تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

دانش‌آموزان به مدرسه نرفتند مدارس نیمه تعطیل شد

از هفته گذشته بحث تعطیلی یا دایر بودن مدارس در روز یکشنبه از جمله مباحث پرمخاطب در فضای مجازی و حقیقی بود.

 رویداد۲۴ همیشه موضوع تعطیل شدن روز بین‌التعطیل با ابهام برای افراد به ویژه دانش‌آموزان مواجه است؛ اینکه آیا این روز تعطیل است یا خیر؟ اما چرا درخواست برای تعطیلی روز بین‌التعطیل وجود دارد، شاید یک دلیلش استفاده از ایام بیشتری برای سفر است، اما آیا همه در ایام تعطیلات به سفر می‌روند؟

امروز یکشنبه ۲۱ بهمن نیز روز بین‌التعطیل است که بین دو روز تعطیل شنبه ۲۰ بهمن (شهادت حضرت فاطمه الزهرا «س») و دوشنبه ۲۲ بهمن قرار دارد و مثل همیشه شایعات متعددی درباره تعطیلی این روز مطرح شد.

اما وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که روز یکشنبه مدارس دایر است؛ امیرعلی نعمت‌الهی قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش به فارس گفت: «مدارس در روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه تعطیل نیست و مدارس کشور در این روز دایر است و معلمان و دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضور خواهند داشت».

بر این اساس، وقتی امروز تعدادی از دانش‌آموزان به مدرسه رفتند با کلاس خالی مواجه شدند؛ مطهره یکی از این دانش‌آموزان دبستانی به خبرنگار فارس گفت: «امروز فقط ۴ دانش‌آموز در کلاس بودیم در حالیکه کلاس ما ۳۶ دانش‌آموز دارد».

وی ادامه داد: «همان چند نفر سر کلاس نشستیم و با هم بازی کردیم، اما، چون تعداد ما خیلی کم بود با پدر و مادرهایمان تماس گرفتند که ما را به خانه بازگردانند».

مادر یکی از این دانش‌آموزان که به مدرسه رفته است، اظهار کرد: «من و شوهرم هر دو کارمند هستیم و امروز هر دو سر کار بودیم که ساعت ۱۰ صبح با ما تماس گرفتند و گفتند که بیایید و فرزندتان را ببرید؛ این در حالیست که مدرسه فرزندم از محل کارم فاصله طولانی دارد».

مسعود ثقفی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: «با توجه به اینکه دولت امروز را تعطیل رسمی اعلام نکرده است، مدارس در ساعات درسی دایر هستند و اگر دانش‌آموز به مدرسه نرود، غیبت برای او لحاظ می‌شود».

وی ادامه داد: «اگر مدرسه‌ای هم دانش‌آموزان را به خانه بفرستد، خلاف قانون عمل کرده است یعنی مدارس موظف هستند که دانش‌آموزان را تا پایان ساعات مدرسه، تحت پوشش قرار دهند».

در هر صورت امروز تعدادی از دانش‌آموزان نیامدند؛ شاید مسافرت بودند و شاید هم در خانه؛ البته حضور تعدادی از دانش‌آموزان در کوچه و خیابان حاکی از آن است که عده‌ای از آن‌ها به رغم آنکه در مسافرت نبودند، اما به مدرسه نرفتند.

موضوع علاقه دانش‌آموزان به مدرسه، از آن دست مسائلی است که وزیر آموزش و پرورش مدت‌هاست پیگیر آن است و معتقد است زمانی تحول در آموزش و پرورش اجرا می‌شود که دانش‌آموزان به راحتی از مدرسه جدا نشوند و برای رفتن به مدرسه لحظه‌شماری کنند.


منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان