تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
آیت الله مکارم شیرازی:

جلوی معماری غربی گرفته شود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، با تاکید بر این که باید جلوی معماری غربی گرفته شود، گفت: معماری ایرانی اسلامی جزو هویت ما است و باید با تمام وجود این سنت‌ها و اصالت‌ها را حفظ کنیم.
 رویداد۲۴ آیت الله مکارم شیرازی، وی عصر پنجشنبه در دیدار محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، افزود: متاسفانه در برخی ساخت و ساز‌ها مشاهده می‌شود که طبق روش و معماری غربی پیش رفته اند که باید جلوی این موضوع را گرفت.

این مرجع تقلید بر لزوم توجه به جنبه‌های دینی در ساخت و ساز‌ها تاکید و تصریح کرد: در برخی ساخت و ساز‌ها به زیرساخت‌های معنوی و دینی توجه نشده است، هزاران واحد مسکونی در یک محل ساخته می‌شود، اما متاسفانه به اندازه کافی مسجد و اماکن دینی و فرهنگی احداث نشده است.

آیت الله مکارم شیرازی، با توصیه به سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد اماکن مذهبی مانند مساجد در مناطقی جدیدسازی که فاقد زیراسخت‌های مذهبی هستند تاکید کرد: ساخت و ساز‌ها باید به گونه‌ای باشد که به لحاظ دینی مشرف بر یکدیگر نباشد تا زمینه برای راحتی بیشتر ساکنان فراهم شود.

وی همچنین بر لزوم توجه به مناطق حاشیه‌ای و برنامه ریزی لازم برای توجه به این مناطق و احداث زیرساخت‌های دینی و فرهنگی تاکید کردند.

این مرجع تقلید، همچنین اظهار داشت: باید به همان اندازه که به ساخت و ساز‌های شهری توجه می‌کنید به مناطق روستایی نیز توجه داشته باشید تا مانع از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها شد.

وی مسکن را یکی از مهم‌ترین نیاز‌های مردم در کشور دانست و گفت: هرچه در این زمینه کمک و سرمایه گذاری شود بجاست.

آیت الله مکارم شیرازی، در ادامه بسیاری از ساخت و ساز‌ها را بدون توجه به نیاز مناطق و ناشی از بی نظمی و نبود برنامه مدون دانست و افزود: برج‌های زیادی در شهر‌ها ساخته می‌شود، اما بسیاری از این‌ها خالی از سکنه است، باید دست اندرکاران وزارت راه و شهرسازی و دیگر نهاد‌های دست اندرکاران به میزان نیاز مناطق و شهر‌ها توجه کنند و بیش از آن اجازه ندهند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تسریع در روند احداث فرودگاه قم تاکید کرد و گفت: قم موقعیت ویژه‌ای به لحاظ مذهبی، فرهنگی و دینی دارد و سالانه میلیون‌ها نفر از داخل و خارج به این شهر سفر می‌کنند که سرعت بخشی در روند اجرای و تکمیل این طرح‌ها می‌تواند به توسعه عمرانی قم سرعت بخشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان