تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

دستگیری ۲ کارمند جهاد کشاورزی در رابطه با قاچاق دام

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: ۲ نفر از کارمندان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در رابطه با قاچاق سازمان یافته دام دستگیر شدند.
دستگیری ۲ کارمند جهاد کشاورزی در رابطه با قاچاق دام
رویداد۲۴ حجت الاسلام علی موحدی راد افزود: این افراد با کمک دلالان اقدام به واردات دام زنده از کشور‌های همسایه می‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: این افراد پس از وارد کردن دام‌ها با استفاده از پلاک‌های به جا مانده از دام‌های ذبح شده و یا پلاک‌هایی که این ۲ کارمند جهاد کشاورزی در اختیار آنان قرار می‌دادند، حیوانات قاچاق را بدون معاینات بهداشتی و کنترل‌های لازم به دیگر مناطق کشور ارسال می‌کردند.

وی ادامه داد: این دام‌ها در مرکز کشور به اسم دام سیستان و بلوچستانی شناخته می‌شد، در حالیکه این دام‌ها از کشور‌های همسایه وارد این استان شده بود.

دادستان استان بیان کرد: این افراد بدون در نظر گرفتن موارد بهداشتی، دام‌ها را به صورت زنده و بدون قرنطینه کردن به عمق کشور ارسال می‌کردند.

وی تصریح کرد: دامی که از افغانستان و پاکستان وارد سیستان و بلوچستان می‌شود؛ ممکن است دچار بیماری باشد که برای دام خود این استان نیز خسارت‌های جبران ناپذیری به همراه دارد.

حجت الاسلام موحدی راد اظهار کرد: دام‌هایی که از کشور‌های همسایه وارد سیستان و بلوچستان می‌شود ابتدا باید قرنطینه و معاینه شوند که متاسفانه این افراد این اقدامات بهداشتی را رعایت نمی‌کردند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان