجود دارد تا در نمایشگاه های معتبر هوایی به عنوان یک تیم نمایش هوایی با این جنگنده بومی حضور داشته باشد. از این رو به محض دریافت تعداد بیشتری از این هواپیما از سوی وزارت دفاع، این تیم تشکیل می شود.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه در حال حاضر ما در زمینه ساخت هواپیماها خودکفا و سرآمد شده ایم افزود: برخی از کشورهای دوست از ما تقاضای خرید پهباد کرده اند و هیچ کمبودی در این راستا احساس نمی کنیم وقتی صحبت از خودکفایی و تخصص و دانش در نیروهای مسلح میکنیم ارائه چنین نمایشگاهی برای پاسخ به یاوه گویی های دشمنان کشور که می خواستند ایران اسلامی چهل سالگی خود را نبیند لازم بوده است که در آن نزدیک به هفتاد نوع هواپیمای با سرنشین وبدون سرنشین در معرض دید عموم قرار گرفته است که ۵۰ بیش درصد آن به ویژه در زمینه پهباد ساخت کشور ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از روش های موثر در جنگ نرم سیاه نمایی است تصریح کرد: یاوه گویی های دشمن در خصوص تحلیل قدرت نیروی هوایی و یا ناوگان فرسوده می کند برای تضعیف روحیه داخلی کشور ایران است و ما باید آگاه باشیم که دشمن با چه هدفی اینها را می گوید همه عوامل از جمله انگیزه نیروی انسانی و آموزش در رزم موثر است ما در توان رزمی هیچ مشکلی نداریم .

امیر نصیر زاده در ادامه اظهار داشت: همه کشورهای منطقه باید دست به دست هم دهند و متحد شوند و کشورهای فرامنطقه ای که با هدف غارت منابع نفتی و منافع خودشان در کشورهای همسایه مستقر شده اند را سرکوب کنند ما با تعاملات درست می توانیم امنیت کامل را برقرار کنیم.

فرمانده نهاجا افزود: یکی از نظریه پردازان جبهه استکبار گفته است اگر کاری کنیم که درآمدهای حاصل از نفت منطقه صرف جنگ شود پیروز هستیم و نیاز به اقدام دیگری نیست اینها با این هدف به منطقه می آیند اما ما هم آمادگی دفاع از  هر گونه تهدید و آسیبی که ایران را مورد تهدید قرار دهد و اجازه نمی دهیم کوچک ترین تعرضی به کشور ما داشته باشند.

امیر نصیر زاده همچنین در ادامه تصریح کرد: آموزش در کشورهای خارجی آسیب های فراوانی از ابعاد اقتصادی اجتماعی و فرهنگی برای کشور ما داشته است منابع مالی ما را به یغما بردند و در کنار تجهیزاتی که به ما فروختند موارد دیگری را به اجبار به ما می فروختند و آموزش در داخل کشور ویژگی های بسیار خوبی دارد که می تواند باعث رشد کشورمان شود در حال حاضر در نیروی هوایی هیچ خلبانی نداریم که در خارج از کشور دوره دیده باشد اما همه توانمندی لازم را دارد که این رزمایش هایی که انجام میشود نشان دهنده درست بودن این مطلب است هواپیماها حتی اگر حرکت نکند باید در یک تاریخ مشخص بازوبسته شده و بهینه شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان همه آحاد مردم را به شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن  دعوت کرد تا با حضور خود پاسخ کوبنده ای به تهدیدات دشمنان ایران اسلامی بدهند.  

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان