تاریخ انتشار: ۰۶:۳۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مسلمانان منچستر منتظر موسوی جزایری!/ چرا سفر امام جمعه خوزستان به انگلستان حاشیه‌ساز شد؟ +تصاویر

آیت الله موسوی جزایری در سالگرد انقلاب در لندن حضور داشت تا برای ایرانیان مقیم آنجا، آرمان‌هاب انقلاب را تبیین کند. این سفر واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است. منتقدان گفته‌اند او برای درمان راهی انگلستان شده است.

چگونه مخالفان موسوی جزایری به او تهمت زدند+ تصاویر

رویداد۲۴ نام موسوی جزایری این هفته در فضای رسانه‌ای کشور پیچید؛ آنهم به خاطر سفر او به انگلستان. ابتدا خبر آمد که موسوی جزایری برای درمان به انگلستان سفر کرده است. روز بعد دفتر او خبر داد که او برای تبلیغ انقلاب به انگلستان رفته است. برخی پاسخ دادند که به خاطر حاشیه‌های سفر هاشمی شاهرودی به آلمان، دفتر موسوی جزایری تصمیم گرفته سفر درمانی بدون حاشیه باشد. موسوی جزایری گفته بود: «در یکی از شهرهای انگلیس به من پیشنهاد شد به علت بیماری که داشتم در آنجا هم معاینه شوم، فقط یک بار در مطب پزشک معاینه شدم و اصلاً در هیچ بیمارستانی در انگلیس بستری نشدم.»

دو سال قبل مشخص نشد از طرف چه افرادی تصاویر درمان آیت الله هاشمی شاهرودی در آلمان منتشر شد و باعث نقد‌های شدید به این روحانی اثرگذار در مجلس خبرگان رهبری شد. آن زمان این سوال مطرح شده بود چرا آیت الله هاشمی شاهرودی برای درمان سرطان روده، در بیمارستان مغز (بیمارستان مجید سمیعی در آلمان) بستری شده است»

این بار، اما نوبت موسوی جزایری بود. در حالی که شایعه مرگ او صحت نداشت و در رسانه‌ها هم بازتابی نداشت، ناگهان تکذیب درگذشت منتشر شد و نوشته شد که موسوی جزایری در انگلیس به سر می‌برند. تصاویر پوستر سخنرانی او در منچستر هم منتشر شد.

س

به گزارش رویداد۲۴ معمولا سه دوره «ماه محرم»، «ماه رمضان» و «۲۲ بهمن» سه دوره‌ای هستند که فرصت خوبی برای سفرهای خارجی روحانیون است که به عنوان مبلغ راهی کشورهای دیگر شوند. متولی اعزام مبلغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (زیرمجموعه وزارت ارشاد) است، اما همچون صدها نهادی که در ایران به صورت موازی فعالیت می‌کنند، اعزام مبلغان به کشورهای دیگر نیز متولیان زیادی دارد، با این وصف معلوم نیست این سفر با هماهنگی سازمان ارتباطات اسلامی بوده یا نهادی دیگر مسئول آن بوده است.

خود موسوی جزایری در توضیح سفرش گفته است «وقتی به انگلیس رفتم در چند شهر سخنرانی کردم» با اینهمه او به این سوال پاسخ نداده که  دلیل انتخابش به منظور تبیین آرمان‌های انقلاب برای مسلمانان انگلستان و ایرانی‌های مقیم این کشور چه بوده است؟ آیا نام او به علت تاثیرگذاری کلام برای مبنای نظرسنجی تعیین نفوذ اندیشه‌اش انجام شده است؟ انتخاب کشور انگلستان در این برهه زمانی برای تبیین آرمان‌های انقلاب توسط کدام نهاد انجام شده است؟ هزینه این سفر چقدر خواهد شد و در شرایطی که رهبر انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند، این سفر چه لزومی داشته است؟

موسوی جزایری پیش از سفرش گفته بود که برای تبیین آرمان‌های انقلاب به انگلستان می‌رود؛ این بدان معناست که در محتمل‌ترین حالت مقصد کشور انگلستان توسط خود او انتخاب شده است. پیگیری رویداد۲۴ برای بررسی نهاد اعزام مبلغ نیز بی‌نتیجه ماند؛ هیچکدام از نهادهایی همچون «سازمان تبلیغات اسلامی»، «جامعه المصطفی»، «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» و «جامعه المرتضی» اطلاعاتی از این موضوع ندادند.

حاشیه‌های ایجاد شده موسوی جزایری

به جز سفر به انگلستان، نام موسوی جزایری چندین بار خبرساز شده بود. پیش از این رویداد۲۴ در گزارشی نوشته بود از میان روحانیون بلندپایه ایران، تنها شش نفر هستند که هر شش دوره در مجلس خبرگان حضور داشتند و از این جمع، تنها موسوی جزایری است که جوان‌تر از رهبر انقلاب است.

موسوی جزایری همیشه نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بوده و همین مسئله، میزان نفوذ او را بین روحانیون این استان نشان می‌دهد. اما آیا این نفوذ و اعتبار، البته باعث حسادت و تسویه حساب‌های شخصی خواهد شد؟

موسوی جزایری از ۵ بهمن در نماز جمعه اهواز حضور نداشته است. البته دفتر او پیش از این هم گاف‌هایی داده است. ساده‌ترین گاف این است که سایت خبری ایشان متن سخنرانی آیت الله را در نماز جمعه ۲۲ دی ماه منتشر کرده است، اما ۲۲ دی شنبه بوده است!

در جریان حملات تروریستی اهواز هم تصویری منتشر شده بود که موسوی جزایری و فرماندهان ارشد نظامی نگران از وضعیت تیراندازی بودند، اما نزدیکان موسوی جزایری گفتند در برخی از صفحات مجازی، تحلیل‌های تحریف شده‌ای از آن عکس حاج آقا که روی صندلی، در جایگاه نشسته بودند ارائه کردند. بعضی به دروغ این موضوع را مطرح کرده‌اند که آیت‌الله ترسیده بودند. در حالی که ایشان برای من تعریف کردند محافظ در گوششان گفته روی زمین دراز بکشند، اما قبول نکردند و چهره‌شان به‌دلیل مشاهده آن صحنه این‌گونه بوده، ایشان نگران مردم بودند. ایشان اگر دچار ترس و وحشت شده بودند، همانند دیگران بر زمین می‌خوابیدند یا همان روز به خیابان نمی‌آمدند.

س

به گزارش رویداد۲۴ یک بار هم تابستان امسال صدرالساداتی تصاویری از سالگرد شبکه الاهواز منتشر کرد و نوشت «باور بفرمایید اگر از این روحانیونی که صف اول نشستند بپرسید این شیشه‌های زیر پای شما چیست؟ خیلی از آن‌ها نمی‌دانند اسمش دَنس فلور است و روی این قسمت می‌رقصند. این جا یکی از گران‌ترین سالن‌های اهواز، به نام قصر طلایی کیان‌پارس است و سالگرد تاسیس شبکه الاهواز تحت نظر نماینده، ولی فقیه در خوزستان است که به منظور مبارزه با وهابیت درست شده و سبک جشن‌هاشان هم بی شباهت به آن‌ها نیست اما سؤال این است که اساسا در جایی که پولدارترین‌های اهواز می‌رقصند، علما چرا باید چنین جشن‌هایی بگیرند؟ مگر مسئولیت الاهواز با ایشان نیست؟ کشاورزی که از زیر پل آهن می‌برد و می‌فروشد تا زن و کودکش گرسنه نماند، ببیند عالم دین و نماینده رهبر (شبکه‌اش) تالار آنچنانی می‌گیرد و دلش از اسلام سرد شود، حرام نیست؟ فقط رقص زن برای مرد روی دنس فلور حرام است.»

