تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
شماره‌ی ۱۴ رفتنی شد؟

خداحافظی بی‌سروصدای آندرانیک تیموریان از دنیای فوتبال

آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری و خسرو حیدری ۳ بازیکن آکادمی استقلال بودند که لیگ چهارم حرفه‌ای در ابومسلم به عنوان پدیده‌های فوتبال معرفی شدند.
خداحافظی شماره ۱۴ در ۳۵ سالگی
رویداد۲۴ آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری و خسرو حیدری ۳ بازیکن آکادمی استقلال بودند که لیگ چهارم حرفه‌ای در ابومسلم به عنوان پدیده‌های فوتبال معرفی شدند. هرچند هرکدام مسیر متفاوتی را در پیش گرفتند، اما در ادامه سرنوشت هر ۳ نفر حضور در استقلال بود و از لیگ یازدهم هر ۳ نفر دوباره در کنار هم بازی کردند. مجتبی جباری در نیم‌فصل لیگ هفدهم از استقلال کنار گذاشته شد تا به نوعی مجبور به خداحافظی از فوتبال شود. هرچند او هرگز خداحافظی‌اش از فوتبال را رسما اعلام نکرد. آندرانیک تیموریان هم مانند مجتبی مجبور به خداحافظی شد.

آندو تا پایان لیگ هفدهم در گسترش فولاد به فوتبالش ادامه داد، اما برای فصل جدید با تیمی به توافق نرسید. مثل ۸ شاکی، عمر فوتبالی شماره ۱۴ معروف فوتبال ایران از لیگ هفدهم بیشتر نشد. تیموریان هم از فوتبال به صورت رسمی خداحافظی نکرد، اما یک فصل بدون تیم بودن و حضور او در کلاس‌های مربیگری B. آسیا به معنای خداحافظی غیررسمی آندو از فوتبال است. حالا ۲ نفر از بهترین هافبک‌های فوتبال ایران در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ مانند ستاره‌هایی، چون فرهاد مجیدی، علی کریمی و محرم نویدکیا کفش‌ها را برای همیشه آویختند تا وارد عرصه مربیگری شوند.

از گل پروانه‌ای تا باشگاه صدتایی‌ها

آندو در دوران فوتبالش برای ۱۴ باشگاه بازی کرد که در ۲ مقطع و ۳ فصل آن برای استقلال بود. البته در نیم فصل لیگ شانزدهم تیموریان با استقلال قرارداد یک ساله و نیمه بست تا بعد از آن با پیراهن آبی از فوتبال خداحافظی کند. اما خب محرومیت استقلال از پنجره نقل و انتقالات زمستانی این آرزو را برباد داد. بعد از آن هم منصوریان و استقلالی‌ها دیگر این ستاره ۳۴ ساله را نخواستند. یکی از به یاد ماندنی‌ترین گل‌های تیموریان شوت محکم او به دروازه بوریرام تایلند بود که به گل پروانه‌ای معروف شد. آندو در سال ۹۲ و با پیراهن استقلال به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران هم انتخاب شده بود. تیموریان در فوتبال ایران با تیم‌های ابومسلم، استقلال و نفت تهران فاتح جام حذفی شده بود. تیموریان با ۱۰۱ بازی ملی و ۹ گل زده و البته بستن بازوبند کاپیتانی یکی از مردان پرافتخار در عرصه ملی است.

خسرو هم خداحافظی می‌کند؟

ضلع سوم این مثلث یعنی خسرو حیدری، اما همچنان به فوتبالش ادامه می‌دهد. بازیکن شماره ۲ استقلال و فوتبال ایران که در این فصل چندان فرصت بازی پیدا نکرد و ترافیک بالای خط هافبک و سمت راست آبی‌ها این مجال را به او نداد. البته مصدومیت‌های زیاد و طولانی هم چند سال است که باعث شده تا خسرو مانند لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم بهترین دفاع و هافبک راست فوتبال و لیگ برتر نباشد. حیدری شایعه‌های مربوط به خداحافظی‌اش از فوتبال در پایان فصل را تاکنون تکذیب کرده و مدعی است آمادگی لازم برای بازی و درخشش در ترکیب استقلال را دارد. اما خب با توجه به روند فعلی بعید به نظر می‌رسد وینفرد شفر یا هر مربی دیگری روی این ستاره پا به سن گذاشته فکر کند که فصل آینده ۳۶ ساله خواهد شد. به نظر می‌رسد شماره ۲ هم مانند آندو و مجتبی در پایان لیگ هجدهم خداحافظی رسمی و شاید هم غیررسمی از فوتبال داشته باشد تا عمر فوتبالی ۳ محصول آکادمی فوتبال استقلال که از اوایل دهه هشتاد در فوتبال ایران چهره شدند بعد از حدود ۱۴ سال حضور در سطح اول فوتبال ایران به پایان برسد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان