تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

عوارض جبران ناپذیر جراحی زیبایی

عمل زیبایی می‌تواند شما را به ایده‌آل هایتان نزدیک کند و این اتفاق آنقدر خوشایند است که ممکن است اجازه ندهد شما عوارض این جراحی‌ها را در نظر بگیرید.

عوارض جبران ناپذیر جراحی زیبایی

رویداد۲۴ عمل زیبایی می تواند شما را به ایده آل هایتان نزدیک کند و این اتفاق آنقدر خوشایند است که ممکن است اجازه ندهد شما عوارض این جراحی ها را در نظر بگیرید. اما چه بخواهید و نخواهید، هر عمل و جراحی ای، دارای عوارض احتمالی زیادی است که ممکن است تا آخر عمر درگیر آن شوید و برای جبران آن، مجبور به انجام جراحی های دوباره و دوباره شوید. پس بهتر است قبل از هر اقدامی، از عوارض و جوانب احتمالی آن، کاملا آگاهی پیدا کنید و با چشمانی باز، به انتخاب یک پزشک ماهر دست بزنید.

عوارض جبران ناپذیر جراحی زیبایی

احتمال اشتباه
هر کاری با احتمال اشتباه و خطا همراه است، از کوچک ترین کارها را بزرگ ترین و حساس ترین آنها، اما چیزی که درباره عمل زیبایی اهمیت دارد، این است که این اشتباه ممکن است درباره صورت و چهره و یا بدنتان اتفاق بیفتد. حتی کوچکترین احتمال خطا هم می تواند باعث پشیمانی شدید و از بین رفتن زیبایی و حالت طبیعی چهره شود که در این صورت ممکن است بیماری روحی و روانی نیز در پی داشته باشد.

خونریزی

احتمال خونریزی در ارگان های مختلف در عمل های جراحی گوناگون خیلی بالاست. از دست دادن مقدار زیادی خون که می تواند عوارض بعدی یا حتی مرگ را در پی داشته باشد و یا حتی ممکن است ارگان ها و اعضای مختلف بدنتان کارایی مطلوب خود را از دست دهند. مثلا عضوی مانند بینی ممکن است شما را با مشکل در تنفس طبیعی روبرو کند که تحمل آن خیلی سخت و دشوار خواهد بود.

واکنش های آلرژیک

این مسئله هم در رابطه با داروهای مورد نیاز برای بیهوشی و یا قبل و بعد از آن ممکن در بیمار ایجاد آلرژی و حساسیت کند و هم درباره انواع جراحی زیبایی که در آنها پروتزهای گوناگون به کار می رود. این واکنش ها از اصلی ترین مشکلات موجود در سر راه عمل های جراحی است.

تورم و درد

خیلی از بیماران بعد از جراحی زیبایی دچار درد و تورم شدید می شوند که در بعضی موارد بسیار مشکل آفرین خواهد بود. درد این اعمال تا حدی زیاد است که خیلی از بیماران بعد از جراحی، تاکید می کنند که اگر از میزان آن آگاهی داشتند، هرگز دست به انجام این جراحی نمی زدند.

پشیمانی بعد از جراحی
آمار پشیمانی افراد بعد از جراحی زیبایی خیلی بالاست. بیشتر بیماران اعتراف می کنند که بعد از جراحی به چیزی که فکر می کردند، نرسیده اند و به آن چهره و نتیجه ای که در ذهنشان بود، نرسیده اند و یا اینکه نتیجه جراحی خوب بوده است، اما تاثیر چندانی در زیباتر شدنشان نداشته است. به عقیده پزشکان هم خیلی از اعمال جراحی ضرورتی ندارند و بهتر است بیماران اقدام به انجام آن نکنند.

نظرات شما
پیشخوان