تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

جنگ پنهانی برای مدیرعاملی پرسپولیس!

از حدود دو ماه قبل، قرار بود هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس معرفی شود اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

جنگ پنهانی برای مدیرعاملی پرسپولیس!

رویداد۲۴ مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، محمدرضا داورزنی معاونش و حتی ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس در مواجهه با سؤالاتی در مورد زمان اعلام اعضای جدید از جمله «به زودی» استفاده می‌کنند، اما مشخص نیست دقیقاً چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد آن هم در شرایطی که هیئت‌مدیره استقلال نیز کمتر از یک ماه قبل شکل گرفت و به کارش مشغول است.

شایعاتی که مطرح شد
وقتی کار به امروز و فردا کشید، یک‌سری شایعات در مورد انتخاب هیئت‌مدیره شروع شد. برخی اعتقاد داشتند تا زمان خصوصی‌سازی، باشگاه به سرپرستی عرب کار‌ها را پیش می‌برد؛ برخی از بازگشت گرشاسبی و طاهری سخن به میان آوردند و عده‌ای نیز می‌گفتند قرار است فردی به نام مونسان که سابقه ریاست هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس را داشت، همه کاره این باشگاه شود. البته مدیریت یک نفره و یا سپردن سکان باشگاه به امیر عابدینی یا مهدی مهدوی‌کیا نیز از دیگر شایعات بود.

هیئت مدیره‌ای که شکل نگرفت
با این حال حدود سه هفته قبل، ترکیب مد نظر وزیر ورزش را نوشتیم؛ ترکیبی که در آن از علی ربیعی، وزیر پیشین کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس هیئت‌مدیره نام برده شد و علی رغبتی، ایرج عرب، بیژن ذوالفقارنسب و جعفر کاشانی، سایر اعضای آن را می‌ساختند. البته ربیعی این پیشنهاد را نپذیرفت و از سوی دیگر خبر رسید ذوالفقارنسب نیز نمی‌خواهد با حضور در هیئت‌مدیره پرسپولیس، سمَتِ مشاوره وزیر را از دست بدهد و از او فاصله بگیرد.

یک وزیر در هیئت‌مدیره
بعد از این اتفاقات، همه چیز دچار تغییر و تحول شد. سلطانی‌فر و اعضای مجمع باشگاه باید سایر افراد را برای انتخاب به عنوان اعضای جدید، بررسی می‌کردند. این بار نیز طبق آنچه یکی از نزدیکان به وزارت ورزش برای‌مان تعریف کرد، حضور یک وزیر در هیئت‌مدیره قطعی است. کسی که در دولت قبلی یا دولت‌های قبلی سابقه وزارت داشته و کار اجرایی را در بالاترین سطح انجام داده است. چنین فردی باید در همکاری با وزارت ورزش، وظیفه ریاست هیئت‌مدیره باشگاه را برعهده بگیرد، اما وزارتخانه هنوز در این خصوص، به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

عجله همکاران عرب
روال انتخاب مدیرعامل در ارگان‌های دولتی به این شکل است که ابتدا هیئت‌مدیره توسط مجمع یا تصمیم‌گیرندگان اصلی انتخاب می‌شود و سپس، هیئت‌مدیره اقدام به انتخاب سمت‌هایی، چون مدیرعامل، سخنگو، منشی جلسات و... می‌کند. با این حال، هفته قبل یکی از سایت‌های خبری ادعا کرد، ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شده آن هم در حالی که هنوز هیئت‌مدیره مشخص نشده بود! البته سلطانی‌فر در مصاحبه‌ای تکمیلی اعلام کرد مدیرعامل، پس از انتخاب اعضای هیئت‌مدیره و توسط همان اعضا انتخاب می‌شود. این مصاحبه، تبعاتی هم برای عرب داشت زیرا یکسری معتقد بودند، وزیر تمایلی ندارد او مدیرعامل باشگاه باشد و به همین خاطر، منتظر رأی هیئت‌مدیره انتخابی خودش می‌ماند، اما همکاران عرب در باشگاه پرسپولیس، در انتشار اخبار در ارگان خبری این باشگاه از عنوان «مدیرعامل» به جای «سرپرست» برای عرب استفاده می‌کنند!

صدای پای درویش
ماجرای دیگر، خارج از باشگاه پرسپولیس و وزارت ورزش رقم خورد. رضا درویش مدیرعامل سایپا استعفا کرد و به سرعت، مدبر به عنوان جانشین او، حکم مدیرعاملی این باشگاه را به دست آورد. اگر خاطرتان باشد، وقتی بحث بر سر انتخاب جانشین برای حمیدرضا گرشاسبی بود، خیلی‌ها نام درویش را به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه اعلام می‌کردند. حالا که درویش بیکار شده، باز هم نام او اطراف پرسپولیس شنیده می‌شود. دیروز این شایعه را نیز شنیدیم که احتمال دارد درویش به عنوان عضو هیئت‌مدیره پرسپولیس مطرح شده و حتی شانس مدیرعاملی داشته باشد. تنها موضوعی که شاید او را از این پست دور کند، بحث بازنشستگی است. درویش یک سال دیگر بازنشسته می‌شود. عجیب اینکه او کارمند صدا و سیماست!

پرسپولیس در انتظار ثبات مدیریت
نزدیکان باشگاه می‌گویند تا وقتی ثبات مدیریتی بر باشگاه حاکم نشود، شرایط برای عرب هم سخت است زیرا او تمام تصمیمات را فعلاً به صورت یک نفره اتخاذ می‌کند و دستش از آغاز فعالیت‌های اقتصادی و پروژه‌هایی که در ذهن دارد، کوتاه است زیرا این امکان وجود دارد که یک همکاری را استارت بزند، اما هیئت‌مدیره جدید با آن مخالفت کنند که در این صورت، وضعیت سختی برایش به وجود می‌آید. همه این مسائل با تصمیم سلطانی‌فر در انتخاب هیئت مدیره، چهره شفاف‌تری به خود می‌گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: داورزنی ، سلطانی‌فر ، عرب
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان