تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

اولین واکنش سردار سلیمانی به استعفای ظریف/ ناهماهنگی مربوط به نهاد ریاست جمهوری بود

سرلشکر سلیمانی در واکنش به استعفای وزیر امور خارجه گفت: ظریف مسئول سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران است و همواره مورد تائید و حمایت مقامات عالی نظام بوده و هستند.

اولین واکنش سردار سلیمانی به استعفای ظریف/ ناهماهنگی مربوط به نهاد ریاست جمهوری بود

رویداد۲۴ در پی اعلام استعفای محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان به خاطر بی‌اطلاعی او از حضور بشار اسد در ایران و عدم دعوت او در این جلسه، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه گفته حتما ظریف مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و طی مدت مسئولیت در وزارت امور خارجه کشورمان همواره مورد حمایت و تائید مقامات عالی‌رتبه نظام و رهبر انقلاب بوده است.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش گفته است ظریف برای تامین منافع ملی کشور پیوسته اقدامات ارزشمندی را در سطوح گوناگون انجام داده و در مسیر مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران نیزهمراهی لازم را داشته‌اند.

فرمانده سپاه قدس که در دیدار بشار اسد با روحانی و رهبری در جلسات حضور داشته، گفته در جریان سفر اخیر بشار اسد به تهران و ملاقات وی با رئیس‌جمهور، برخی ناهماهنگ‌‌ها در نهاد ریاست جمهوری که مطرح هم شده، منجر به عدم حضور وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات و متعاقبا گلایه‌مندی ایشان شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: قرائن نشان می‌دهد هیچگونه تعمدی برای عدم حضور آقای دکتر ظریف در این ملاقات نبوده است و باید تاکید کنم ایشان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مسئول اصلی در حوزه سیاست خارجی کشور هستند.

سردار سلیمانی گفته ذوق زدگی و سوارشدن بر موج اتفاقی که ناشی از سهل انگاری اداری است هیچ تاثیری بر اراده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف و منافع ملی و نیز پیروزی درخشان جبهه مقاومت اسلامی نخواهد گذاشت و ملت با عظمت ما تحت زعامت و هدایت‌های مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز(مد ظله العالی) مسیرآینده روشن و تمدن ساز انقلاب و صیانت از امنیت و منافع ملی خود را با وحدت و جدیت دنبال خواهد کرد.

به گزارش رویداد۲۴ صبح امروز حسن روحانی رئیس جمهور نیز درنامه‌ای با استعفای ظریف مخالفت کرده است. در نامه رئیس جمهور اشاره‌ای به سفر بشار اسد به ایران نشده بود اما در نامه سردار سلیمانی به این موضوع به صورت مستقیم اشاره شده و گفته شده که عدم دعوت به خاطر ناهماهنگی در نهاد ریاست جمهوری بوده است. این در حالی است که انتقاد و گلایه ظریف، پیش از آنکه به خاطر حضور در نشست با بشار اسد بوده باشد، به خاطر این بوده که وزارت خارجه و حتی سفارت ایران در سوریه در جریان این سفر نبوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
کاغذ چی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
جناب سردار سلیمانی وزارت خارجه مسئول اجرای سیاست خارجی است نه مسئول سیاستگزاری؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
درتایدد نظردوستم ووارادت خاص محضرسردار عزیز
نظرات شما
پیشخوان