س
موسوی جزایری بعد از سخنرانی‌های انگلیس، بار دیگر به ایران باز گشته است. اما همه می‌دانند که سال ۹۷ سال دشواری برای او بود. امید او به روز‌های آینده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
10
بر اساس رسالت ما نباید بگذاریم انگلیسی ها در جهالت و گمراهی بمانند حتی در این شرایط .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
20
درمنچستربه وجودشان نیازدارندخوزستان راآبادکرده الان نوبت انگلیس است.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
10
خیلی باحالین استادمله کشیدنین
وطن پرست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
9
مسئولین محترم هم باید مثل همه مردم داخل کشور خودمون برن دکتر.شعار همه ما مرگ براستکبار جهانی انگلیس.امریکا.اسرائیل.....✊
امیر
|
Germany
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
16
نمیشه یه بار ما هم انتخاب بشیم برای تبیین؟
هزینه این آرمان بردن داره از شکم ما ملت خرج میشه
علی سجادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
16
اینا که مقربان درگاه الهین!
چرا رفتن به کشور شیطان؟
عجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
18
ملت بیچاره برای هزینه های معمولی زندگیشون مثل سیرکردن شکمشون و خرید داروهایی که بیمه ها تقبل نمیکنند موندند بعد اینا با یک هیعت چند ده نفره محافظ و .. میرن آلمان و انگلیس!!!!
مرگ بر اون انگلیس که ما رو چهل سال پیش بیچاره کرد. هزینه یک روز زندگی اینا با هزینه یک عمر زندگی ما ملت بدبخت برابری میکنه،مورد داریم تو کرمانشاه هزینه خرید گوشت برای ببر پسرش ماهی 60میلیون تومنه و با هزینه های نگهداری و .. سالی یک میلیارد تومن برای ببر خونگیش هزینه میکنه،خدایا خودت بدادمون برس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
13
من نمی دونم چرا این روباه پیر انگلیس قدر خیر خواهان ایرانی رو که برای هدایت مردمش از جون مایه می ذارن نمی دونه !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
همه را در ایران به راه راست هدایت کرده حالا بلاد کفر
چند وقت دیگر ت‌ انگلیس ریز گرد مباد رودخانه هایش هم خشک میشود کارخانه هایش ورشکست میشود.
ناشناس
|
Hungary
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
15
چرا نرفته مشهد ضریح امام رضا
ناشناس
|
Hungary
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
12
نون سرسفره ایشان و خدمه اش چندکودک را سیر می کند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
خیلی ها. پول همین سفر و هزینه درمانش خیلی ها رو از فقر میتونه نجات بده. بیچاره اون میلیونها نفری که وقتی دندونشون درد میگیره پول ندارن برن دندونپزشک. وقتی مریض میشن تازه باید قصه هزینه درمان رو داشته باشن. اونوقت این یارو برای درمان از پول همون مردم میره انگلیس
سلطان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
11
سلام
اینها همه اش دروغه!!!
کدام تبیین !!!؟؟؟؟
مردم خودمون جوانان بیکار مملکت واسه یه وام ازدواج هاج و واجند !!!
بفرمائید هزینه سفر چند شده!!!؟؟؟؟
محمد
|
United States of America
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
10
تبین با پول مردم؟
شکاک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
7
دونه دونه میرن میان میمیرن ترسم از اینه که اینا برن تغییر چهره بدن وبیان بعد ی مدت بمیرن و از اونورم با پولای ملت برن تو بهشت خوش بگذرونن زیادی فیلم تخیلی میبینم ن
سعید حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0
2
.

در کمال احترام به تمام نظرات بزرگواران
حقیر ؛ برای تبلیغ اسلام و شیعه در تمام دنیا ، موافق صد در صدم
چون دین مال یک عده خاص نیست
بلکه برای تمام انسانهاست

امااااا

حرف دو جاست ،
یک ) متأسفانه با برخی تناقض گویی ها ، آبروی دین در داخل از بین رفته و همچنین در این میانه ، اعتقاد برخی مسلمین مستضعف اعتقادی ، متزلزل شده ، لذا بهتر به نظر میآید ، تقویت داخل نمایند تا جذب خارج را

دو ) بهتر نیست که ، یک نیروی جوان تر و قوی تر وبحاث تر و البته سالم تر ( بیماری قلبی نداشته باشد ) را بفرستند
آخه چطور ممکنه ، عزیزی که به دلیل بیماری قلبی ، از یک خطبه دوساعته در هفته ، انصراف میدهد ، توانایی بحث و اثبات با متشککین را داشته باشد





در نهایت ، بهتر است به مردم دروغ نگویند
و بگویند ، برای طول درمان و عمل جراحی بهتر ، و استفاده از داروهای اصلی ، به انگلستان تشریف بردند



و ما هم میرویم پی گارمان
و بلند و جلی میگوییم

مرگ بر انگلیس
نظرات شما
پیشخوان