تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
محمد جواد ظریف تشریح کرد؛

نگرانی آمریکا نه حقوق بشر است و نه برنامه هسته‌ای/ آمریکا به عربستان فناوری هسته‌ای می‌دهد؟

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به قتل جمال خاشقجی و اخبار منتشر شده درباره تلاش دولت ترامپ برای انتقال فن‌آوری هسته‌ای به عربستان، تاکید کرد که نه حقوق بشر و نه برنامه هسته‌ای، هیچ‌کدام نگرانی واقعی آمریکا نیست.

 رویداد۲۴محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود نوشت: آنچه همواره برای ما آشکار بوده است، روز به روز برای جهان روشن‌تر می‌شود: اینکه نه حقوق بشر و نه برنامه هسته‌ای، هیچ‌یک نگرانی واقعی آمریکا نبوده است. اول یک روزنامه نگار مثله می شود؛ حالا هم فروش قاچاقی فناوری هسته‌ای به عربستان سعودی بخوبی دورویی آمریکا را افشاء می‌کند.

ظریف در این پیام به ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار برجسته سعودی اشاره دارد که در کنسولگری عربستان در استانبول به‌طرزی فجیع و وحشیانه کشته شد، درحالیکه مقامات سعودی هرگز برای این اقدام غیر انسانی مسئول دانسته نشدند.

وی همچنین به گزارش اخیر مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرده که تاکید می‌کند، دولت ترامپ تلاش کرده بدون توجه به ملاحظات حقوقی و امنیتی هر چه سریعتر به عربستان فناوری‌ بسیار حساس و پیشرفته هسته‌ای بدهد. این گزارش همچنین از مخفی بودن تعلاملات دولت آقای ترامپ با عربستان سعودی اظهار نگرانی کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان