تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
خرید جدید استقلال ماندنی یا رفتنی

وضعیت نهایی مجوز پاتوسی در لیگ ایران به کجا رسید؟

حامد مومنی کارشناس روابط بین الملل فدراسیون فوتبال درباره مجوز نهایی بازی کردن پاتوسی در لیگ ایران حرف‌های جدیدی را مطرح کرده است.
وضعیت نهایی مجوز پاتوسی در لیگ ایران
رویداد۲۴ آیاندا پاتوسی بازیکن ۲۶ ساله تیم فوتبال استقلال این روز‌ها منتظر دریافت مجوز حضور در بازی‌های لیگ ایران است تا در نهایت برای آبی پوشان به میدان برود.

طبق استعلام‌هایی که به دست مسئولان فدراسیون فوتبال رسیده آیاندا پاتوسی شرایط گرفتن مجوز برای بازی کردن در استقلال و لیگ برتر ایران را ندارد.

پاتوسی از نظر سوابق باشگاهی، ۹ بازی انجام داده که هشت بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی بوده است. در حالی که قوانین فدراسیون ایران ۱۰ بازی است. همچنین طبق پاسخ استعلام، پاتوسی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بازی ملی نداشته است البته در این میان مدیران فدراسیون فوتبال به دنبال دریافت استعلام بازی‌های این بازیکن در سال ۲۰۱۶ از فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی نیز هستند.

حامدمومنی، کارشناس روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در این باره گفت: استعلام‌های مربوط به این بازیکن در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به دست ما رسیده است، اما از آنجاییکه هر فصل فوتبالی در آفریقای جنوبی شامل ۲ سال یعنی فصل ۱۷-۲۰۱۶ و ۱۸-۲۰۱۷ می‌شود باید مدارک پاتوسی در سال ۲۰۱۶ را هم دریافت کنیم. منتظر جواب استعلاممان از فدراسیون آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۶ هستیم. اگر استعلام ما درباره بازی‌های پاتوسی در سال ۲۰۱۶ مثبت باشد در آن صدور مجوز بازی برای این بازیکن را بررسی می‌کنیم.

با این وجود در صورتی که پاتوسی موفق به دریافت مجوز برای حضور در لیگ ایران شود او در هفته جاری می‌تواند برای استقلال بازی کند و کارت بازی او تا قبل از دیدار برابر پارس جنوبی صادر می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان