تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
ملانوری تشریح کرد؛

آخرین اخبار از یارانه احزاب در سال ۹۷

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: پیشنهادهای مطرح شده در ارتباط با یارانه احزاب در حوزه معاونت توسعه منابع مطرح شده و مبالغ در حال نهایی شدن است و به زودی اعتبارات اعلام می شود، این امر تا پایان اسفند مشخص شده و قطعی خواهد شد.
آخرین اخبار از یارانه احزاب در سال ۹۷
رویداد۲۴ حمید ملانوری در نشستی خبری اظهار کرد: اولین دستور کار امروز کمیسیون ماده ۱۰ مربوط به زمان برگزار انتخابات مجمع عمومی خانه احزاب بود، که بنا شد ۲۳ اسفندماه برگزار شود.

وی ادامه داد: احزابی که خود را با قانون جدید فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی تطبیق داده اند می‌توانند در انتخابات مجمع عمومی خانه احزاب به عنوان کاندیدا شرکت کنند و همچنین به فعالیت حزبی خود ادامه دهند.

ملانوری افزود: امروز همچنین صدور پروانه جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان مورد تصویب کمیسیون ماده ۱۰ خانه احزاب قرار گرفت.

وی گفت: همچنین در این جلسه گزارش مجمع عمومی حزب جمعیت وفاداران انقلاب و حزب مشارکت‌های مردمی گیلان مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مورد حزب وحدت ایران اسلامی نیز این حزب تقاضای تاسیس و صدور پروانه به عنوان حزب استانی را دارد؛ اعضای کمیسیون ماده ۱۰ با تغییر اسم (حزب وحدت ایران اسلامی گیلان) نیز موافقت و بنا شد اصلاح مرام‌نانه، اساسنامه و برگزاری گنکره‌اش مورد تصویب قرار بگیرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در ادامه خاطر نشان کرد: در این جلسه همچنین تصویب تمدید پروانه چند انجمن نیز مورد تصویب قرار گرفت که شامل انجمن نیکوکاران ماوندادی زرتشتیان یزد بود. همچنین انجمن زرتشتان الله آباد زارچ یزد نیز مورد تصویب قرار گرفت؛ و انجمن آشوریان ارومیه و حومه و کلیمیان تهران نیز تمدید پروانه شدند.

وی گفت: تمدید پروانه انجمن زرتشتیان کسنویه یزد نیز مورد تصویب قرار گرفت و با ترمیم هیئت مدیره شورای خلیفه گری ارامنه کاتوریک ایران موافقت شد.

ملانوری اظهار کرد: براساس تبصره ذیل بند ب. ماده ۶ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی که اعلام می‌کند عضویت همزمان در احزاب ملی و استانی منعی ندارد، اما در عین حال هیچ شخصی نمی‌تواند به طور همزمان عضو دو یا چند حزب ملی و استانی باشد و جزو اعضای صاحب اثر آن قلمداد شود. به کسانی که بر خلاف این قانون عمل کردند تذکر داده شد.

وی ادامه داد: امروز نشست مشترکی میان معاون سیاسی وزیر کشور و رییس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، مدیران کل دفاتر سیاسی و انتخابات با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب برگزار شد و در آن مسائل مختلف تحزب و چگونگی فعالیت برای جذب مشارکت مردم در انتخابات پیش رو مورد مشورت قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی پرداخت یارانه سال ۱۳۹۷ احزاب و تشکل‌های سیاسی گفت: پیشنهادات در حوزه معاونت توسعه منابع مطرح شده و مبالغ در حال نهایی شدن است و ان‌شاءالله به زودی اعلام نظر کرده و اعتبارات اعلام می‌شود. این امر تا پایان اسفند مشخص شده و قطعی خواهد شد.

ملانوری در پاسخ به پرسشی در ارتباط با حزب منشعب شده از حزب اعتماد ملی گفت: رسما به اداره و دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ موضوعی ارائه نشده است.

وی تاکید کردکه هرگونه تغییراتی در داخل احزاب باید به تصویب کمیسیون ماده ۱۰ خانه احزاب برسد.

ملانوری همچنین خبر داد که تاکنون ۸۴ حزب خودشان را با قانون جدید احزاب تطبیق داده اند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: یارانه احزاب
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان