تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

اولین لژیونر فوتبال بانوان چقدر پول می گیرد؟

یکی از بازیکنان ترانسفر شده فوتبال بانوان از شرایط لیگ عراق رضایت کامل دارد.
رویداد24- یکی از بازیکنان ترانسفر شده فوتبال بانوان از شرایط لیگ عراق رضایت کامل دارد.

لیگ برتر فوتبال بانوان در سال های گذشته شرایط بهتری از نظر مالی پیدا کرده اما هنوز هم با استانداردهای روز فوتبال دنیا زمین تا آسمان فاصله دارد. مشکلات و کمبودهای لیگ برتر بانوان سبب شده تا چند تن از بازیکنان ایرانی راه لیگ عراق را در پیش بگیرد و به نخستین لژیونرهای فوتبال بانوان ایران تبدیل شوند. در این میان زهرا قنبری، نخستین بازیکنی بود که توانست با تیم کرکوک گاز شمال عراق قرارداد ببندد و برای این تیم به میدان برود. پس از قنبری، زمرد سلیمانی، سارا قمی و کوهستان خسروی نیز راه لیگ برتر فوتبال بانوان عراق را در پیش گرفتند.

زهرا قنبری درباره حضورش در لیگ عراق، شرایط این لیگ و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن در ادامه می خوانید:

قنبری: در عراق 3 برابر ایران پول می‌گیرم

از بازی کردن در عراق راضی هستم
من از چند ماه قبل پیشنهادهایی را از تیم های عراقی دریافت کرده بودم اما پاسخ مثبتی به آنها ندادم. با این حال وقتی تحقیق کردم و دیدم لیگ عراق شرایط خیلی خوبی دارد، این پیشنهاد را قبول کردم. بعد از من نفرات دیگر هم به لیگ عراق آمدند و خوشبختانه همه ما از بازی کردن در این لیگ راضی هستیم.

3 برابر ایران پول می گیرم
عراقی ها سرمایه گذاری خیلی خوبی روی فوتبال انجام داده اند. آنها یکسالی است ارزش زیادی برای فوتبالشان چه در سطح مردان و چه در سطح زنان قائل شده اند. برنامه ریزی بلند مدتی کرده اند و در مسیر پیشرفت قرار گرفته اند. در عراق سال اولی است که لیگ برتر بانوان تشکیل شده است اما واقعا از همه نظر از لیگ ایران شرایط برای ما بهتر است. مهم تر از هر چیزی برنامه ریزی است که آنها انجام داده اند. شرایط مالی ما در لیگ عراق 3 برابر تیم های ایرانی است و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

قنبری: در عراق 3 برابر ایران پول می‌گیرم

فوتبال بانوان ایران پتانسیل بالایی دارد
من شرایط لیگ عراق را که می بینم، به حال فوتبال ایران افسوس می خورم. اینها در سال اول سرمایه گذاری شان اینقدر خوب کار می کنند اما لیگ ما که سال ها است از تاسیس آن می گذرد، هنوز به هنوز است شرایط مساعدی ندارد. البته در لیگ ایران 3، 4 سال است بعضی تیم ها شرایط مالی خوبی دارند اما این شرایط برای همه بازیکنان نیست. امیدوارم ایران هم بتواند مثل عراق به سطح خوبی از فوتبال بانوان برسد. ما باید برنامه ریزی بلندمدتی داشته باشیم. فوتبال بانوان ایران پتانسیل برابری با تیم های بزرگ آسیا را دارد اما باید حمایت و سرمایه گذاری مناسب انجام شود.

مشکل حجاب نداریم
اینجا مشکل حجاب نداریم. در عراق حجاب یک مساله آزاد است و هرکسی که بخواهد می تواند با حجاب کامل بازی کند. ما نیز شرایط مان اینطور است. جالب است بدانید در تیم کرکوک یک بازیکن عراقی هم حضور دارد که با لباس محجبه بازی می کند و خیلی ها هم حجاب را رعایت نمی کنند.

جزو 4 تیم برتر هستیم
من چند بازی برای تیم کرکوک عراق انجام داده ام اما مسابقات فعلا تعطیل شده است. دلیلش هم ماه مبارک رمضان است. عراقی ها بسیار معتقد هستند و به همین خاطر قصد ندارند هیچ مسابقاتی در ماه رمضان برگزار شود. تیم ما اکنون جزو 4 تیم برتر عراق است و قرار است مسابقات نهایی مان بعد از این ماه مبارک انجام شود.

سطح کیفی بازی ها پایین نیست
سطح فنی فوتبال عراق به هیچ عنوان پایین نیست. طبیعی است که چون تازه کارشان را شروع کرده اند، خیلی در شرایط ایده آلی قرار ندارند اما با جذب بازیکنان از کشورهای دیگر و استعدادیابی شرایط شان مطلوب می شود. سطح کیفی بازی ها بد نیست اما به هر حال از ایران پایین تر است.

می خواهم به اروپا بروم
مثل هر بازیکن دیگری آرزویم این است که در فوتبال اروپا بازی کنم. نمی دانم تا چه حد می توانم به این آرزو دست پیدا کنم اما تلاشم را انجام می دهم. قهرمان لیگ عراق در جام باشگاه های آسیا بازی می کند و می توانم خودم را در این صورت نشان دهم. امیدوارم به هدفم برسم.
منبع: ورزش سه
برچسب ها: لژیونر
نظرات شما
پیشخوان