تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

واکنش به انتقال آرشیو صداوسیما به خارج از کشور/ برخورد قاطع با مدیران خاطی آرشیو

عضو هیات نظارت بر سازمان صداوسیما با بیان اینکه دلیل انتقال آرشیو صداوسیما غفلت مدیران پیشین این سازمان بوده است، تاکید کرد: تاکنون هیچ گزارشی درباره خروج و فروش مستقیم این آثار در دوره مدیریت فعلی سازمان به دستمان نرسیده است.
 رویداد۲۴ احسان قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به خبر فروش تعدادی از فیلم‌ها و مستند‌های مربوط به دهه شصت و پیش از آن تصریح کرد: متأسفانه گزارشی به دستمان رسید که در ادوار پیشین ریاست صداوسیما به‌دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها تعدادی از منابع آرشیو موضوعی این سازمان توسط واسطه‌هایی به خارج از کشور منتقل شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش بجا و به‌موقع عبدالعلی علی‌عسکری در جلوگیری از خروج این آثار پس از اطلاع از موضوع، مطرح کرد: به نظر می‌رسد این اتفاق بر اثر غفلت مدیران پیشین سازمان صداوسیما رخ داده است، اما انتظار ما پیگیری مجدانه برای تحقیق و تفحص درباره این اتفاق بسیار بد است.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: احتمال دارد که در آینده شاهد پخش تصاویر پخش نشده آرشیوی دیگری از شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور باشیم که هوشیاری و درایت رسانه ملی را می‌طلبد.

عضو هیأت نظارت بر سازمان صداوسیما با اشاره به لزوم نظارت دقیق و صیانت از آرشیو رسانه ملی گفت: آرشیو سازمان صداوسیما، سرمایه ملّی است و باید دقت و نظارت بیش‌تری برای حفظ و امنیت آن انجام شود.

وی پیگیری این امر را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: انتظار می‌رود ریاست سازمان صداوسیما با در اختیار گرفتن وکلای خبره بین‌المللی با طرح دعوی در دادگاه‌های کشور‌هایی که مبدأ انتشار این فیلم‌ها بوده‌اند این حق را استیفا کرده و طلب خسارت کند.

قاضی زاده هاشمی افزود: خواست ما پیگیری و برخورد قاطع با مدیران خاطی و پاسخگو بودن آن‌ها برای این اتفاق است و پیگیری این موضوع حتماً در برنامه‌های آتی مراجع نظارتی و شورای نظارت سازمان انجام خواهد شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان