تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
جوادی حصار در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مگر به داعش و القاعده کمک مالی می‌کنیم که از پیوستن به fatf نگرانیم؟/ تافته جدا بافته نیستیم

جوادی حصار فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید پیوستن به fatf روابط مالی کشور را شفافتر می‌کند و کسانی که از این موضوع نگران و مخالف آن هستند، از شفاف شدن هراس دارند و نمی‌خواهند به مردم نوع هزینه کرد و منبع تامین درآمدهایشان را اعلام کنند.

مگر به داعش و القاعده کمک مالی می‌کنیم که از پیوستن به fatf نگرانیم؟

رویداد۲۴ گروه ویژه اقدام مالی fatf اعلام کرد چهار ماه دیگر به ایران زمان می‌دهد تا قوانین مبارزه با پولشویی را تصویب کند. این در حالی است که مخالفان این موضوع تلاش بسیاری کرده‌اند تا عضویت ایران در این کنوانسیون انجام نشود یا به تعویق بیفتد. موضوع پیوستن یا عدم پیوستن به این کنوانسیون یکی از بحث‌های داغ این روزهای سیاست ایران است که تقریبا می‌توان گفت افراد را به دو قطب مخالف و موافق تقسیم کرده‌ است؛ جالب آنکه این موضوع حتی برای آنها که از ماهیت این کنوانسیون اطلاع دقیقی ندارد، نیز صدق می‌کند!

محمد صادق جوادی حصار عضو حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره پیامدهای پیوستن به کنوانسیون منع پولشویی و مبارزه با تروریسم  می‌گوید: حضور ایران در چنین مجامعی می‌تواند به عنوان یک فرصت تلقی شود، به این معنا که هم حسن نیت و توانایی خود را در جهت حضور فعال و موثر در مجامع بین المللی اثبات کند و هم جریان‌های بدخواه داخلی و خارجی ایران را خلع سلاح کند که ایران نه درپی رفتار‌های غیرشفاف داخلی است و نه جایگاهی برای حمایت از تروریسم مالی قائل است.

جوادی حصار معتقد است اگر فرض را بر این بگذاریم که نمی‌خواهیم با جهان مراوده‌ای داشته باشیم (که فرض محالی هم است) باز هم باید برای فعالیت‌های اقتصادی داخلی شفاف باشیم و کاری انجام دهیم که امکان رشوه، پولشویی، تقلب و بسترسازی برای رفتار‌های نامطلوب و غیرشفاف از میان برود.

این فعال سیاسی ادامه داد: پیوستن به fatf هیچ ضرری برای ایران به همراه نخواهد داشت مگر اینکه برخی از جریان‌های داخلی از شفاف شدن روابط مالی که دارند متضرر شوند.

عضو حزب اعتماد ملی در توضیح این موضوع که مخالفان گفته‌اند برجام حاصلی برای کشور نداشت به چه علت بر پیوستن به fatf اصرار می‌شود، می‌گوید: اگر برجام هیچ حاصلی نداشته است، پس چرا مخالفان برای هیچ ناله می‎کنند؟ اگر هیچی نبود چرا دلواپس و نگران هستند که آمریکا از آن خارج شده است؟ اما اگر برجام فایده داشته (که داشته)، این فایده و سود باید برای همه اعضا شکل می‌گرفت اما چون برای آمریکا سود زیادی نداشته است، تصمیم به خروج از آن گرفته است.

جوادی حصار ادامه داد: fatf یک تعهد بین المللی است که قرار است کشور‌های عضو آن با پولشویی مقابله کنند. این موضوعی است که ایران هم ادعایی راجع به آن ندارد و از پولشویی و روابط غیرشفاف مالی حمایت نمی‌کند و فقط کسانی از پیوستن ایران به fatf نگران و خشمگین هستند که حامی پولشویی هستند و هروز به دنبال ایجاد آشوب در کشور بوده و خواهان این هستند که هروز از دیوار یک سفارت بالا بروند و حاضر هم نیستند که بگویند از منابع مالی‌شان از کجا تامین و در کجا هزینه می‌شود.

او می‌گوید: fatf نمی‌خواهد در مسائل داخلی کشور ما دخالتی داشته باشد، اما کاری که fatf انجام می‌دهد به گونه‌ای است که به طور مثال باید مشخص شود فردی که ماهیانه حقوق ۱۰ میلیون تومانی دارد، چگونه بعد از دو سال در یکی از بهترین مناطق تهران خانه‌ای به ارزش ۱۰ میلیارد تومان خریداری می‌کند!

عضو حزب اعتماد ملی می‌گوید: زمانی که همه کشور‌ها از جمله همسایگان ما مانند افعانستان و ... عضو این معاهده هستند، منطقی است که ما بگوییم تافته جدا بافته هستیم و عضو این معاهده نمی‌شویم؟

جوادی حصار یاد آور شد: سازمان ملل چند گروه القاعده، داعش، جبهه النصره را به عنوان تروریسم مشخص کرده است، مگر ما به این‌ها کمک مالی انجام می‌دهیم که برای پیوستن به fatf ترسی داشته باشیم؟ کسانی که مخالفت پیوستن ما به این معاهده هستند به دنبال شلوغ کردن فضا هستند تا حقیقت برای مردم آشکار نشود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
رادیو بیگانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
3
1
اگه دنیا با تو صادق بود و مورد اعتماد میشد اما چه کنیم خداروشکر دیوار بی اعتمادی فرو ریخته ودیواری وجودندارد حالا شما تو داخل به اونا گرا نده لطفا با همین نون بدون خورشت بسازیم بهتره تا جلو بیگانه سرخم کنیم مثل بر جام وعهدنامه تیلست وپاریس ترکمانچای وگلستان برای رضایت ودلخوشی اجنبی ها ( از طرف ما فقرا ) افی افی تی اف تیه بچه ناز قرطیه
مورچگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
3
4
آقای جواد حصاری اظهارات جنابعالی هیچ انطباقی با منافع ملی و استقلال ایران که ندارد هیچ متاسفانه بوی جاسوسی به نفع بیگانه می دهد شما فرد شناخته شده ای نیستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
3
3
خطاب به رادیو بیگانه ومورچگانی : صحبتهای شعاری وتکراری شما طرفداران جناح به اصطلاح اصولگرا دربین هشتاد درصد مردم فهیم وباشعور ایران خریداری ندارد ولی متأسفانه شماها خیلی پرروتر ازاین حرفها هستید که این واقعیت راقبول کنید!!
پاسخ ها
سماور چی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
صحبت مورچگانی هیچ بوی اصولگرایی نمی دهد صحبت جواد حصاری هم هیچ اثری از اصلاح طلبی ندارد اگر دستگاه نظارتی بررسی کند ناشناس همان بیگانه و مزدور بیگانه ایست که از منافع آمریکا دفاع می کند. و مزدورهم همه را پررو می بیند یکروز حساب مزدوران رسیدگی خواهد شد.
سلطانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
خیلی روشن و واضح است که ترسوها نه نام و نشانی دارند نه حرف منطقی و قانونی . بیگانه پرست ها به قانون پای بند نیستند نهاد قانونی در کشور ما مجلس ، شورای نگهبان و مجمع تشخیص است جواد حصاری چکاره است . اگر مزدور نیست.
رومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
1
3
متاسفانه رویداد گزینشی نظرات را می گذارد. انتقادها می توانند سازنده باشند به شرطی رسانه ها عامل سودجویان و اشراف بنام دفاع از منافع ملی نباشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
2
0
خطاب به سلطانی که احتمالا " فامیل مستعار هم باشد : بزرگی میگوید هر چه عقاید اشخاصی احمقانه تر باشد کمتر باید با آنها مخالفت کرد چون این قبیل افراد انسان را به ستوه می آورند
پاسخ ها
درشکه چی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
ناشناس یا احتمالا مزدور بیگانه معلوم شد که ترسو هستی همه جاسوسان و بیگانه پرستان ترسو هستند . اگر ایرانی مسلمان هستی از منافع ایران بگو نه آمریکا شاید آقازاده آمریکا هستند دستگاه نظارتی باید وضعیت ناشناس را بررسی کند. جرات اسم مستعار هم نداری/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
فرقه های ضاله و منحرف چون اصالتا در عقاید خود سست و توخالی هستند از گفتگو با معتقدین به اصول و حقایق دین واقعی و الهی مانند اسلام محمدی عاجز و ناتوانند وچون کم می آورند قوی تر از خودرا احمق می شمارند چون خودشان احمقند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
3
1
خطاب به درشکه چی : معلوم است مزدور بیگانه کیست. معلوم است چه کسانی منافع ایران و ایرانی برای شان هیچ ارزشی ندارد , تو و امثال تو ریاکار و کاسب دین هستید که آقازادهایتان در آمریکا واروپا با پول ملت بدبخت ایران مشغول خوشگذرانی وعیش ونوشند وشماها فریاد مر گ بر آمریکا وانگلیس تان گوش فلک را کر نموده است!!!
پاسخ ها
زمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
پس چرا شما از مرگ برآمریکا ناراحتی آقازاده یا دختر خانم در زیر چتر حمایت آمریکا شب ها استراحت می کنند نباید گوشششان کر شود؟
نظرات شما
پیشخوان