تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
زهرا ساعی:

باید به دهه شصتی‌ها اعتماد کرد/ در بکارگیری جوانان در مدیریت‌های کلان کشور غفلت شده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: جوانان دهه شصت، جوانانی هستند که هم دوران جنگ و هم دوران سازندگی را دیده‌اند و به خوبی به بسیاری از مسائل اشراف دارند و مدعی هستند، که باید در امور اقتصادی از آن‌ها استفاده شود.
باید به دهه شصتی‌ها اعتماد کرد/ در بکارگیری جوانان در مدیریت‌های کلان کشور غفلت شده است
رویداد۲۴ نیروی جوان به عنوان یک ظرفیت ارزشمند برای کشور‌های در حال توسعه به شمار می‌آیند و می‌توانند طلایه‌دار پیشرفت و رشد علمی کشور‌ها باشند. در حال حاضر جوانان دهه شصت به عنوان جوانانی که سه دهه از انقلاب را به چشم دیده‌اند، تجربه و ظرفیت‌های زیادی برای ورود به امور اقتصادی کشور دارند که البته باید راه را برای فعالیت این نسل فراهم کرد. نسلی که به اعتقاد بسیاری از جامعه‌شناسان، زمان برای اعتماد کردن به آن‌ها فرا رسیده است و باید آنان را در محور تصمیمات قرار داد.

زهرا ساعی با اشاره به بکارگیری جوانان دهه شصت در امور اقتصادی کشور، گفت: بدون شک برای بکارگیری جوانان دهه شصت در امور اقتصادی کشور باید به اجرای “قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان” توجه ویژه داشت.

وی تصریح کرد: متاسفانه جوانان دهه شصت از نسل سوم انقلاب بوده و در مدیریت‌های کلان کشور بکارگیری نشده‌اند و تقریباً یک دهه دیگر وارد میان‌سالی خواهند شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: با این حال جوانان دهه شصت، جوانانی هستند که هم دوران جنگ و هم دوران سازندگی را دیده‌اند و به خوبی به بسیاری از مسائل اشراف دارند و مدعی هستند که باید در امور اقتصادی از آن‌ها استفاده شود.

ساعی با بیان اینکه مجلس در امور قوانین پیشگام است و باید بر اساس قوانین برای این قبیل معضلات چاره‌اندیشی کند، اظهار داشت: مجلس در این زمینه، قانون منع بکارگیری بازنشستگان را مدنظر قرار داد تا از این طریق برای این قبیل معضلات چاره‌اندیشی کند و در حال حاضر هم پیگیر اجرای این قانون است.

عضو فراکسیون جوانان مجلس دهم با اشاره به بیانیه رهبری با عنوان «گام دوم انقلاب»، تاکید کرد: معتقدم این بیانیه راه استفاده از جوانان در امور اقتصادی را بسیار شفاف بیان کرده است و دیگر نباید در این زمینه برای مسئولان شک و شبهه‌ای به جا بماند چرا که رهبر معظم انقلاب در این زمینه تاکید داشتند که انقلاب به دست جوانان انجام شده و در حال حاضر هم باید جوانان به عرصه بیایند.

نماینده تبریز با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی کشور، افزود: بدون شک این مشکلات باید با مدیریت صحیح مسئولان باتجربه و جوانان حل و فصل شود چرا که به عبارتی جوانان حکم میوه‌ای را دارند که رسیده‌اند و باید به آن‌ها اعتماد کرد.

عضو فراکسیون جوانان با اشاره به دستاورد‌های فراکسیون متبوع خود در مجلس، تاکید کرد: یکی از مهمترین دستاورد‌های فراکسیون جوانان مجلس دهم این بود که توانست قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تهیه و به تصویب مجلس برساند، لذا این قانون، چون انقلابی است، کارش به تازگی شروع شده است و می‌تواند تحول جدی در کشور ایجاد کند.

وی بیان کرد: فراکسیون جوانان تلاش می‌کند تا جوانان در امور اقتصادی کشور بکار گرفته شوند. همچنین این فراکسیون تاکنون تلاش کرده تا در بسیاری از انتصابات، جوانان نقش داشته باشد و باید گفت: بسیاری از انتصاباتی که برای این قشر اتفاق افتاده، بواسطه تلاش‌های فراکسیون جوانان بوده است.
منبع: اقتصاد24
نظرات شما
پیشخوان