تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

ماجرای استعفای وزیر نفت چه بود؟/ جعفرزاده‌ ایمن آبادی : زنگنه به نمایندگان گفت نفت مفت به کسی نمی‌دهم

جعفرزاده می‌گوید: این روز‌ها که فشار اقتصادی بر ایران زیاد شده و آمریکا تحریم‌هایی را بر علیه ما وضع کرده عد‌ه‌ای از کشور‌ها به دنبال زرنگی هستند و می‌گویند به ما نفت بفروشید و پولتان در حساب ما بماند تا بعد‌ها که این فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها بر علیه شما کاسته شد ما پول را به حساب شما واریز کنیم.

111111111111111111111111111111

رویداد۲۴ محمد آیتی: همان روزی که خبر استعفای ظریف منتشر شد، برخی رسانه‌ها به نقل از کریمی قدوسی خبر دادند که بیژن زنگنه نیز استعفا کرده است. این موضوع زمانی جدی گرفته شد که در نشست روز گذشته مجمع بانک مرکزی، روحانی تنها از از ایستادگی ظریف و زنگنه قدردانی کرده بود.

ساعاتی بعد از اظهار نظر کریمی قدوسی، روابط عمومی وزارت نفت در بیانیه‌ای کوتاه نوشت که به آقای کریمی قدوسی بگویید وزیر نفت استعفا نکرده و نخواهد کرد. روابط عمومی وزارتخانه همچنین گفته استعفا یا عدم استعفای زنگنه به خواست و میل کریمی قدوسی و امثالهم ارتباطی ندارد. موضوع استعفای زنگنه در افکار عمومی چندان جدی گرفته نشد اما آنچنان که خبرنگار رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده، صبح امروز در نشست غیر علنی مجلس درباره وزارت نفت و عملکرد آن صحبت شده است.

کریمی قدوسی گفته بود ۷۲ نماینده مجلس نامه‌ای انتقادی خطاب به سران سه قوه درباره عملکرد وزارت نفت را امضا و منتشر کردند که در پی آن زنگنه به دلیل فشار‌ها درخواست استعفا کرده است.

از غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره حضور زنگنه و ماجرای استعفای او پرسیدیم. او به رویداد۲۴ گفته اظهارنظر کریمی‌قدوسی و بیان این جمله که «خروجی بعدی کابینه دوازدهم، زنگنه است» کاملاً سازماندهی شده و به منظور ضربه زدن به دولت است.

نماینده رشت می‌گوید: آن‌ها می‌خواهند طوری فضا را برای وزرای روحانی تنگ کنند که دومینوی استعفای وزرا عملیاتی شود. از این‌رو تقاضای من از وزرا این است که جانانه در سمت‌های خود بایستند و در مقابل فشار‌های ناجوانمردانه کم نیاورند.

جعفرزاده ایمن آبادی در توضیح جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس اینگونه توضیح داد: زنگنه به مجلس آمد و برای نمایندگان توضیح داد که برخی کشور‌ها می‌خواهند از ایران نفت بخرند اما ما به آن‌ها نفت نمی‌فروشیم زیرا آن‌ها می‌گویند ما نفت شما را می‌خریم، اما مسئولیت نحوه انتقال پول به تهران با شماست و به عبارتی بنا دارند نفت را از ما مفت بخرند. آقای مهندس زنگنه هم با صراحت در جلسه غیرعلنی مجلس به نمایندگان گفت من، نفت مفت به هیچ‌کس نخواهم داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: ایران به کشور‌هایی نفت می‌فروشد که پول را به اندازه و مطمئن به ما بدهند. این روز‌ها که فشار اقتصادی بر ایران زیاد شده و آمریکا تحریم‌هایی را بر علیه ما وضع کرده عد‌ه‌ای از کشور‌ها به دنبال زرنگی هستند و می‌گویند به ما نفت بفروشید و پولتان در حساب ما بماند تا بعد‌ها که این فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها علیه شما کاسته شد ما پول را به حساب شما واریز کنیم.

جعفرزاده گفته برداشت نفت برای ایران هزینه دارد و نمی‌شود به آینده امید بست که محدودیت‌ها تمام شود تا ما به حق خود برسیم. اما موضوع عجیب برای من این است که عد‌ه‌ای در داخل به خاطر عنادی که با آقای مهندس زنگنه دارند سعی دارند تا موضوع را وارونه جلوه دهند و بگویند آقای زنگنه حاضر به فروش نفت به برخی کشور‌ها نیست.

نماینده رشت تصریح کرد: عد‌ه‌ای بحث دور زدن تحریم‌ها را مطرح می‌کنند، ولی باید بگویم که دور زدن برای افرادی یعنی جیب پر کردن. ما دور زدن داریم تا دور زدن، یعنی دور زدن تحریم‌ها زمانی خوب است که به جای پر شدن جیب اشخاص، جیب مردم پر شود.

بیژن نامدار زنگنه صبح امروز پس از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره ادعای کریمی قدوسی مبنی بر کناره‌‌‌گیری وی و تعدادی از وزرا گفت: بگردند تا بگردیم. استعفای ظریف هم به هم خورد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
درودبرجناب آقای نامدار زنگنه وزیر محترم نفت وجناب آقای جعفر زاده نماینده محترم مجلس , بسیار عالی گفته شده نفت مفت را به هیچ کشوری ندهید, جهت مزید استحضار شما بزرگواران ودیگر صاحب منصبان کشور عرض میکنم داراییها وثروتها ومنابع خدادادی کشور اعم از نفت وگاز و...وهمچنین بیت المال فقط وفقط متعلق به هشتاد میلون مردم ایران است واینها ارث پدری هیچکس وگروهی نیست که به بیگانگان تحت هر عنوانی بذل وبخشش نماید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان