تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حقوق کارمندان ۲۰ درصد اضافه می‌شود/ مخالفت با افزایش ۵۰۰ هزارتومانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد کمیسیون تلفیق مبنی بر افزاییش ۵۰۰ هزار تومانی حقوق کارمنادن دولت مخالفت کردند و پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی حقوق را به تصویب رساندند.

حقوق کارمندان ۲۰ درصد اضافه می‌شود/ مخالفت با افزایش ۵۰۰ هزارتومانی

رویداد۲۴ در ادامه جلسه علنی نوبت عصر روز چهارشنبه مجلس در جریان بررسی تبصره های هزینه ای لایحه ای بودجه پیشنهاد کمیسیون تلفقیق مبنی بر افزایش ۵۰۰ هزار تومانی حقوق همه کارکنان دولت و افزایش پلکانی حقوق افرادی که درآمد کمی دارند در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت.

غلامرضا کاتب نمایندگان گرمسار پیشنهناد بازگشت لایحه دولت را ارائه داد. در لایحه دولت در تبصره ۱۲ آمده بود افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر از قبیل هیئت علمی، کارکنان کشوری و لشگری و قضات به طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام می گیرد به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب  سال ۸۶ در حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند.

نمایندگان پس از بررسی این موضوع با پیشنهاد کمیسیون تلفیق مخالفت کرده و پیشنهاد کاتب مبنی بر بازگشت لایحه دولت را به تصویب رساندند.

بر اساس لایحه دولت تصمیم گیری در مورد افزایش حقوق کارکنان کشوری و لشکری و قضات به دولت سپرده شده است، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز پیش از این اعلام کرده بود که دولت کارکنان دولت را در سال ۹۸ به میزان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس جزء ۱ تبصره ۱۲ پاداش پایان خدمت موضوع قانون پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه های ضروری به کارکنان دولت و پاداش های مشابه به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح، سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل ۷ برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت تا سقف ۳۰ سال که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می گیرد، خواهد بود.

هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این قانون تحت این عنوان وعناوین مشابه در حکم تصرف در اموال عمومی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
خدا لعنتشون کنه
نظرات شما
پیشخوان