تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
استاندار تهران تشریح کرد:

راهکارهای نوین درمان اعتیاد در دستور کار قرار دارد/کمک به معیشت، مسکن و اشتغال معتادان متجاهر بعد از بهبودی

استاندار تهران با یبان اینکه راهکارهای نوینی برای درمان اعتیاد در دستور کار قرار دارد از کمک به معیشت، مسکن و اشتغال معتادان متجاهر بعد از بهبودی خبر داد.

رویداد۲۴انوشیروان محسنی‌بندپی ، درباره اقدامات استانداری در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی در تهران و اولویت‌ اصلی در این برنامه‌ها گفت: مهمترین اولویت ما کاهش نرخ شیوع اعتیاد است. براساس ماده ۸۰ قانون برنامه ششم باید راه‌اندازی مراکز جامع صیانت و توانمندسازی افرادی که دچار این معضل شده‌اند را در اولویت قرار دهیم.

وی ادامه داد: همچنین راهکارهای نوین برای درمان این افراد را در دستور کار قرار داده‌ایم، البته پیشگیری جزو اولویت‌های ما در مبارزه با همه آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار تهران تصریح کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز از چند روز گذشته آغاز شده و کار خوبی توسط نیروی انتظامی در خصوص پاکسازی مناطق شوش، هرندی و مولوی انجام شده است، اما باید مکمل این طرح اقداماتی نیز انجام شود که برگشت معتادان متجاهر و خرده‌فروشان را به این محلات و حتی مناطق دیگر شاهد نباشیم.

وی ادامه داد: حلقه تکمیلی در خصوص بهسازی این مناطق در قانون برنامه ششم انشاء و تکلیف شده است و براساس این قانون باید اقدامات پیشگیرانه در زمینه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در این محلات صورت گرفته و تقویت شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: همچنین باید برای هر فردی که معتاد متجاهر است و اعتیاد عمیقی دارد با حمایت‌های اجتماعی، روانی و افزایش مهارت‌های فردی شرایطی را فراهم کنیم که بعد از مدت بازپروری و ترک اعتیاد به سمت اشتغال برود و برگشت درست به زندگی داشته باشد.

محسنی‌بندپی با تاکید بر حمایت‌های توانمندسازی، اجتماعی و روانی از این افراد آسیب‌دیده گفت: همچنین باید اقداماتی در خصوص کمک به معیشت، مسکن، اشتغال این افراد انجام شود و معتقدم این حلقه‌های تکمیلی می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که بار دیگر شاهد برگشت این افراد آسیب‌دیده به وضعیت سابق در همان محله‌ها یا دیگر محله‌های آسیب‌پذیر نباشیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌ها در این مناطق به یکباره ایجاد نشده است که بتوانیم در مدت کوتاهی آن را برطرف کنیم، تصریح کرد: تغییر شرایط زندگی و بهبود شرایط افراد آسیب‌دیده و معتادان متجاهر نیازمند یک دوره میان مدت است تا بتوانیم این آسیب‌ها را در وهله اول کنترل و سپس مهار کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان