تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۸ نظر

صداوسیما نامه روحانی به ظریف را سانسور کرد!

تلویزیون در بخش خبری ساعت ۱۴ بخش‌هایی از نامه مخالفت رییس جمهوری با استعفای جواد ظریف را نخواند. خصوصا اشاره به شادی اسراییلی‌ها را. شاید، چون در داخل هم کسانی خوش‌حال شده بودند!
صدا و سیما نامه روحانی به ظریف را سانسور کرد!
رویداد۲۴ گوینده بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پس از ۲۰ دقیقه و در ساعت ۱۴:۲۰ و بعد از پخش گزارشی درباره پژوهش‌های امیدوار کننده با موضوع "آب شیرین کن"‌ها از خبرنگار صدا و سیما در آبادان، خبر مخالفت مکتوب رییس جمهوری با استعفای محمد جواد ظریف از وزارت امور خارجه را خواند، اما ترجیح داده شده بود بخش‌هایی را نخوانند و تنها قسمت‌هایی را بخوانند و به تعبیر درست تربخش‌هایی از نامه " عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از رهبری" – تعریف قانون اساسی از رییس جمهوری- به رییس دستگاه دیپلماسی را که بر عرصه سیاست و اقتصاد اثر گذار است سانسور کردند. نامه طولانی هم نیست که بگوییم وقت و فرصت نداشتند.

رییس جمهوری در نامه خود نوشته است: " من نسبت به فشار‌های وارده به دستگاه دیپلماسی کشور، دولت و حتی رییس جمهوری منتخب مردم به خوبی آگاهم، اما به عهدی که با خدا وملت بسته ایم تا پایان وفادار می‌مانیم. "

خبر ساعت ۱۴، اما این جملات را به مصلحت ندانست و نخواند! روحانی همچنین نوشته است: " شادی و پای کوبی دشمنان قسم خورده این مردم همچون رژیم صهیونیستی از استعفای جنابعالی بهترین گواه بر موفقیت محمد جواد ظریف و بزرگ‌ترین دلیل برای استمرار فعالیت شما در سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است. "این بخش از نامه را هم مصلحت ندانستند و نخواندند شاید به این خاطر که برخی از اصول گرایان مورد علاقه صدا وسیما هم از استعفای ظریف خوش حال شدند و این شایعه هم درگرفت که یکی شیرینی پخش کرده است!

رییس جمهوری استعفای وزیر خارجه را نپذیرفته و همان گونه که بخش خبری ساعت ۱۴ در نهایت سخاوت و لطف و مرحمت و منت، در چند ثانیه نشان داد جواد ظریف به عنوان وزیر خارجه در مراسم استقبال از نخست وزیر ارمنستان هم حاضر شد که به منزله استمرار فعالیت مرد اول دیپلماسی است.

این پرسش، اما قابل طرح است که مگر این صدا و سیمای "جمهوری اسلامی ایران" نیست و حسن روحانی هم "رییس" جمهوری اسلامی ایران نیست؟ پس این چه رفتاری است که صدا و سیما با رییس و وزیر دارد؟ روحانی با این صدا و سیما چه باید بکند؟

این خرده از جنبه اطلاع رسانی نیست، چون خللی در اطلاع رسانی پدید نمی‌آید چندان که ظریف خبر استعفای خود را اول بار در اینستاگرام منتشر کرد و خبر را به صدا و سیما نسپرد و با ظهور نرم افزار‌های پیام رسان این رسانه جایگاه انحصاری قبل را به کلی از دست داده و مردم از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اخبار را دریافت می‌کنند بلکه از حیث جایگاه اداری رییس صدا و سیماست در برابر رییس جمهوری و از منظر اخلاقی.

این هم ناگفته نماند که شبکه خبر سخنان رییس جمهوری در آیین‌های مختلف را مستقیما پوشش می‌دهد و همین سبب می‌شود بعدتر بتوان بخش‌های مهم‌تر را که ضبط شده دید، اما نه از همین صدا و سیما که از شبکه‌های ماهواره ای، چون کار بخش‌های خبری رسمی صدا و سیما این است که هر قسمت را که خوش شان نیاید پر رنگ نکنند!
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
مردآبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
2
4
رویداد فراموش کرده است که این صداو سیمای جمهوری اسلامی است و برای خود قواعد و قوانیینی دارد صدا و سیمای اشخاص و گروه ها نیست . رویداد یک رسانه دست بیستم هم نیست.
پاسخ ها
کرامت سلیمی
| Netherlands |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
سایت رویداد بسیار منطقی و بی طرفانه عمل می کند و نظرات همه را بدون ترس و واهمه منتشر می کند و یکی از ازادترین و مستقل ترین خبرگزاریهاست و دست بیستم خواندن ان غیر منصفانه است.
بی ادب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
چرا یه سایت دسته بیستم رو می خونی؟ آخه چرا برای یه سایت دسته بیستم کامنت می زاری؟ رویداد چرا کامنت های اینها رو منتشر می کنی؟
کرامت سلیمی
| Netherlands |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
از نوشتارت پیداست که حتی نمی فهمی چه می گویی و شاید از ان دسته از افراد هستی که بجای مخ با مخچه فکر می کنند.

شما اگر این سایت را دست بیستم می دانی چرا به این سایت مراجعه می کنید و مطالب ان را می خوانید و چرا کامنت می گزارید.

ای کاش سازمان صدا و سیما تحت مدیریت این خبرگزاری قرار می گرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
مگر سایت رویداد مستقل است و جناحی نیست و پولش از سمت دولت نمی آید؟!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
3
2
واقعا همینطوره هیچوقت اخبار درستی از صدا وسیما ندیدیم مثل اینه مردم محرم نیستن و همچنین هر چیز میخوان بخورد مردم میدادن خبر به این مهمی که در همه جهان درباره ان صحبت شد در اخبار ایران اهمیتی نداشت واقعا که
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
1
کاری به کسی نداریم در پست اینستاگرامی ایشان پرچم مقدس کشورمان با تصویر برعکس گذاشته شده است لطفا اصلاح شود
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
1
1
همه این سیاه بازی ها برای لاپوشانی ناتوانی و ناکارآمدی دولت است...مردم عادی برخلاف جناحیون منتفع از نان وآب سیاست بازی، شب عیدی نگران وضع معیشتی خود هستند...مظلوم نمایی روحانی و ظریف حلال مشکلات مردم نیست. آیا فقط روحانی تحت فشار است؟خاتمی هم می گفت تحت فشار است،اما حداقل بلد بود مدیریت کند...حسن روحانی ناتوان ترین و طلبکارترین و منفورترین رییس جمهور تاریخ ۴۰ ساله است. هر چند وقت با یک بازی سیاسی می خواهند این ناتوانی ها وناکارآمدی ها را بپوشانند.اما دیگر حنایشان برای مردم رنگ باخته است.واقعا در مواردی اختیارات و پول در اختیارشان است چه گلی له سر ملک وملت زدند؟ درضمن هیچ رسانه ای مکلف نیست متن نامه یا سخنرانی را در بخش های خبری کامل پخش کند و این به معنای سانسور نیست.اگر صدا و سیما بد است بو می دهد پس چرا همه اش شاکی هستید از دست صداوسیما و دنبال موقعیت هستید در صداوسیما...لطفا منطقی و منصف باشیم.فعلا در یک رویداد کاملا تصادفی یک گرمساری به جای گرمساری دیگر سکاندار قوه مجریه است...۱۶ سال!! اگر این اتفاق برای مناطق مهم تر وموثرتر می افتاد الان همه دنبال کشف رمز وارتباط بین این دو رییس جمهور بودند! جطور دوتا تبریزی با وجود جمعیت انبوه آذری ها و پراکندگی آن ها در مناطق مختلف کشور و قدرت نفوذ آن ها در رسانه و فرهنگ واقتصاد وبازار ، نمی توانند ۱۶ سال قدرت را در اختیار بگیرند؟؟!!! فعلا مکتب گرمسار نقطه تلاقی اصولگرایان و اصلاح طلبان شده...چگونه؟!
این بازی ها کارساز نیست.این دولت منفورتر از سلف گرمساری خود است وبعید است بتواند آرایی را که از مردم اخذ کرده تمام وکمال به هم پیمانش علی لاریجانی شیفت دهد...می فرمایید نه؟ منتظر می مانیم و می بینیم...
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان